Presentació de la Cursa Solidària de la UAB al Parc Taulí

Parc Taulí

El dimarts, 3 de desembre, es presenta la Cursa Solidària UAB 2019 en suport de La Marató de TV3 -que serà el diumenge, 15 de desembre- al Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell. S'hi farà una taula rodona amb investigadors que fan recerca en malalties minoritàries, a les que es dedica enguany la cursa.

29/11/2019

La cursa de la UAB converteix el campus en una festa esportiva i solidària gràcies als centenars de persones participants, ja sigui com corredors, caminadors o voluntaris, que contribueixen així a recollir fons per a la investigació en malalties minoritàries.

El dimarts, 3 de desembre, a les 12.30h, es farà un acte al Consorci Sanitari Parc Taulí de Sabadell per presentar la Cursa solidària de la UAB, en col.laboració amb l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, en suport de La Marató de TV3.

L'acte s'iniciarà a les 12.30h amb una visita a les unitats pediàtriques amb un grup d'animació. Tot seguit, a les 13.30h, el doctor Joan Martí, director general del consorci hospitalari, donarà la benvinguda als assistents, i s'iniciarà una taula rodona sobre la investigació amb malalties minoritàries, presentada per la doctora Pepi Rivera, directora clínica del Parc Taulí, i el vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB, Carlos Sánchez.

La taula rodona, que moderarà Francesc Cayuela, president dels AmicsUAB, tindrà lloc a l'Auditori Taulí (Parc Taulí- Edifici Taulí, planta -1, Sabadell) i comptarà amb la presència d'investigadors que són referents a nivell mundial en el camp de les malalalties minoritàries: Fàtima Bosch, Salvador Ventura i Guillem Pintos, que pertanyen a l'Esfera UAB-CEI -institucions de recerca vinculades a la UAB-, Pepi Rivera, directora clínica del Parc Taulí.

Finalment es realitzarà la performance “Les minories fan majories”.

Les malalties minoritàries són molt poc freqüents, afecten un màxim de 5 persones per cada 10.000 habitants i acostumen a ser greus, cròniques, progressives i discapacitants.

Tots els fons que es recollin de la Cursa solidària de la UAB -que tindrà lloc el diumenge, 15 de desembre, amb sortida i arribada a la Vila Universitària- es destinaran a La Marató de TV3, que enguany es dedica a la investigació en malalties minoritàrires. La cursa, que s'organitza en col.laboració amb l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, converteix el campus en una festa esportiva i solidària que arriba enguany a la vuitena edició. L'any passat hi van participar prop de 2.000 persones.