Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

PROLOPE presenta l’edició crítica digital de “La dama boba”

07 des. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Del 10 al 12 de desembre la Facultat de Filosofia i Lletres acull el VIII Congrés Internacional Lope de Vega, que aplega al campus nombrosos experts en aquest gran autor teatral. La trobada serveix també per presentar l’edició crítica digital de “La dama doba”, obra amb què PROLOPE inicia la publicació en xarxa d’edicions crítiques.
Edició crítica en línia de
La presentació de l’edició crítica i arxiu digital de “La dama boba” té lloc dijous, a les 16,00 hores, a càrrec dels investigadors de PROLOPE Marco Presotto, professor de la Universitat de Bolonya i director del projecte, i Sònia Boadas.

L'edició ofereix un text crític de l’obra de Lope de Vega, amb un estudi sobre el seu valor literari, la seva transmissió textual, així com un aparell crític interactiu i dinàmic, a més d'una exhaustiva bibliografia. A més, incorpora imatges digitalitzades en alta resolució dels principals testimonis de l’obra, cedides per la Biblioteca Nacional d’Espanya, que ha col·laborat en el projecte.

La iniciativa suposa no només la publicació amb la màxima difusió dels resultats científics, sinó, fins i tot, la publicació en xarxa de les dades i el procés mateix de recerca. PROLOPE ofereix així una proposta científica oberta i col·laborativa, que suposa un important primer pas en la publicació en xarxa de les seves edicions crítiques.

Per dur-la a terme tècnicament, el projecte ha comptat amb la col·laboració del Centro di Risorse Multimediali de la Universitat de Bolonya.
 
Lope de Vega i el teatre europeu

El VIII Congrés Internacional sobre Lope de Vega, organitzat per la UAB juntament amb la Real Academia de Buenas Letras de Barcelona, es centra en estudiar l’obra teatral de l’autor del Siglo de Oro al context teatral europeu, aportant una visió conjunta i comparativa d’aquest període, considerat crucial en la història del teatre d’Europa.

S'hi abordaran qüestions clàssiques d'influències, comuns o recíproques (traduccions incloses); anàlisis formals, temàtics o ideològics que mostrin continuïtats i fractures entre diferents obres i tradicions, amb les comèdies de Lope com un dels eixos; consideracions sobre subgèneres teatrals comparats i la seva teorització; aportacions sobre les característiques dels espais teatrals i les companyies d'actors; plantejaments sociològics i ideològics sobre la recepció i comprensió de les obres per part de públics dels diferents països; particularitats nacionals en la configuració material i circulació de manuscrits i impresos teatrals.

El congrés té lloc en els espais de la Facultat de Filosofia i Lletres i compta amb la participació de professors de diverses universitats espanyoles, com la UAB, la Universitat de Barcelona, Valencia, Extremadura i La Rioja, i de prestigioses universitats europees, com les de Roma, Torino, Venècia, Londres, Amsterdam, Berna o Berlín.

Dins de