Sala de premsa Premsa i mitjans

Analitzen el cas d'Israel com a societat del coneixement

Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)
El proper 2 d'octubre, UAB Casa Convalescència (C. Sant Antoni Maria Claret, 171. Barcelona) acollirà el taller "Coneixement com a motor econòmic: el cas d'Israel" organitzat per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i el Departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat. Representants del teixit productiu i del món acadèmic d'Israel i de Catalunya confrontaran les realitats d'ambdós territoris i reflexionaran sobre les seves possibles sinergies.

27/09/2013

Aquesta trobada vol, d'una banda, donar a conèixer exemples de com les institucions públiques i acadèmiques d'Israel promouen la transferència de coneixement i tecnologia a les empreses, així com la promoció de la innovació. De l'altra, es pretén exposar i obrir noves oportunitats de col·laboració entre empreses i institucions de recerca catalanes i israelianes que eventualment esdevinguin projectes que beneficiïn ambdues economies.

Israel és el país que més inverteix en R+D del món, un 4,25% del seu PIB, i és la segona potència mundial en formació de cientifics i enginyers qualificats; es pot considerar un fruit d'aquesta aposta el fet que cinc ciutadans israelians han guanyat premis Nobel de química i economia al llarg dels darrers cinc anys.

El país destaca també per l'impuls de l'esperit emprenedor. Amb 4.000 empreses tecnològiques start-up, ocupa la primera posició del món en nombre de start-ups per càpita. Pel que fa a patents, Israel és també líder mundial en l'àmbit mèdic i ocupa el segon lloc en l'àmbit biofarmacèutic.

Possibilitats de cooperació

El taller començarà amb les intervencions del president de l'ACUP i rector de la UAB, Ferran Sancho; el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Pere Torres; el ministre-conseller d'Afers Econòmics i Innovació de l'Ambaixada d'Israel a Espanya, Ami Levin; i el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell. A continuació, David Mendlovic, president de l'Industrial Affiliates Program de la Universitat de Tel-Aviv, i Marcel Shaton, director general d'ISERD (govern d'Israel), donaran a conèixer el sistema universitari i de recerca d'Israel.

A mig matí, Gustavo Fuchs, responsable d'intel·ligència de negoci i propietat intel·lectual de Yissum de la Universitat Hebrea de Jerusalem, parlarà de les claus empresarials i científiques a Israel. El seguiran Elad Cohen, vicepresident d'Entrepreneurship Centre Startau, i Yigal Erlich, fundador i president de Yozma, que tractaran la qüestió o visió d'Israel com una startup nation.

Més endavant, tindrà lloc la taula rodona "Israel-Catalunya, què es pot aplicar a Catalunya? Com podem col·laborar?", a càrrec de Josep M. Martorell, director general de recerca; Marcel Shaton, director general d'ISERD;Ignasi Domènech, president de la Cambra de Comerç Catalunya-Israel; i Pau Relat, conseller delegat de MATGroup i membre de FEMCat. Tancaran el seminari Jaume Lanaspa, director general de l'Obra Social "la Caixa"; Ferran Sancho, president de l'ACUP; i Antoni Castellà, secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat.

Més informació: Coneixement com a motor econòmic: el cas d'Israel