La UAB participa en el procés de co-creació del futur Museu dels Volcans de la Garrotxa

La UAB col·labora, a través de la CORE en Patrimoni Cultural, en el procés participatiu per crear l'Espai Cràter d’Olot, un nou equipament que explicarà el fenomen vulcanològic així com el patrimoni natural i cultural de la Garrotxa.

09/05/2019

L’Ajuntament d’Olot ha iniciat un procés participatiu per a implicar ciutadans, associacions, tècnics, científics i el teixit empresarial en la definició d’usos i serveis del futur museu. L’objectiu del treball de co-creació, en el qual participa la CORE de Patrimoni Cultural de la UAB, és acabar de definir el pla director de l’equipament. També es vol constituir un grup de persones perquè actuï com a òrgan extern supervisor del projecte.

El nou espai d'interpretació serà l’evolució de l'actual Museu dels Volcans, que després de 30 anys en funcionament rebrà un impuls i canviarà d’ubicació. Els objectius del nou espai són seguir prioritzant l’estratègia educativa i també apostar per la recerca. Per aquest motiu, s'ha signat un conveni per a incorporar al projecte l’equip de recerca en vulcanologia de l’Institut de Ciències de la Terra del CSIC.

L’Espai Cràter, que està previst que sigui una realitat el 2020, té un pressupost de quatre milions d’euros, la meitat del qual es finançarà a través d’un Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

Espai Cràter