Sala de premsa Premsa i mitjans

Trobada internacional per combinar música i matemàtiques a l'escola

Musicomatics
La Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB acull, entre els dies 27 i 30 de gener, a 15 professors universitaris i formadors de mestres de diversos països europeus en el marc del projecte "European Music Portfolio: Sounding Ways into Mathematics (EMP-P)".

27/01/2015

En el projecte col·laboren diversos mestres de música i matemàtiques de centres educatius de l'àrea metropolitana, que actuen com a escoles pilot.


Es tracta d'un projecte Comenius -dins el Lifelong Learning Programme- de tres anys de durada, que es va iniciar el desembre de 2013 i que compta amb la participació de vuit institucions de set països (Anglaterra, Espanya, Eslovàquia, Alemanya, Suïssa, Romania i Grècia), entre les quals hi ha la UAB. El projecte està liderat per la Fachhochschule Nordwestschwiez (FHNW) de Suïssa, finançat majoritàriament per la Comissió Europea.

El projecte incideix principalment en dos aspectes dins del context de l'educació primària: d'una banda, en el treball conjunt d'habilitats matemàtiques i musicals des d'una perspectiva competencial; i d'altra banda en el foment de la creativitat dels docents com a mitjà per afavorir una aproximació més interdisciplinària a l'ensenyament.

La representació de la UAB està liderada per Laia Viladot i Albert Casals, ambdós del Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. A més, també hi ha en l'equip de treball la professora del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals -Núria Gorgorió i Montserrat Prat- i del professorat d'universitats com la UIC, la UB i la UPC (Carme Carrillo, Cristina González-Martín i Jesús Fernández-Sánchez).

En el projecte, que es vehicula a través d'un grup de treball interdisciplinari, col·laboren diversos mestres de música i matemàtiques de centres educatius de l'àrea metropolitana, que actuen com a escoles pilot aplicant activitats i materials que integren les àrees de música i matemàtiques. 

Durant aquesta trobada els investigadors i professors avançaran en la conceptualització del marc teòric i en el disseny dels cursos de formació permanent del professorat. El projecte està desenvolupant mterials que s'aplicaran als centres educatius i s'estan començant a tenir algunes experiències pilot a escoles.

S'ha creat un grup de treball anomenat Musicomàtics, vinculat a aquest projecte. Al novembre aquest grup de treball va organitzar un taller per a formadors de mestres i professors que incloia activitats com ara Mesura i frases musicals; Dansa i geometria; Percussió corporal i mínim comú múltiple; Interpretació i creació musical i probalitats i estadística, entre d'altres.