Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Marina López Leavy rep una beca de doctorat INPhINIT

23 març 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’estudiant Marina López Leavy ha rebut una beca d’investigació del programa INPhINIT Retaining de la Fundació ”la Caixa” per dur a terme un doctorat en Sociologia de l’Educació al Centre d’Investigació Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) de la UAB.

Marina López

La Fundació ”la Caixa” ha atorgat 105 noves beques de doctorat (programa INPhINIT Retaining) i postdoctorat (programa Junior Leader) a investigadors excel·lents perquè duguin a terme els seus projectes en universitats i centres de recerca d’Espanya i Portugal. L’estudiant de la UAB Marina López Leavy ha estat una de les persones beneficiàries del programa per dur a terme un doctorat en Sociologia de l’Educació al centre d’investigació Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS), del Departament de Sociologia de la UAB, sota la supervisió del professor Antoni Verger.

Marina López Leavy va néixer a Buenos Aires (Argentina) el 1994. És experta en política educativa i té deu anys d’experiència en el sector educatiu. És graduada en Ciències de l’Educació (Universitat de Buenos Aires, Argentina) i té un postgrau en Polítiques Educatives i Administració Pública (Universitat de San Andrés, Argentina) i un màster internacional en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (Universitat Autònoma de Barcelona - University of Glasgow, Regne Unit - Universitat de Xipre, Xipre), gràcies a una beca d’excel·lència Erasmus+ de la Comissió Europea.

La seva experiència acadèmica i professional en educació abraça diferents àmbits del sistema educatiu: docència, formació de professors universitaris (2018-2020) i investigació com a consultora de laboratoris d’idees nacionals a l’Argentina (Centro de Implementación de Políticas Públicas para la Equidad y el Crecimiento, CIPPEC [2020-2021]) i d’organismes regionals i internacionals (incloent-hi l’IIPE de la UNESCO, el Banc Mundial i el Diálogo Interamericano [2021-2022]). Té experiència en gestió pública i ha treballat com a consultora a la Unitat d’Avaluació del Ministeri d’Educació a la ciutat de Buenos Aires (2018-2020) i com a coordinadora nacional d’avaluació pedagògica a escala nacional (2021-2022).

Les seves àrees d’interès en recerca giren a l’entorn de les relacions entre l’evidència científica i la producció de dades, i els seus usos en l’elaboració de polítiques educatives. El seu treball se centra en l’ús que els funcionaris públics de l’Amèrica Llatina fan de l’evidència científica per informar sobre l’elaboració i l’adopció de reformes educatives. Basant-se en un enfocament de mètodes mixtos, analitza quina evidència científica utilitzen els governs de l’Amèrica Llatina i com l’apliquen en l’adopció i el calibratge de polítiques de rendició de comptes i governança escolar, i en quina mesura i de quina manera els obstacles tècnics i polítics afecten els usos i mals usos de l’evidència científica per informar sobre l’adopció d’aquestes polítiques en aquest context.

 

Dins de