Premi per a un projecte del LIPA-UAB

Premi a un projecte del LiPA-UAB

El projecte europeu EBE-EUSMOSI, que afavoreix la inclusió social a l’escola, coliderat pel Laboratori d’Investigació Prosocial Aplicada (LIPA UAB), ha estat reconegut per l'Agència Italiana Indire-Erasmus com un exemple de bones pràctiques pels resultats obtinguts i la qualitat de la seva implementació.

16/09/2019

El projecte Evidence Based Education: European Strategic Model for School Inclusion (EBE EUSMOSI), va finalitzar l’any 2017 i es va realitzar amb l’objectiu de superar les dificultats que viuen els docents en la pràctica, a través de la promoció de metodologies adequades per a l'educació i la inclusió social d'estudiants amb necessitats especials o provinents de col·lectius immigrants. Per a la seva realització va comptar amb la col·laboració de professorat de primària d’una vintena de centres de Perugia (Itàlia) i de Catalunya. Els resultats van permetre crear el programa PRO-SEL (Prosociality + Social-Emotional Learning) i validar un instrument per a avaluar les estratègies d'inclusió escolar en diferents contextos organitzacionals i culturals.

L’Istituto Nazionale di Documentazione, Innovazione e Ricerca Educativa (Indire), agencia nacional italiana Erasmus+, l’ha reconegut ara com un exemple de bones pràctiques pels resultats obtinguts i la qualitat de la seva implementació. El lliurament del premi tindrà lloc a Florència el proper 10 d’octubre.

Pilar Escotorin, professora del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació i gestora de projectes de la xarxa LIPA, "aquest premi demostra que la Unió Europea valora el potencial transformador i innovador de la prosocialitat i l'educació social i emocional a les escoles i en les polítiques educatives. EBE va evidenciar, una vegada més, que tenir escoles amb nens que no exclouen a uns altres és un objectiu factible i viable si es dota als mestres i mestres de les eines i estratègies adequades per transformar la seva classe en una comunitat".

Al projecte europeu EBE-EUSMOSI, liderat per la Universitat de Perugia (Itàlia) i co-liderat en la part tècnica pel Dr. Robert Roche, director del Laboratori d’Investigació Prosocial Aplicada (LIPA UAB), van participar també  les universitats de Duisburg-Essen (Alemanya), Udine (Itàlia), Zagreb (Croàcia), Ljubljana (Eslovènia) i la Universitat Oberta dels Països Baixos.

Vídeo sobre el projecte EBE
Experiència a Catalunya