Buenafuente i Gubern, a Ciències de la Comunicació
15/12/2011
El dimecres, 21 de desembre, el periodista Andreu Buenafuente oferirà la xerrada "Comunicant" a l'aula magna. L'acte serà presentat pel degà de la Facultat, Josep Maria Català, i començarà a les 12,30 h.
Buenafuente és humorista, presentador, periodista, locutor i productor de televisió. És el fundador de la productora audiovisual El Terrat, des de la qual ha creat nombrosos productes televisions de diferents formats per a TV3 i Tele 5.
Va començar la seva carrera com a presentador d'espais televisius a TV3 amb els programes Sense títol, La cosa nostra i Una altra cosa. El 2004 es va passar a Antena 3, on va conduir el programa Buenafuente. L'any 2007, va incorporar-se a LaSexta (canal del qual és accionista la productora El Terrat), on va continuar amb el mateix programa que feia a Antena 3. Buenafuente ha obtingut tres premis Ondas i el Premi Internacional d'Humor Gat Perich.
Teòric, docent i cineasta
Seguidament, el dijous, 22 de desembre, la Facultat retrà un homenatge al catedràtic emèrit de comunicació audiovisual Román Gubern en un acte en que serà entrevistat pel degà també a l'aula magna de la Facultat, a les 11 h. L'acte comptarà amb la participació de la rectora de la UAB, Ana Ripoll.
Gubern ha estat catedràtic de comunicació audiovisual de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i és un dels teòrics més destacats del seu sector. Autor de nombrosos textos de referència sobre cinema i televisió, ha estat professor d'història del cinema a la Universitat del Sud de Califòrnia (EUA), a l'Institut de Tecnologia de Califòrnia (EUA) i a la Universitat Internacional de Venècia (Itàlia). També va investigar a l'Institut Tecnològic de Massachussets (EUA).
Com a guionista de diversos films i director de Costa Brava (1969), Gubern va ser també un dels cineastes vinculats a l'Escola de Barcelona. És autor de nombroses obres de referència com Historia del cine (1969), Comunicación y cultura de masas (1977), Del bisonte a la realidad virtual. La escena y el laberinto (1996) o El discurso del cómic (2011). Entre les publicacions amb les que ha col·laborat assíduament destaquen Cinema universitario, Nuestro cine, Triunfo i Destino. Gubern va ser també director de l'Institut Cervantes de Roma entre 1994 i 1995. La UAB atorga anualment el premi Roman Gubern de Cinema Assaig.
Retransmissió en directe de l'acte
Més informació:
Blog del 40è aniversari de la Facultat de Ciències de la Comunicació
Cartell Roman Gubern