La importància de les dones a la recerca, present a la UAB

Genealogies de dones
Il·lustració: Luci Gutiérrez

La Facultat de Filosofia i Lletres acollirà el proper 19 de febrer, a les 11:30 h, l’acte “Genealogies de dones", emmarcat dins les activitats de Campus de la UAB i en relació al Dia de la Dona i la Nena a la Ciència, celebrat el passat 11 de febrer.

11/02/2019

El proper 19 de febrer, a les 11:30 h, en motiu del Dia de la dona i la nena en la Ciència que va ser el dia 11 de febrer, tindrà lloc a l’aula 501 de la Facultat de Filosofia i Lletres l'acte “Genealogies de dones”, emmarcat dins les activitats de Campus de la UAB, per la qual cosa és obert i de lliure accés.

La jornada ha estat organitzada de forma conjunta pel Grau d’Estudis de Gènere, la Facultat de Filosofia i Lletres i el Departament de Filologia Espanyola i pretén acostar la recerca de i sobre les dones a la comunitat universitària. D’una banda, es vol donar a conèixer els fons arxivístics existents i propers, com per exemple el Centre de Documentació de Ca la Dona, i d’altra banda, vol mostrar la metodologia desplegada en treballs d’investigació i de recuperació de la memòria històrica de les aportacions de les dones.

L'acte s’iniciarà amb una taula rodona sobre memòries i arxius de dones a la que participaran Mercè Otero i Maria Jesús Garcia, del Centre de Documentació de Ca la Dona; Anna Fando, artista gestora i investigadora; i Carme Ruiz, professora del Departament de Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia de la UB.

Posteriorment, a les 13 h, tindrà lloc la conferencia “Investir investigant. Una trajectòria de recerca feminista”, impartida per la historiadora Isabel Segura, autora de diversos llibres feministes com La Habana para mujeres o Viajeras a la Habana i exdirectora del Pla d’Acció i Desenvolupament de les Polítiques de les Dones de l’Institut Català de les Dones, que parlarà de la recuperació del llegat de les dones al llarg del temps.