La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Gerència - Funcions dels àmbits que en depenen

  • Protecció de les persones (incloent tots els membres de la comunitat universitària, el personal de les empreses que presten serveis a la UAB i els eventuals visitants) i els béns de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Disseny de les polítiques, procediments i operatives de seguretat necessàries pel compliment de l’anterior funció.
  • Assessorament i suport a l’Equip de Govern, la Gerència, els Equips Deganals i les Administracions de centre en els aspectes relacionats amb la seguretat de les persones i els béns.
  • Col·laboració  i  suport  a  d’altres Àrees,  Serveis  i  Unitats  per  a  la  millora  de  les condicions de seguretat dels espais i edificis del campus i en la gestió de les incidències relacionades amb la seguretat de persones i béns (Àrea de Prevenció i Assistència, Direcció d’Arquitectura i Logística, Unitat d’Infraestructures i Manteniment, Gabinet Jurídic, Oficina de Medi Ambient, Unitat de  Planificació i Gestió de la Mobilitat, Unitat d’Assegurances,…).
  • Coordinació amb els Serveis de Seguretat de Vila Universitària i Parc de Recerca UAB i d’altres entitats ubicades al campus de Bellaterra (FGC, Applus+, CRAG, CSIC, CReSA,…).
  • Suport al Servei Assistencial de Salut en la gestió de les emergències mèdiques dins de l’horari de funcionament d’aquest Servei.  Fora d’aquest horari, gestió directa de les emergències mèdiques mitjançant el telèfon d’emergències 112.
  • Les  assignades  en  el  Pla  d’Autoprotecció  General  del  campus  de  Bellaterra  i col·laboració   en   els   diversos   Plans   d’Autoprotecció   dels   edificis   del   campus. Participació en els simulacres programats.
  • Vigilància exterior dels espais i edificis del campus i control d’accessos en determinats edificis (A, B, C, M, V, Cbateg, sales d’estudis), incloent l’horari no lectiu i els períodes de tancament dels edificis del campus per vacances d’estiu, Nadal i Setmana Santa.
  • Rondes de tancament dels edificis, de supervisió de les instal·lacions i d’obertura per a l’accés del personal del servei de neteja.
  • Atenció telefònica permanent (24 hores al dia, 365 dies a l’any) mitjançant el telèfon 93.581.25.25 de la sala de control de seguretat, a l’edifici del Rectorat.
  • Elaboració i execució del pressupost del Servei de Seguretat i Vigilància.  Gestió  dels  recursos  disponibles  per  a  la  millora  de  les  condicions  de seguretat dels espais i edificis de la UAB.
  • Disseny i supervisió de les instal·lacions de sistemes de seguretat (control d’accessos, detecció d’intrusió, videovigilància, interfonia) als espais i edificis de la UAB.
  • Disseny i supervisió de procediments i operatives de seguretat per a esdeveniments singulars (Festa Major UAB, Cursa UAB-La Marató, Jornades de Portes Obertes, Dies de les Famílies, Proves d’Accés a la Universitat, rodatges,…).
  • Col·laboració amb les forces i cossos de seguretat pública i serveis d’emergències externs.
  • Col·laboració amb el servei de grua municipal de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès en la gestió de la retirada dels vehicles estacionats antireglamentàriament al campus de Bellaterra (inclou el dipòsit dels vehicles retirats dins de les instal·lacions del Parc Mòbil, l’atenció als conductors dels vehicles i el cobrament de la taxa d’arrossegament).

Facilitar l'ús dels espais de la zona Cívica, pel que fa als processos vinculats a la prevenció, la seguretat, el manteniment i la conservació per tal de garantir l'organització, les infraestructures i els recursos necessaris.