Un simposi 'online' tracta els models híbrids d'educació superior

Estudiants

L'onzena edició del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació es desenvoluparà en format online i comptarà amb la participació de Peter Mathieson (Universitat d'Edinburg), Hugo Pardo (Outliers School) i Linda Castañeda (Universitat de Múrcia).

29/06/2020

Els dies 1 i 2 de juliol, les vuit universitats públiques catalanes organitzen el Simposi Internacional CIDUI titulat "L'educació superior a la societat del coneixement: reptes dels models híbrids", que tindrà lloc en format íntegrament virtual i estarà obert a totes les persones interessades. La inscripció és gratuïta i es pot realitzar a través del web www.cidui.org.

Hi haurà dues sessions. A la primera jornada, el dia 1 de juliol a les 16 h, Peter Mathieson, vicerector i director de la Universitat d'Edinburg, impartirà la conferència "Models alternatius per abordar un sistema universitari híbrid". A la segona, el 2 de juliol també a les 16 h, Hugo Pardo, professor d'Outliers School, i Linda Castañeda, professora de la Universitat de Múrcia, participaran en el diàleg "L'evolució del binomi estudiant-docent en el nou context", que serà moderat per Josep Joan Moreso, catedràtic de filosofia del dret de la UPF i president d'AQU Catalunya. A més, el simposi comptarà amb la participació de la presidenta de l'ACUP i rectora de la URV, María José Figueras, i del secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat, Francesc Xavier Grau.

Vint anys de trajectòria

El Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) està organitzat per les universitats públiques catalanes conjuntament amb l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) des de l'any 2000. L'onzena edició del congrés havia de ser presencial, amb una previsió d'assistència de més de 500 experts del món de l'educació superior, però la crisi sanitària no ho ha fet possible.

El CIDUI, com espai de reflexió i innovació al voltant de la docència universitària, s'ha convertit en tot un referent al llarg dels seus vint anys d'història i no pot ser aliè a la conjuntura especialment complexa que viuen actualment les universitats: als reptes derivats dels processos de transformació social, econòmica i tecnològica, ara s'hi sumen els derivats per la COVID-19. Per això, el simposi vol generar diàleg no només entre els equips docents sinó també entre els estudiants, els equips de govern i els equips d'administració i gestió entorn a les noves realitats en totes les dimensions del sistema universitari.

Més informació: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Educació de qualitat
  • Ciutats i comunitats sostenibles
 

Notícies relacionades

Totes les notícies