Professores de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB col·laboren en el curs de formació de formadors: Coneixement del medi amb perspectiva STEAM

NeusSteam
Professores de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB col·laboren en el curs de formació de formadors: Coneixement del medi amb perspectiva STEAM

30/10/2018

En aplicació del Pla de Govern STEMcat per impulsar les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques entre els estudiants de Catalunya, el Departament d’Ensenyament té l’encàrrec de potenciar la formació del  professorat en els àmbits científics, tecnològics i matemàtics.
 
En aquest context s’està realitzant la formació de formadors d’Educació Infantil i Educació Primària, en el Coneixement del Medi amb una perspectiva STEAM. L’objectiu és crear una xarxa de formadors de referència al territori que comparteixin una mateixa mirada sobre l’ensenyament-aprenentatge del Coneixement del Medi.
 
Està previst també, l’impuls a la creació de sinergies entre els docents formadors, personal de  centres de recursos i professorat referent de diferents universitats, amb la intenció de crear nodes que treballin per aconseguir l’actualització didàctica i científica del Coneixement de Medi  entre els docents de Catalunya.

La coordinació i disseny d’aquest curs és a càrrec de la professora Neus González del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la professora Conxita Márquez del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la Facultat de ciències de l’educació de la UAB i de l’Elvira Martí, en Joan Caminal i la Núria López del CESIRE (Centre de recursos específic per la recerca i la innovació educativa. Departament d’Ensenyament).

El curs “Coneixement del Medi amb perspectiva STEAM” està organitzat en dos grans blocs, un d’actualització científica i didàctica i l’altre destinat al disseny de la formació que durant el segon i tercer trimestre els formadors hauran d’impartir als seus respectius territoris.