Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Institut deCiències de l'Educació ICE

Estudi de la Tutoria Universitària

En el marc del Pla d’Acció Tutorial de la UAB, al llarg dels cursos 2019-2020 i 2020-2021, s’ha desenvolupat el projecte Avaluació diagnòstica de la tutoria acadèmica del PAT-UAB, que té com a finalitat conèixer quin és l’estat actual de la mateixa i treballar envers una tutoria acadèmica de qualitat a la UAB que contribueixi a l’assoliment exitós de la formació universitària dels seus estudiants, facilitant l’adaptació a la universitat, l’aprenentatge, el rendiment acadèmic i l’orientació.  
L’anàlisi diagnòstic de la tutoria acadèmica en el context universitari UAB, ens porta a definir els següents objectius en el marc d’aquest projecte:  

  • Elaborar el mapa de necessitats de la tutoria acadèmica a la UAB que implicarà:  
  1. Definir els principals indicadors d’anàlisi de la tutoria acadèmica a la UAB. 
  2. Dissenyar un dispositiu de recollida d’informació a partir dels indicadors d’anàlisi.  
  • Dissenyar orientacions i/o línies d’acció per al desenvolupament d’una tutoria acadèmica de qualitat a la UAB. 

Podeu consultar l'informe final amb els resultats de l'estudi en aquest enllaç

Arrel dels resultats obtinguts en aquest estudi, s’ha realitzat l’informe Orientacions Finals: Propostes per millorar la tutoria universitària a la UAB on queden recollides orientacions adreçades als tres eixos de referència  (professorat, alumnat universitari i Institució) que puguin contribuir a la millora d’aquells aspectes i/o indicadors identificats com a més crítics en relació a la tutoria universitària a la UAB.

                               Suggeriments per a desenvolupar la Tutoria Universitària