Sala de premsa Premsa i mitjans

La UAB premia Tim Berners-Lee, David Abbott, Camper i l'ESCAC

Ricarte
Ricarte
El pare del World Wide Web Tim Berners-Lee, el publicista David Abbott, l'empresa Camper i l'Escola de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) són els quatre premiats de la segona edició del Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte. La cerimònia de lliurament dels premis tindrà lloc el proper 30 de maig, a les 19 h, a la Filmoteca de Catalunya (Plaça Salvador Seguí, 1. Barcelona).

28/05/2013

Timothy John Berners-Lee està considerat el pare del web. Va crear el llenguatge HTML (hyper text markup language) el protocol HTTP (hypertext transfer protocol) i el sistema de localització URL (uniform resource locator). És, a més, un defensor de la gratuïtat de la tecnologia web. Berners-Lee rep aquest premi per ser "un exemple perfecte de l'aliança entre ciència, tecnologia i creativitat".

El publicitari britànic David Abbott és el fundador de companyies com Abbott Mead Vickers i Abbott Mead Vickers BBDO i tota una referència en el sector publicitari. Ha treballat per a clients com Volvo, Sainsbury's, Ikea, Chivas Regal, The Economist, Yellow Pages, o la Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals.

La marca de sabates Camper va ser creada el 1975 per la família mallorquina Fluxà tot seguint la tradició dels seus avantpassats com a artesans sabaters. Se li concedeix el premi perquè "ha basat la seva projecció mundial en la creativitat".

Finalment, l'Escola de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), fundada el 1994 i vinculada a la productora Escándalo Films, serà distingida perquè "constitueix avui un dels millors planters del cinema espanyol". Entre els nous valors del sector, han passat per l'ESCAC cineastes com Marçal Forés, Kike Maíllo, Roser Aguilar o Rafa Cortés.

Creativitat al servei de la societat

El Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte reconeix el compromís amb la comunicació en general i la publicitat en particular de les persones i entitats que han estat capaços de transformar la manera de pensar o de viure de la gent tot posant la seva creativitat al servei de l'humanisme. Especialment, es vol dignificar la creativitat publicitària vista no només com un mitjà per al consumisme sinó també com quelcom capaç de projectar valors positius.

Aquest guardó vol també retre homenatge al catedràtic de la UAB Josep Maria Ricarte (1932-2010). El 1999 va escriure el llibre de referència Creativitat i comunicació persuasiva i al 2002 va fundar el grup de recerca Publiradio. Abans de dedicar-se a la docència, va ser guionista i va treballar a diverses agències. Seu és el guió del clàssic del cinema negre espanyol A tiro limpio (1963) i, com a director creatiu d'Assessors de Publicitat, és responsable del cèlebre lema "El Barça és més que un club" (1973).

El seu perfil humà i professional excepcional va exercir una gran influència sobre els alumnes al llarg de més de tres dècades de docència a la UAB i a altres universitats espanyoles. El seu coneixement professional està avui dia present en una part important del sector publicitari.

Més informació: Premi de Creativitat José María Ricarte