Es publica l'informe de cloenda dos projectes innovadors d'aprenentatge d'anglès
El 27 de gener es va celebrar l’acte virtual de cloenda i els resultats dels projectes DATE i Let’s Go, dos programes de col·laboració entre la universitat i els instituts de Badia del Vallès.
29/01/2021
El 27 de gener de 2021 es va celebrar per Zoom la jornada Let’s Go, un acte de cloenda de dos projectes de col·laboració entre la Fundació Autònoma Solidària, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Facultat de Ciències de l’Educació, el GREIP, la delegació territorial del Vallès Occidental del Departament d’Educació, l’Ajuntament de Badia del Vallès i els dos instituts de secundària de la ciutat.
La jornada va començar a les 15 h amb la benvinguda de Jordi Prat, director de la FAS i Jordi Barbé, coordinador de la UAB per a les relacions amb l’ensenyament secundari, i van donar pas a Luci Nassbaum, fundadora del GREIP, que va parlar sobre els reptes i els beneficis de col·laborar docents i investigadors en projectes per millorar les propostes educatives.
A continuació, Andy Morodo, tècnic del programa Let’s Go i professor a la Facultat d’Educació, va donar unes quantes pinzellades dels objectius inicials del projecte i va concloure que a grans trets s’havien complert totes les expectatives i estaven orgullosos dels resultats aconseguits al llarg de tota la investigació. I el mateix va dir Dolors Massats, investigadora principal del programa DATE, un projecte que va néixer amb la col·laboració de Recercaixa per apoderar els docents i col·laborar per multiplicar l’efectivitat de les iniciatives. Podeu veure més informació sobre els resultats del projecte en aquest informe.
Després de les exposicions, es va introduir els ponents de la taula rodona per parlar sobre l’apoderament com a nucli de l’acció socioeducativa i l’aprenentatge de llengües amb la moderació d’Anna Marbà, vicedegana de qualitat i innovació de la Facultat de Ciències de l’Educació.
La primera ponent va ser Almudena Herrera, professora de l’Institut Can Periquet, que va expressar els beneficis de tenir una connexió amb la universitat, uns vincles més forts que fins ara li havien mancat. La seva intervenció va donar pas a la segona ponent, Queralt Ciganda, directora de l’Institut Frederica Montseny, que va destacar que dins de l’exercici pràctic, s’havien creat espais per parar i reflexionar sobre els pròxims passos a seguir.
A continuació, Izan Jesús, alumne de l’Institut Frederica Montseny, va donar la seva opinió sobre la seva experiència de primera mà amb el programa. Va afirmar que per als alumnes havia sigut un gran contrast deixar de prendre apunts i treballar a través de projectes. Per primera vegada, havia vist una necessitat real de parlar anglès i arran d’això, el seu nivell de la llengua havia millorat considerablement.
En contrast amb les intervencions dels docents i agents educatius, Cèlia Pratginestós, tècnica del programa i membre del GREIP, va destacar que amb totes les dades i vivències extretes del projecte, havia iniciat una tesi doctoral per continuar amb la investigació.
Roser Viladot del Servei Educatiu de Badia del Vallès, va concloure la taula rodona amb l’afirmació que s’ha creat una xarxa comunicativa molt interessant amb un gran interès pel canvi social i que els alumnes que han format part d’aquest programa recordaran l’experiència.
La jornada va acabar amb unes paraules de Tania Nadal del Consell Social de la UAB, Eva Menor, alcaldessa de Badia del Vallès i Jordi Prat, que van agrair a totes les persones que ha fet possible el projecte i també a l’alumnat, els autèntics protagonistes.