Premiat un article sobre pedagogia social d'Àngela Janer i Xavier Úcar

Àngela Janer i Xavier Úcar
Un article d'Àngela Janer i Xavier Úcar ha estat guardonat en l'últim Congrés Nacional d'Educació Comparada amb el premi Ángel González Hernández, que distingeix textos publicats en revistes indexades d'àmbit nacional o internacional per autors menors de 45 anys.

06/11/2018

La Societat Espanyola d'Educació Comparada ha concedit el III Premi Nacional Ángel González Hernández a un article publicat a l'European Journal of Social Work per Àngela Janer i Xavier Úcar, investigadors del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB.

El premi ha estat concedit en el marc del XVI Congrés Nacional d'Educació Comparada, que ha tingut lloc a La Laguna (Tenerife) sota el títol "Educació i inclusió: aportacions i perspectives des de l'educació comparada per a l'equitat". L'article premiat es titula "Analysing the dimensions of social pedagogy from an international perspective" i forma part d'una tesi per compilació d'articles defensada per la professora Àngela Janer l'any 2017 a la UAB i dirigida per Xavier Úcar, catedràtic de pedagogia social del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la Facultat de Ciències de l'Educació.

Aquest premi honorífic suposa un reconeixement acadèmic al millor article comparatiu publicat en revistes indexades de l'àmbit nacional o internacional per autors menors de 45 anys. El treball premiat pretén aportar una anàlisi global, actual i integrat de la pedagogia social des d'un context internacional a partir de les aportacions particulars d'experts de reconegut prestigi de diferents països, atenent al fet que, al llarg dels últims anys, aquesta disciplina ha passat per processos d'emergència i transformació en nombrosos països que fan necessari comprendre el moviment de formació i transformació de la pedagogia social al món.