Sala de premsa Premsa i mitjans

Volem ser científiques i enginyeres!

Volem ser científiques i enginyeres! Projecte STEAM amb perspectiva de gènere

Aquest curs iniciem un nou projecte per a desenvolupar a les aules de primària i secundària projectes STEAM amb perspectiva de gènere.

13/09/2021

L’objectiu del projecte és contribuir a l’educació científica i tecnològica de l'alumnat de cinquè i sisè de primària i de primer cicle d’ESO, promovent l’alfabetització i la generació de vocacions científiques i tecnològiques atenent a la perspectiva de gènere i apropant la universitat als centres educatius participants.

Es realitzaran diverses accions amb un ampli ventall d’actors implicats:

 

  1. Es desenvoluparà un projecte STEM guiat per professorat de 15 centres educatius d’arreu de Catalunya i 30 estudiants mentors/es universitaris/àries, que prèviament hauran rebut formació de personal formador d’equips de treballs de l’ICE (formats per professorat de primària, de secundària i d'universitat).
  2. El professorat de les Facultat de Ciències i Biociències i de l’Escola d’Enginyeria de la UAB organitzarà tallers de caràcter científic-tecnològic dirigits a l'alumnat dels centres educatius participants amb la finalitat d’afavorir la comprensió de fenòmens científics i d’apropar la universitat a l’educació primària i a l’ESO.
  3. Els i les escolars participaran en una jornada sobre gènere i ciència coordinada per científiques expertes en perspectiva de gènere, membres del CRECIM (Centre de Recerca per a la Investigació Científica i Matemàtica) i de l’AMIT (Asociación de Mujeres Científicas Investigadoras y Tecnológicas).
  4. Els projectes STEAM es presentaran als centres educatius en una fira d’experiències a la UAB i en exposicions en espais municipals.

S’espera que totes aquestes accions puguin contribuir a l’educació científica dels i de les escolars fomentant l’adquisició de coneixements, la familiarització amb la metodologia científica i l’interès per la ciència.

Aquest projecte es desenvoluparà durant el curs 2021-2022 com a prova pilot amb la voluntat d’obrir-se a tots els centres de Catalunya en properes convocatòries.

Projecte finançat per