Propera preestrena a la UAB: 'Pájaros de verano' (2018), de Ciro Guerra i Cristina Gallego

Pájaros verano

La Sala Cinema de la UAB acull preestrenes de forma gratuïta i en versió original subtitulada per apropar títols que l'endemà es projecten a algunes sales comercials importants del país. Cultura en Viu programa aquesta cartellera els dijous a les 13 h i la taquilla està oberta a partir de les 12 h per recollir les entrades.

19/02/2018

El proper dijous 21 de febrer projectem la preestrena: Pájaros de Verano (2018), de Ciro Guerra i Cristina Gallego. Basada en una història real que explica l'origen del narcotràfic a Colòmbia. La pel·lícula se situa en els anys 70 quan la joventut nord-americana abraça la cultura hippie i amb ella a la marihuana. Això provoca que els agricultors de la zona es converteixin en "empresaris" a un ritme trepidant. Al desert de Guajira, una família indígena Wayuu es veu obligada a assumir un paper de lideratge en aquesta nova empresa. La riquesa i el poder es combinen amb una guerra fratricida que posarà en greu perill la seva família, les seves vides i les seves tradicions ancestrals.

El film va ser presentat al Festival de Cannes 2018 a la Quinzena de Realitzadors i a la secció Perles del Festival de San Sebastián. Així mateix, ha estat guardonat amb diversos premis Fénix: millor pel·lícula, millor actriu i millor música.

Ciro Alfonso Guerra (1981) és un cineasta colombià més conegut per la seva pel·lícula El abrazo de la serpiente (2015), nominada a l'Oscar com a millor pel·lícula estrangera (2016). Va cursar estudis de Cinema i Televisió a la Universitat Nacional de Colòmbia. És,  a més a més, guanyador de 15 premis i mencions en festivals com Sant Sebastià, Mar del Plata, etc.

Cristina Gallego (1978) és una productora de cinema i televisió colombiana coneguda com la productora de pel·lícules com El abrazo de la serpiente (2015) i Los Viajes del viento (2009). Juntament amb Ciro Guerra,  va fundar la companyia productora Ciudad Lunar Producciones al 1998.

País: Colòmbia / Durada: 125 minuts / Gènere: drama / Idioma: Castellà, Wayyu i Anglès subtitulat al castellà

INFORMACIÓ GENERAL
Situació: Plaça Cívica, Campus de Bellaterra.
Capacitat: 190 persones.
Entrada gratuïta limitada a l'aforament de la sala.
La taquilla s'obre mitja hora abans de començar cada projecció.
Els dijous de preestrena s'obre la taquilla a partir de les 12h.
No es reserven localitats i només s'entrega una entrada per persona.

Cultura en Viu
Edifici L'Àgora (Plaça Cívica)
Telèfon: 93 581 10 21
cultura.enviu@uab.cat