Pepa Roma rep el Premi Ítaca 2018 a la Jornada “Dones viatgeres”

Dona viatgera

El 16 de novembre, l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de Comunicació acullirà la VII Jornada de Comunicació, Viatges i Aventura, que comptarà amb la ponència de set periodistes viatgeres i amb l’entrega del Premi Ítaca a Pepa Roma.

09/11/2018

El pròxim 16 de novembre se celebren les VII Jornades de Comunicació, Viatges i Aventura a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació, organitzades pel Gabinet de Comunicació i Educació i el Màster en Periodisme de Viatges de la UAB, que comptaran amb diverses ponències i amb l’entrega del Premi Ítaca 2018 a la periodista Pepa Roma.

Roma ha viscut la major part de la seva vida a Barcelona i és llicenciada en filosofia i lletres i en ciències de la comunicació. Ha treballat a alguns dels principals mitjans de comunicació de Catalunya, com ara La Vanguardia i El Periódico de Catalunya, i ha estat llargs períodes a Londres, Sydney i San Francisco, a més d’haver realitzat una volta al món durant dos anys. És per aquesta trajectòria de periodisme i viatge per la que rebrà el Premi Ítaca 2018, que han rebut anteriorment diverses figures destacades del periodisme com Jordi Èvole l’any 2017, Sebastião Salgado, el 2014, o Miguel de la Cuadra Salcedo el 2007.

L’activitat començarà a les 9 h amb la projecció d'un clip audiovisual i una presentació a càrrec de Margarita Arboix, rectora de la UAB; Carme Ferré, vicedegana de la facultat de ciències de la comunicació; i José Manuel Pérez Tornero i Santiago Tejedor, director i coordinador respectivament del Gabinet de Comunicació i Educació. Després, es farà el lliurament del Premi Ítaca 2018 i la guanyadora impartirà una conferència titulada “Una vida escribiendo el mundo”.  Aquesta jornada, que es realitza anualment, té com a objectiu convertir-se en un punt de trobada per a les persones interessades en els viatges i la comunicació, i aquest any la protagonista serà la figura de la viatgera en femení. Es faran tres taules rodones composades exclusivament per dones.

La primera, titulada “Reporterisme i islam: perjudicis, tòpics i més”, serà moderada per Lali Sandiumenge, periodista freelance, i tindrà com a ponents a Ana Maria Briongos, escriptora experta en Iran i Afgenistan, i a Cristina Solías, periodista de RAC1. Posteriorment, Paty Godoy, periodista mexicana, i Cosima Dannoritzer, documentalista alemanya, compartiran la ponència “El viatge des de l’audiovisual”, moderada per Cristina Pulido, membre del Gabinet de Comunicació i Educació. Ja per la tarda, les estudiants del Màster de Periodisme de Viatges presentaran els seus projectes de final de curs i es finalitzarà amb una conferència titulada “Periodisme compromès en clau de gènere”, amb les periodistes Rosa María Calaf i Lucía Mbombio.

La inscripció és gratuïta, però cal notificar l'assistència enviant un correu electrònic a l'adreça coordinacio.elearning@uab.cat o emplenant un formulari.

Més informació: Viatges, comunicació i aventura