Sala de premsa Premsa i mitjans

Recursos i estratègies per facilitar la tutorització dels Treballs de Recerca de Batxillerat

Aquesta activitat es va dur a terme els dies 26 de gener i 9 i 23 de febrer del 2021

08/04/2021

Aquest curs, dirigit a professorat de batxillerat de l’àmbit de les ciències socials i humanitats que tutoritza treballs de recerca, es va fer els dies 26 de gener i 9 i 23 de febrer de 2021. Van participar més de 120 professors i professores de centres educatius. L’objectiu del curs va ser facilitar als tutors i tutores recursos i estratègies per acompanyar el procés de recerca de l’alumnat.

La primera sessió de Carla Quesada i Angelina Sánchez (professores de l’Àrea de Mètodes d’Investigació i Diagnosi en Educació de la UAB) va oferir recursos al professorat per facilitar el procés de concreció de la temàtica de recerca (idea, tema, pregunta de recerca, objectius de recerca, variables d’estudi), i es van donar a conèixer cercadors, metabuscadors i bases de dades d'accés obert en les quals l’alumnat de TR pot dur a terme la cerca bibliogràfica que fonamenti els seus treballs. En la segona sessió, a càrrec de Montserrat Martínez Melo (professora de l’Àrea de Mètodes d’Investigació i Diagnosi en Educació de la UAB), es va explicar la importància de les evidències en tot procés de recerca, així com les avantatges i els inconvenients d'emprar evidències ja existents o bé de crear-ne de noves. Es van donar també eines per orientar a l’estudiant sobre la creació o l’ús d’evidències ja existents en els seus propis processos de recerca. En la tercera sessió, de Laura García (professora de l’Àrea de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la UAB), es va mostrar com analitzar les dades des d’una perspectiva qualitativa i/o quantitativa, posant èmfasi en les diferents aportacions de les ciències socials i humanitats. A més de la reflexió, es donaran a conèixer diversos exemples per dotar d’estratègies al professorat per acompanyar processos d'anàlisi de dades en la recerca, així com quins programaris d’accés obert hi ha disponibles.