Sala de premsa Premsa i mitjans

V Trobada Començar a llegir i escriure a l'educació infantil i a cicle inicial

Notícia V Trobada Començar a llegir i escriure

Aquesta activitat es va dur a terme els dies 5 i 6 de març 2021

08/04/2021

Quins llibres, quins textos i quines converses, per aprendre a llegir i escriure?

 L’equip de l’ICE Aprendre a llegir i escriure, coordinat per Montserrat Fons i Rosa Gil, organitza cada dos anys una jornada sobre qüestions actuals i d’interès sobre el primer aprenentatge de la lectura i l’escriptura atenent a la fonamentació de les teories i recerques més avançades en aquest terreny. La V Trobada, que va tenir lloc els dies 5 i 6 de març, es va dedicar a la contribució dels textos i de les interaccions orals en aquest primer aprenentatge de la lectura i l’escriptura. 

La Jornada es va estructurar a partir de tres opcions d’inscripció: una que possibilitava assistir a un bloc de tres converses entre especialistes (Montserrat Fons i Martina Fittipaldi; Anna Juan i Maria Gràcia; Rosa Gil i Mireia Pérez-Peitx), una altra que combinava aquest bloc de converses amb un taller pràctic i una tercera que donava la possibilitat de participar en el bloc de converses i a més a més en dos tallers. 

Els tallers comptaven amb membres de l’equip organitzador i també amb convidats externs especialistes en els temes que s’hi plantejaven. Concretament, els tallers que es van dur a terme van tractar sobre els temes següents: 
 

  • El corpus literari per a infants de 0-7, a càrrec d’Anna Juan
  • Motius per llegir i escriure a l’aula, a càrrec d’Ester Casas, Magda Isarn i Mia Puig
  • Llegir i escriure per comunicar, o per recordar, o per explorar, o per…, a càrrec d'Anna Bendicho, Gemma Galofré, Íngrid López i Mireia Morales
  • Llegir abans de saber llegir, a càrrec de Rosa Gil
  • La tertúlia literària a primària, a càrrec de Lara Reyes
  • Instal·lacions artístiques i literàries a l’educació infantil, a càrrec de Marc Alabart
  • Cap a una poesia per a infants, també, a càrrec de Felipe Munita

 

La Jornada es va dur a terme en modalitat sincrònica virtual i va tenir molt bona acollida amb una inscripció de 170 persones.