La formació en arxivística i les TIC, experiència del professor Remo Suppi
El professor del Màster en Arxivística i Gestió de Documents, Remo Suppi, descriu en un article les conclusions sobre la nova metodologia aplicada a l’assignatura sobre competències en l’àmbit TIC.

El nou canvi de paradigma, evident per a totes les disciplines i àmbits professionals, ha suposat una revolució també a les aules. Amb aquesta premissa, el professor Remo Suppi reflexiona en un article sobre aquests canvis aplicats en l’assignatura, i en com els estudiants han pogut combinar els coneixements teòrics amb els pràctics.
L’article “Experiències en l’assignatura de Sistemes d’Informació del Màster en Arxivística i Gestió de Documents”, narra com es va plantejar una nova planificació de l’assignatura, que es va dividir en tres grans eixos: la “Introducció als Sistemes d’Informació”, l’”Arquitectura d’un sistema d’informació”, i “Casos d’anàlisi d’ús funcional i integradors”.
En cada un dels temes, els estudiants van poder “analitzar la importància i l’evolució” de conceptes essencials d’avui i varen posar en pràctica els coneixements mitjançant tasques concretes. Unes experiències per a l’alumnat que, segons el docent, van resultar molt positives i van ajudar a “desmitificar” l’atribuïda complexitat en l’ús avançat de les TIC.
Entre les tasques assignades, hi havia la gestió i compartició de continguts amb la plataforma Nebula de la UAB, la creació d’una MV pròpia amb el programari lliure Linux (Ubuntu), la creació d’una pàgina web en un entorn Wordpress, o el desplegament i posada en funcionament d’una col·lecció a la plataforma de gestió de repositoris digitals, Omeka.
Com a conclusions finals, el professor Remo Suppi posa en valor aquesta prova pilot en l’assignatura i remarca la satisfacció mostrada dels seus estudiants per aquesta nova metodologia, que a més han reclamat més casos pràctics.
"Experiències en l'assignatura de Sistemes d'Informació del Màster en Arxivística i Gestió de Documents" (2018), del professor Remi Suppi.
Llegiu l'article