La Fundació Autònoma Solidària acaba el cicle ‘Gènere, migracions i refugi’ a la Sala Cinema UAB

Imatge docu fruita

El cicle ha estat conformat per les pel·lícules ‘El cost de la fruita’ i ‘La meva pell’  i posa el focus en documentals amb perspectiva de gènere sobre les dificultats del procés migratori

12/11/2020

La Fundació Autònoma Solidària ha acabat la nova edició del cicle de cinema ‘Gènere, migracions i refugi’, que ha tingut lloc durant octubre i novembre a la Sala Cinema UAB. Es tracta d’un cicle que es porta a terme cada any des de l’Àrea de Cooperació i Educació per la Justícia Global i que té com a objectiu donar a conèixer documentals amb perspectiva de gènere sobre les dificultats del procés migratori. El curs passat va comptar amb pel·lícules com ‘Cuidar entre terres’ o ‘Fugir per estimar i ser’ i aquest any els films escollits han estat ‘El cost de la fruita’ i ‘La meva pell’.

‘El cost de la fruita’ és un documental realitzat per Clara Barbal i Pablo Rogero que pretén posar llum a la cara més fosca de la recollida de fruita dolça al Baix Segre. Es tracta del resultat de dos anys de seguiment de campanyes de fruita a Lleida amb un llibre com a brúixola: ‘La pell de la frontera’, de Francesc Serés. Una història de temporers sense present, d’una pagesia sense futur, una història de supervivència des de la perifèria de les perifèries, d’una terra exhausta. Un documental que explora cartografies locals i globals que, des d’Alcarràs, Torres de Segre o la granja d’Escarp, poden explicar el món. Es va projectar a la Sala Cinema el dia 22 d’octubre.

‘La meva pell’ és un documental de l’any 2018 produït per SICOM (Solidaritat i Comunicació) i Entrepobles que fa un relat del procés migratori de 8 dones amb identitats, arrels i sabers molt diferents. La pel·lícula aporta una perspectiva única posant el focus principal en l’acollida des del punt de vista de la dona com a supervivent d’una doble discriminació: com a migrant i com a dona. La seva projecció es va realitzar a la Sala Cinema el 10 de novembre.

La Fundació Autònoma Solidària (FAS) és una entitat social universitària que té la missió de contribuir a fer que la comunitat universitària sigui una ciutadania activa i un agent de transformació social. Projectes de la fundació com el cicle de cinema ‘Gènere, migracions i refugi’ fomenten l’esperit crític i pretenen crear a la UAB una sensibilització per la justícia social.