L'equip Ypsilon Viaró disputarà el torneig mundial de la First Lego league als Estats Units

25/01/2017
Es tracta d'un torneig internacional amb l'objectiu de despertar l'interès dels joves per la ciència i la tecnologia. Els pilars del programa són els valors que emfatitzen l’aprenentatge dels altres companys, la cooperació i la contribució a la societat. El repte d’enguany és en relació a la millora de la vida dels animals.
El torneig FIRST LEGO League (FLL) enfrontava 32 equips d'entre 3 i 10 estudiants de 10 a 16 anys, que van resoldre diferents desafiaments amb els seus robots LEGO. La jornada es va celebrar a l’Escola d’Enginyeria de la UAB al llarg de tot el dissabte 4 de febrer.
Els participants en el torneig van dissenyar, construir i programar robots utilitzant la tecnologia LEGO® MINDSTORMS®. La intenció era que els joves puguin investigar i resoldre desafiaments científics actuals, aplicar conceptes matemàtics i científics en la vida real, desenvolupar habilitats i competències com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació, participar i, sobretot, divertir-se en el torneig.
El 1989 Dean Kamen, inventor i emprenedor, va fundar FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), una fundació sense ànim de lucre amb la missió d'inspirar als joves l'interès per la ciència i la tecnologia a través de programes innovadors. El 1998 FIRST i LEGO Group van unir les seves forces per crear la FIRST LEGO League. Des de 2006 la Lliga Lego està organitzada a Espanya per la Fundació Scientia, una entitat sense ànim de lucre que té per objectiu la promoció de les vocacions científiques i tecnològiques a través dels valors de la innovació, la creativitat, el treball en equip i la resolució de problemes.
Per a més informació contactar amb barcelona.uab@firstlegoleague.es