Dormir menys de nou hores afecta el rendiment escolar

13/09/2011
Aquest estudi, liderat pel professor del Departament de Psicologia bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la UAB Ramón Cladellas, és el primer treball amb una mostra espanyola que comprova l’efecte de la pèrdua de son i el rendiment acadèmic d’escolars d’educació primària.
Per dur-lo a terme, els investigadors van estudiar 142 alumnes (65 nenes i 77 nens) sense patologies del son de diverses escoles, a través d’un qüestionari presentat als pares sobre els hàbits i hores de son nocturn i valoracions de les seves competències acadèmiques.
L’estudi indica que els alumnes que dormen vuit o nou hores tenen pitjor rendiment que si dormen de nou a onze hores. El dèficit de son i els mals hàbits van afectar negativament les competències més genèriques, com son les comunicatives, metodològiques i transversals. Pel que fa a competències específiques relacionades amb aspectes cognitius com la memòria, l’aprenentatge i la motivació, l’efecte és menor i es veuen alterades sobretot per pautes irregulars de la son.