Membres de la Comunitat Universitària de la Facultat

EquipJoaquinGairin

Membres de la Comunitat Universitària de la Facultat

22/09/2020

Membres de la Comunitat Universitària de la Facultat

 

Fa pràcticament 5 anys que un conjunt de professors i professores vam assumir la responsabilitat de la gestió de la Facultat. Vàrem partir d’un plantejament institucional obert i integrador, d’un programa d’actuació i d’una estructura de funcionament que varen ser presentats en la Junta Permanent del 3 de novembre de 2015. 

Tothom ha estat unit en aquest compromís, tant les persones que hem ocupat els nostres càrrecs durant 5 anys com les que ho han fet durant un període més breu. Periòdicament a través de la Junta Permanent i anualment mitjançant la Junta de facultat (la darrera celebrada el 22/01/2020) us hem informat del desenvolupament de les tasques que hem dut a terme i les responsabilitats que hem anat assumint.

També era la nostra intenció presentar un balanç al final del mandat, però les restriccions sanitàries imposades per la pandèmia no ho han fet possible. Per aquest motiu,  aquest escrit que té una doble finalitat:

  1. Agrair a l’alumnat, professorat i personal d’administració i serveis la seva col·laboració en els projectes de la Facultat i el seu compromís institucional quan se’ls hi ha demanat o ho han considerat necessari. També demanar excuses si en algun moment no hem atès adequadament a alguna persona o no hem respost positivament a les seves expectatives, però el cert és que, si s’ha donat el cas, ha sigut inconscientment o per manca de temps per atendre les problemàtiques que diàriament sorgeixen.   
  2. Presentar un balanç general de les accions realitzades i plantejar alguns reptes que segur que s’hauran d’abordar en el futur.

Seguint el pla estratègic aprovat i la programació anual que concreta les actuacions realitzades, cal recordar algunes de les qüestions abordades durant el mandat, més enllà de les vinculades al funcionament diari d’un centre universitari.

A nivell general:

  • Aprovació del pla estratègic (2016-2021) i de la seva programació.
  • Preparació i desenvolupament del Programa del 25è aniversari de la Facultat.
  • Impuls, amb l’equip rectoral, d’un pla específic per a la Facultat.
  • Renovació de la Junta de Facultat, de la Junta Permanent i de les Comissions delegades.
  • Presència activa en les diferents comissions internes d’universitat (comissions delegades del Consell de Govern) i externes a la Facultat (MIF, Comissions de pràctiques, de secundària i d’escola rural, coorganització de l’Escola d’estiu del Vallès Occidental, etc.), i particularment en la presidència de la Conferència de degans i deganes de Catalunya i en la Comissió executiva de la Conferència estatal.

Respecte als estudis:

  • Jornades d’acollida a estudiants i al professorat novell i estranger.
  • Desenvolupament dels plans de millora de la competència lingüística, de l’avaluació i del TFG.
  • Acreditació de totes les titulacions i preparació de l’acreditació de centre.
  • Reordenació del pràcticum i adequació a les noves circumstàncies (centres de referència, informatització i administració electrònica, etc.).
  • Consolidació de la xarxa de mobilitat estatal i internacional a través de projectes.
  • Desenvolupament  del Programa Tàndem a la Facultat.
  • Revisió i creació del PAT de la Facultat. Desenvolupament de la comissió d’orientació professional.
  • Presència de la Facultat en noves titulacions oficials (gènere, humanitats digitals).

Respecte a les infraestructures:

  • Noves cobertes en tots els mòduls i reforma integral en dos d’ells.
  • Recuperació del mòdul cedit a l’Escoleta.
  • Promoció i desenvolupament de nous laboratoris (educació infantil, material multimèdia, so i creació) i espais docents (e-35, hort i una nova aula per denominar).
  • Configuració del Passeig de les Arts.
  • Instal·lació de portes automàtiques en diversos edificis.
  • Ampliació i millora de la xarxa wifi a tota la Facultat.
  • Millora de l’equipament informàtic i audiovisual d’aules i aules especialitzades.
  • Asfaltat d’espais entre la Facultat i la FTI.

Respecte al funcionament institucional:

  • Renovació de la web institucional, creació d’un espai per debats del professorat i PAS (La Facultat Innova) i desenvolupament de la Newsletter mensual i presència del centre a les xarxes socials.
  • Creació i desenvolupament de la xarxa de pantalles informatives.
  • Compleció i ampliació dels processos del SGIQ.
  • Creació i desenvolupament de projectes d’innovació docent propis i organització de les Jornades d’Innovació Educativa.
  • Incorporació d’una tècnica de qualitat
  • Ubicació del Core d’educació i ocupabilitat a la Facultat.

Les més de 520 activitats realitzades per la Facultat, altres unitats organitzatives i els diferents estaments en aquest període de mandat reflecteixen la vitalitat de la institució. No ens agrada la complaença i creiem que encara s’ha d’impulsar més la gestió com un compromís i responsabilitat col·lectiva, al mateix temps que, mantenint i millorant la qualitat del nostre servei, ens cal potenciar la vinculació amb l’entorn i els projectes de futur.

No només es tracta de mantenir la demanda permanent del nou edifici projectat, d’acabar els arranjaments als dos mòduls més antics, de seguir insistint en la remodelació de la Plaça de les Oliveres o d’aconseguir millorar el pàrquing superior proper, sinó, i sobretot, d’entrar en alguna cosa tan substantiva com pot ser la permanent actualització dels nostres estudis, la millora de plantilles del professorat i Pas, la formació permanent del professorat, la investigació educativa o la promoció de nous programes de formació.

I per assolir aquest propòsit i d’altres que pugui tenir el nou equip de deganat, sempre pot comptar amb la nostra ajuda.

 

Dr. Joaquín Gairín (Degà de la Facultat de Ciències de l’Educació),

Anna Marbà Tallada (Vicedegana d’Estudis), Marta Bertran Tarrés (Vicedegana de Mobilitat i Estudiants), Albert Casals Ibáñez (Vicedegà de Pràctiques i Secretari de Facultat), Antoni Santisteban Fernández i Maria Dolors Masats Viladoms (Vicedegà i Vicedegana de Qualitat i Innovació) i José Luis Costa i Isabel Durbán (Administrador i Administradora de la Facultat)