Visita d'experts internacionals del projecte HyComm a la Facultat de Ciències de l'Educació
Els passats 2 i 3 d’octubre, la Facultat de Ciències de l’Educació va rebre la visita de professors/es de la University of Bergen (Noruega), de la Özyegin University (Turquia) i de la Education and Future Technologies Association (EFTA), tots ells membres del projecte europeu HyComm (https://hycomm.eu/).
05/12/2025
Els passats 2 i 3 d’octubre, la Facultat de Ciències de l’Educació va rebre la visita de professors/es de la University of Bergen (Noruega), de la Özyeğin University (Turquia) i de la Education and Future Technologies Association (EFTA), tots ells membres del projecte europeu HyComm (https://hycomm.eu/).
A la nostra universitat, el projecte està liderat localment per Xavier Rambla (Sociologia) i Ingrid Noguera (Ciències de l’Educació). El projecte HyComm té com a objectiu principal reforçar les competències del professorat universitari en el disseny i la implementació de cursos HyFlex, alhora que impulsa la transformació digital de les institucions d’educació superior. Entre els seus objectius específics destaquen: Desenvolupar mòduls formatius que proporcionin al professorat les eines i coneixements necessaris per dissenyar, implementar i avaluar cursos HyFlex de manera efectiva, integrant metodologies avançades i l’ús d’eines d’IA. Crear HyComm-LAB, una plataforma col·laborativa en línia destinada a la cocreació, l’intercanvi de recursos i el desenvolupament professional continu del personal docent. Construir una comunitat HyFlex, dinàmica i activa, que connecti educadors i institucions d’arreu d’Europa per fomentar l’aprenentatge entre iguals i la difusió de bones pràctiques. Integrar eines d’intel·ligència artificial per millorar el disseny, la impartició i el seguiment de cursos HyFlex, explorant com l’IA pot incrementar la participació, personalitzar l’aprenentatge i optimitzar els processos docents.
Ens trobem actualment en el segon any del projecte, i aquesta trobada va permetre discutir les implicacions de l’adopció del model HyFlex en cada institució participant, així com perfilar la formació en línia que ja ha estat desenvolupada i que està previst que es llanci pròximament. Aquest projecte reafirma el compromís de la UAB amb la innovació docent i la transformació digital, tot participant activament en iniciatives europees que impulsen noves maneres d’ensenyar i aprendre.