Sala de premsa Premsa i mitjans

Estudiants de Publicitat i RR.PP presenten la nova campanya sobre l’estalvi energètic de la UAB

Campanya
Un grup de set estudiants del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la UAB van presentar el passat dimecres 30 de gener la nova campanya sobre l’estalvi energètic, “A mi m’agrada més sostenible”, que es llençarà avui a la universitat. 

31/01/2019

Un grup de set estudiants del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la UAB van presentar el passat dimecres 30 de gener davant la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat, Sara Moreno, la nova campanya sobre l’estalvi energètic de la UAB, “A mi m’agrada més sostenible”, que es llençarà avui a la universitat i de la que es farà difusió a les xarxes socials amb el hashtag #magradasostenibleUAB. 
 
Al setembre de 2017, els grups de millora energètica de la UAB van plantejar en una reunió la necessitat de fer una nova campanya sobre l’estalvi energètic a tota la universitat que substituís la del 2009 (“Sumem energies per l’estalvi”). Així doncs, els grups van traslladar aquesta proposta al Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació de l’Autònoma, on dins del marc de l’assignatura Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques es va plantejar la creació d’aquesta campanya com un dels treballs de curs dels estudiants.
 
Els estudiants de l’assignatura es van organitzar en grups de set a vuit persones i, durant el mes de maig de 2018, van presentar un total de deu propostes de campanya als grups de millora energètica. Al juliol d’aquest mateix any, els grups van procedir a l’elecció de la campanya guanyadora, “A mi m’agrada més sostenible”, elaborada per Daniel Belmonte Bernat, Alba Cano Martin, Núria Carreté Berriozábal, Macarena Maturana Quintanilla, Paula Moreno Jurado, Nerea Ortiz Moreno Cristina Pérez Berrio.
 
Aquesta nova campanya, adreçada a tota la comunitat universitària, utilitza un to suggerent i els doble sentits amb frases com “a mi m’agrada més amb el llum apagat” o “a mi m’agrada més amb la porta tancada” per conscienciar sobre l’estalvi energètic. Els estudiants volien allunyar-se del color verd associat a les campanyes sobre sostenibilitat, per això van optar per un fons negre i, per fer-la més juvenil, van incorporar les llums de neó per les frases i els objectes.
 
La universitat farà difusió a través dels diferents canals i mitjans dels que disposa. Per la seva part, els estudiants també han elaborat falques per a la ràdio i unes peces curtes en format vídeo. Segons van confirmar ells mateixos, aquesta serà la primera campanya publicitària que veuran materialitzada. 
 
Durant la presentació, la vicerectora va felicitar als estudiants i va destacar que es tracta d’una campanya “innovadora, seductora i no agressiva”. A l’acte, que va tenir lloc a la Sala Pedraforca del Rectorat, també van assistir la professora de l’assignatura Creativitat Publicitària, Anna Fajula, el tècnic d'eficiència energètica de la UAB, Gabriel Cardeñosa, i la tècnica de l’Oficina de Medi Ambient, Anna Florensa.