Èxit de la 4a Jornada CRiEDO
El 19 de novembre de 2025, la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB va ser l’escenari de la quarta Jornada CRiEDO 2025 centrada en “Afrontar l’abandonament en la formació professional: l’orientació com a marc d’actuació per a garantir l’accés i l’èxit”.
03/12/2025
La jornada va començar amb una conferència sobre l’orientació com a marc d’actuació per afrontar l’abandonament de la formació professional” impartida per Irene Psifidou, senior expert in European education and training policy/Team Leader a Cedefop. A continuació, es va celebrar una taula rodona on professionals van discutir sobre la seva experiència d’acompanyament i orientació com a estratègia per reduir l’abandonament.
Un dels moments més destacats va ser l’entrega del IV premi CRiEDO a la Fundació Escoles Garbí, reconeguda per la seva implicació, compromís i innovació com a institució amb seixanta anys d’experiència pedagògica seguint la inspiració del seu fundador i sabent adaptant-la a les necessitats i els moments educatius presents.
A més, Maria Rosa Fillat Salvador va rebre el II Premi CRiEDO per a Treballs Final d’Estudis pel seu TFM titulat pel seu TFM: “Les converses significatives entre docents per a l’aprenentatge informal i organitzatiu”, que realitza una investigació descriptiva sobre com les converses significatives que es generen en els centres d’infantil i primària contribueixen a l’aprenentatge informal i organitzatiu; i el rol directiu per a la promoció d’aquestes.
Aquest esdeveniment ha estat un èxit rotund, subratllant la importància de la recerca i la innovació en l’àmbit educatiu, i reafirmant el compromís del CRiEDO amb la reducció de l’abandonament escolar i el desenvolupament organitzatiu i educatiu.