Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB reflexiona sobre el 3+2

06 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El pròxim 12 de maig la UAB celebrarà una jornada reflexiva sobre la implantació del model educatiu 3+2. Professors, estudiants i sindicats de la universitat discutiran al llarg del dia sobre les possibles reformes de les titulacions de grau i màster.
Imatge reflexions 3 + 2
El vicerectorat d’Estudiants i Cooperació conjuntament amb el Consell d’Estudiants de la UAB, CEUAB, i la Unitat de Dinamització Comunitària, organitzaran el pròxim dimarts 12 de maig una jornada reflexiva i informativa en què es discutirà el nou model educatiu anomenat 3+2. L’acte tindrà lloc a la Sala Cinema de la UAB entre les 16.00 h i les 19.00 h i constarà de 4 taules diferents programades al llarg de la tarda.

La primera conversa introduirà la temàtica i tractarà els aspectes generals de la implementació del model educatiu 3+2. Concretament, s’aprofundirà en temes com l’accés, el finançament, l’estructura dels estudis i els requisits del mercat de treball. Les 3 taules posteriors abordaran les problemàtiques i les qüestions relacionades amb els diferents estudis. La taula 2 estarà dedicada als estudis d’Humanitats i Ciències Socials, la taula 3 reflexionarà sobre els estudis de Ciències Socials i Jurídiques, i la taula 4 ho farà sobre els estudis de Ciències i Biociències.

El model universitari 3+2 és l’última reforma educativa del govern espanyol i del Ministre d’Educació, Jose Ignacio Wert. La reforma arriba quan tot just s’està acabant d’implementar el Pla Bolonya i s’espera que es pugui posar en funcionament durant els propers cursos, tot i que no serà vinculant, i, per tant, seran les pròpies universitats les que podran escollir si s’acullen o no a la reforma. La mesura contempla que els graus puguin passar de quatre anys a tres i que els màsters augmentin, en la majoria dels casos, d'un a dos, fet que és susceptible d’encarir els estudis. A més, el nou model podria representar la desaparició d’un seguit de graus especialitzats.

Dins de