Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

El portal e·Chinese Tools recull recursos per ensenyar i aprendre xinès

27 abr. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Un equip de personal docent i investigador de la UAB ha desenvolupat e·Chinese Tools, una base de dades en línia i d’accés obert de recursos digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge del xinès com a llengua estrangera. A més de trobar-hi recursos, el professorat i l'alumnat podran enriquir el web valorant els recursos de forma interactiva o donant feedback per correu electrònic.

e·Chinese Tools

El portal es troba en quatre idiomes -català, castellà, anglès i xinès- i inclou una col·lecció de metadades per satisfer les necessitats dels usuaris amb diferents perfils. L'usuari pot fer cerques segons el tipus de recurs, el nivell de llengua, les competències, l'idioma vehicular, les paraules clau, etc. Els usuaris poden a més subscriure's a unbutlletí per estar informats dels últims recursos disponibles a la base de dades.

Avui dia, l'ús de les tecnologies està profundament arrelat en l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües estrangeres. A més, la necessitat de l'ensenyament en línia ha experimentat un fort impuls a causa de la pandèmia de la COVID. L’alumnat i el professorat es veuen obligats a actualitzar contínuament les seves habilitats digitals però, a l'hora de buscar eines en línia, es troben amb una quantitat i disparitat de recursos disponibles tan grans que sovint els falta temps o criteris objectius per avaluar-ne la idoneïtat. Això fa que, a més, el potencial dels recursos existents romangui en gran mesura sense explorar. El portal e·Chinese Tools ofereix una solució a aquest problema.

El web ha estat impulsat pel Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental de la UAB, la Fundació Institut Confuci de Barcelona i el Grup de Recerca en Traducció delXinès al Català/Castellà. Concretament, l'equip que ha fet possible la materialització del projecte està format per Sara Rovira-Esteva, Helena Casas-Tost, Andy Morodo, Antonio Paoliello i Mireia Vargas-Urpí. A més, Zihui Wang ha col·laborat en la revisió dels textos en xinès.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de