La UAB posa en marxa un curs Jean Monnet sobre la UE

Unió Europea

L’Institut d’Estudis Europeus (IEE) ha obtingut un mòdul Jean Monnet, del projecte Erasmus +, per a la formació d’excel·lència sobre la Unió Europa. El mòdul, que és gratuït i s’adreça a alumnat de màster i de doctorat, es pot fer per sessions específiques. La primera sessió té lloc el proper 10 de setembre, a la sala de Juntes de la Facultat de Dret.

06/09/2019

El curso "Introduction to the European Union s’impartirà al llarg de tres setmanes a la Facultat de Dret i permetrà als assistents obtenir una visió general en aquest àmbit. El mòdul, de quinze sessions, serà impartit per investigadors i acadèmics internacionals experts en la UE.

Fruit de l’acció Jean Monnet “Euconas” aconseguida per la investigadora de l’IEE Cristina Blasi, el mòdul s’adreça preferentment a estudiants de doctorat i de màster de l’àmbit de ciències socials, però està obert a alumnat de tots els àmbits de coneixement, i és possible la inscripció al mateix, tant per seguir el curs complet com per assistir a sessions específiques.

A més d’oferir una visió general introductòria sobre la UE, el curs ofereix també seminaris sobre polítiques específiques, com economia, mediambient, seguretat i recerca i innovació. En aquestes sessions, s’examinaran els principals temes als què la UE ha de fer front actualment, com ara les conseqüències del Brexit, la gestió de la crisi dels refugiats o l’augment de l’euroescepticisme al territori.

Accions Jean Monnet per a la formació d’excel·lència

Les accions Jean Monnet són la part dels projectes d'Erasmus+ dedicada a impulsar l'excel·lència de l'educació superior en els estudis amb temàtica de la UE a tot el món. El seu objectiu és construir ponts entre universitats, investigadors i polítics de la UE. L’obtenció d’un mòdul Jean Monnet és fruit d’un procés competitiu al qual concorren investigadors d’universitats d’arreu del món.