La investigadora Núria Pacheco guanya el primer premi a la XX Dictada Occitana

Núria Pacheco
Foto: CAOC.

La Dictada Occitana té lloc a més de 40 seus al nord i al sud dels Pirineus. Núria Pacheco, investigadora del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana i del Grup de Recerca Arqueologia Agrària de l'Edat Mitjana, ha guanyat l'edició d'enguany a la seu de Barcelona.

01/02/2017

Núria Pacheco, investigadora del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana de la UAB, va guanyar la vintena edició de la Dictada Occitana a la seu de Barcelona el 28 de gener passat. Els participants en el certamen han d'escriure el dictat en llengua occitana triat per a l'ocasió. Aquest text es repeteix tres vegades i després el corregeix un comitè format per professors de l'escola del Centre D'Agermanament Occitano-Català (CAOC) i altres experts.

El certamen es duu a terme en més de 40 localitats repartides per Occitània,València, Barcelona i París. La guanyadora de la seu de Barcelona, Núria Pacheco, va rebre com a premi un lot de llibres, una caixa d'experiències i una beca per assistir a l'Escola Occitana d'Estiu que se celebra cada agost a Vilanova d'Òlt (França).

Pacheco és becària del Grup de Recerca Arqueologia Agrària de l'Edat Mitjana i està elaborant una tesi doctoral sobre la migració occitana en època medieval titulada "Ut sis stator et habitator. La colonització feudal de la Catalunya Nova: la immigració occitana (segles XII-XIII)".