Sala de premsa

Balanç del curs, per Jordi Prat

FAS- Balanç curs 2019-2020

Jordi Prat, director de la FAS, fa balanç del curs 2019-2020 en aquest vídeo on repassa les principals actuacions i resultats i agraeix la implicació de totes les persones i institucions que ho han fet possibe. L'audiovisual compta amb la veu d'algunes de les protagonistes de l'acció social.

27/07/2020

"El curs 2019-20 ha estat un any important per a la FAS ja que és el nostre 20 aniversari." Així s'inicia el resum del curs a càrrec d'en Jordi Prat, director de la Fundació.

"Havíem preparat moltes activitats, entre elles coses la creació d’un Consell Consultiu, format per 24 persones de reconegut  prestigi, que ens acompanyen i acompanyaran per definir quina ha de ser l’estratègia i futur de la nostra Fundació. Aquest acte com molts d’altres no s’ha pogut fer a causa de l’emergència sanitària de la covid-19. La primera part del curs va començar com la resta de cursos, amb una activitat frenètica de captació de nous voluntaris i voluntàries, amb l’atenció a estudiants amb necessitats educatives específiques, la mobilització al Campus amb activitats com la participació de la Festa Major amb el lema de l’emergència climàtica. 

Destacable aquest any ha estat l’atorgament de 10 beques per a estudiants en situació de refugi de 8 beques més per a estudiants amb discapacitat, l’impuls dels programes d’Aprenentatge i Servei al Campus de la UAB o l’organització d’activitats de formació i sensibilització del voluntariat com el Nostrum. 

A partir del mes de març, tota l'activitat de la universitat s'ha vist afectada a partir del confinament. Tots els programes de la FAS s'han hagut d'adaptar a aquest nou context. Cal destacar l'esforç que s'ha fet des del Servei per la Inclusió per atendre a 282 persones vinculades al servei, i que en el nou context de docència online i avaluació online, s'ha hagut de fer un esforç especialment destacable, que han fet en general tot l'alumnat i tot professorat de la universitat, però especialment aquells amb necessitats educatives específiques.  

Pel que fa a l'àmbit de voluntariat, els diferents programes han hagut, també, d'adaptar-se al nou context. Potser el fet d'haver estat vinculats ja a l'hospital Vall d'Hebron ens ha donat l'oportunitat de crear un nou programa de suport específic i totalment extraordinari vinculat a aquest hospital en el moment més crític. Altres projectes com el de la mentoria del programa d'Acollida han passat a fer-se en format virtual. I finalment molts dels altres programes, que treballen en la sensibilització i en l'educació d'alumnat del campus de l'autònoma, han trobat en el format virtual i en les xarxes socials una manera d'arribar a nous públics de noves maneres. Estem parlant del programa de Medi Ambient, del programa de Justícia, del programa de Salut, etc.  

Pel que fa a l'àmbit socioeducatiu, destacar que el CROMA 2.0, aquest any, ha arribat a 229 infants i que ha hagut de canviar també el format, ja que s'ha hagut de fer un seguiment individualitzat mitjançant entrevistes telefòniques i mitjançant l'ordinador. 

El curs ha acabat com cada any amb el Campus Ítaca, un programa en el qual nois i noies de secundària arriben al Campus de l’Autònoma per conèixer el què és un campus i per mantenir l’interès per seguir estudiant. Aquest any, el Campus Ítaca s’ha hagut d’adaptar al context i a les noves mesures de seguretat, però hem considerat important que es mantingués aquesta activitat després que molts dels nois i noies han estat molts mesos sense contacte entre ells i sense vinculació directe amb els instituts."

Prat finalitza la seva intervencio agraïnt la implicació de l'equip tècnic, de l'estudiantant, de professorat, finançadors, patronat...de totes les persones i institucions que han fet possible aquest curs i els hi desitja un molt bon estiu.

L'audiovisual compta amb la veu d'algunes de les protagonistes de l'acció social, persones beneficiàries com el Nosa, infant participant del CROMA 2.0 o el Set Simón, estudiant de suport a estudiants amb discapacitat.