Del currículum a l'aula. Formació ICE UAB i nou currículum educatiu
Jornada Pràctiques i experiències d'aula emmarcades en el nou currículum
S'ha iniciat la Formació permanent per a professorat no universitari de l’ICE UAB Octubre 23 amb la posada en marxa dels cursos d’Acompanyament en la pràctica. Com també, amb altres dues activitats més que, així mateix, se centren en el nou currículum educatiu, en vigor des de 2022.
Es tracta de l’Itinerari De què parlem quan parlem de contextualització, regulació i personalització dels aprenentatges? i de la Jornada Pràctiques i experiències d'aula emmarcades en el nou currículum.
Totes dues propostes posen el focus en aspectes clau del nou marc curricular per a les etapes de l’Educació bàsica i el Batxillerat: l’aprenentatge situat, l’avaluació competencial lligada als processos de metacognició i d'autoregulació dels estudiants i la personalització dels aprenentatges.
En el cas de l’Itinerari, iniciat el 19 d’octubre amb l’assistència de prop de 150 persones, aquestes qüestions s’aborden des de la fonamentació teòrica vinculada explícitament a la pràctica docent i al desenvolupament que se’n fa a les aules escolars.
A la Jornada, que tindrà lloc el 18 de novembre al Campus de Bellaterra, la concreció d’aquests punts directrius del currículum en l'activitat que els docents desenvolupen als centres serà central. De manera que, a partir d’una ponència i de diferents tallers basats en experiències d’aula que s’ajusten a vectors del nou currículum (enfocament i avaluació competencial, situacions d’aprenentatge, universalitat del currículum i benestar emocional), els assistents podran conèixer i treballar diverses propostes per a àrees i matèries curriculars diverses que s’han dissenyat tenint-les com a marc.
En trobareu tota la informació en aquest enllaç.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
- Educació de qualitat