Sala de premsa Premsa i mitjans

Victòria Camps guanya el Premi Nacional d'Assaig

Victòria Camps
Victòria Camps, catedràtica del Departament de Filosofia de la UAB, ha estat guardonada amb el Premi Nacional d'Assaig d'enguany per l'obra El gobierno de las emociones.

31/10/2012

El guardó, que atorga el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, reconeix la millor obra assagística publicada al llarg de l'any 2011 i està dotat amb 20.000 euros.

A El gobierno de las emociones (Herder Editorial), Camps estudia les emocions per descobrir-nos que els afectes no són contraris a la racionalitat sinó que, ben al contrari, només a partir d'ells s'explica la motivació per actuar racionalment. Únicament un coneixement que armonitzi raó i el sentiment incita a assumir responsabilitats morals.

Camps es va llicenciar en filosofia per la UB i es va doctorar també en filosofia per la UAB, on va esdevenir catedràtica de filosofia moral i política el 1985. Va realitzar sengles estades al Hastings Center i a la Universitat de Chicago, als Estats Units. Exerceix la docència a l'Autònoma des de 1972 i va ser vicerectora de Relacions Internacionals entre 1990 i 1993. El 2011 va ser reconeguda amb el premi "Amic dels Amics" de l'Associació d'Amics de la UAB.

Ha estat membre del Consell Audiovisual de Catalunya i va ser senadora de 1993 a 1996 pel PSC. Va presidir la Fundación Alternativas entre 1996 i 2001. Actualment és presidenta de la Fundació Víctor Grífols i Lucas i del Comitè de Bioètica d'Espanya, així com membre del Comitè de Bioètica de Catalunya.

És autora de nombroses publicacions, principalment sobre ètica, i ha rebut distincions com el Premi Internacional Menéndez Pelayo, el Premi Josep Maria Lladó a la llibertat d'expressió, el Premi al Mèrit en l'Educació de la Junta d'Andalusia o la Medalla Josep Trueta al Mèrit Sanitari. Entre les seves obres, a més d'El gobierno de las emociones, destaquen Virtudes públicas (Premi Espasa d'Assaig), El siglo de las mujeres, Una vida de calidad, La voluntad de vivir, Creer en la educación i El declive de la ciudadanía.