Entrevista a Emilee Moore, coordinadora del Grau en Educació Primària

Emileemoore

Avui parlem amb la professora Emilee Moore, coordinadora del Grau en Educació Primària, perquè ens expliqui de què s’encarrega una coordinació d’estudis i com han encarat aquest any tan atípic.

26/04/2021

1- Quines són les tasques principals d'una coordinació d'estudis?

La nostra tasca principal és vetllar per la coherència i la qualitat dels estudis que coordinem. I això ho aconseguim a través de múltiples accions: comissions de docència amb delegades i delegats, tutores i tutors; reunions de coordinació entre titulacions, amb Deganat i amb professorat; la revisió del pla d’estudis i de les guies docents de les assignatures; la revisió d’horaris; comissions d’avaluació; comissions de qualitat... També organitzem activitats com les jornades d'acollida de l’alumnat de primer o les d'orientació professional per a l’alumnat que acaba la carrera. A més, coordinem l’assignatura de TFG i estem disponibles per atendre les consultes de l’alumnat i el professorat.

2- Amb qui us coordineu principalment?

Amb tothom! Sigui professorat, tutores i tutors, delegades i delegats, alumnat, Deganat, coordinadores i coordinadores d’altres titulacions o personal d’administració i serveis. Fem comissions de docència cada trimestre, reunions de coordinacions de graus amb la Vicedegana d’Estudis cada mes i reunions amb l'equip del Deganat també cada mes. I ens trobem amb el professorat, les estudiants i altres persones sempre que faci falta per parlar d'algun tema que els preocupa o alguna proposta de millora.

3- Quins són els temes que més us han preocupat en aquest temps de pandèmia?

La salut de l’alumnat, del professorat i del PAS. Tant nosaltres com el professorat hem invertit molts esforços a fer grups bombolla per limitar els contactes, i quan es detecta algun cas positiu, les coordinacions de les titulacions fem diverses gestions. També hem treballat, juntament amb l’equip de deganat, el professorat, i les persones que participen en les comissions de docència, per buscar un equilibri entre les exigències de les guies docents i les adaptacions a causa de la pandèmia. Des del punt de vista metodològic s’han fet coses interessants per trobar-lo, com per exemple, demanar a l'alumnat projectes interdisciplinaris coordinats des de diverses assignatures en lloc de diferents treballs. 

4- Ha estat complicada la gestió de la coordinació durant aquest darrer any?

És el meu primer any com a coordinadora, vaig començar a l’octubre! Però més que complicada, jo diria que hi ha hagut situacions noves a les quals hem hagut de respondre. I com que les restriccions han anat canviant, hem hagut de respondre de pressa; a més de gestionar les pors i les emocions. Ara bé, com a coordinadora mai treballes sola, sinó que es busquen solucions entre l’equip de coordinadores i coordinadors de les titulacions de la Facultat, la Vicedegana d’Estudis, la resta de l’equip del Deganat, professorat, tutores i tutors, delegades i delegats, el personal d’administració i serveis...

5- Durant tota la pandèmia quina ha sigut la demanda que ha capficat més als estudiants?

Els estudiants demanen que tinguem en compte la càrrega addicional de treball que els pot suposar la docència remota. I des de Rectorat es van adoptar unes mesures per adaptar l'avaluació, que també era una demanda de l’alumnat a tota la universitat, que s'estan aplicant des del semestre passat. Ja fa molts mesos que estem en pandèmia i el cansament i la càrrega mental es nota.

6- Considereu que s'han sabut adaptar a la nova situació?

Considero que tothom està fent un gran esforç i ho està fent el millor que pot. Hi ha hagut situacions molt diferents: persones que han passat la COVID-19, persones amb dificultats per conciliar la vida familiar, persones que pateixen emocionalment… Penso que tothom ha sabut tenir molta empatia i entendre que cadascú està treballant perquè la situació sigui la millor possible en condicions sovint complicades.

7- Com encareu el que queda de curs?

Vull ser optimista i pensar que tot acabarà bé. A més, tot i les complicacions seguim tenint projectes i iniciatives molt interessants a la Facultat i al Grau: professorat que ha engegat innovacions amb motiu de les adaptacions a la docència, alumnat molt compromès i responsable, alumnat i professorat amb moltes ganes de tornar a les aules i alumnat que ja està a punt d'acabar el grau i començar una nova etapa vital. Seguirem treballant perquè el curs acabi amb èxit i amb la il·lusió de poder tornar a la 'normalitat' a poc a poc.