La discapacitat en primera persona: nou taller online

Places disponibles al taller de discapacitat

Nova edició del taller sobre discapacitat que organitza el PIUNE i que permetrà conèixer el món de la discapacitat, escoltant la veu de persones que explicaran la discapacitat en primera persona. El taller, en format virtual, serà del 7 d'abril al 3 de maig.

22/03/2021

El taller serà en format virtual i està programat pels dilluns i dimecres de 15:30h a 18h, del 7 d’abril al 3 de maig.

El PIUNE, el Servei per la Inclusió de la UAB, organitza per aquest segon semestre 2020-2021 una nova edició del taller “La discapacitat en primera persona. Obrint pas cap a la inclusió”. Aquest taller pretén apropar els estudiants a la realitat de les persones amb discapacitat per tal de trencar estereotips existents a la societat i potenciar la igualtat mitjançant el coneixement.

A través de les diverses sessions programades, els participants s’aproparan a conceptes bàsics com els tipus de discapacitat, el disseny universal o l’autonomia personal, amb un èmfasi especial a la inclusió en l’àmbit acadèmic i social. El taller compta també amb la col·laboració d’entitats especialitzades que aportaran de primera mà situacions concretes de l’entorn educatiu, laboral i cultural. Algunes de les sessions les impartiran persones amb alguna discapacitat que donaran recursos i estratègies pràctiques per a comprendre la seva realitat des de la projecció de les seves capacitats i no des de les seves limitacions.

A més a més, també es parlarà de l’impacte de la COVID-19 per a les persones amb discapacitat i en situació de desigualtat de la comunitat universitària catalana. L’objectiu és reflexionar i crear propostes viables davant de l’actual situació d’excepcionalitat.

Per últim, el taller serà en format virtual i està programat pels dilluns i dimecres de 15:30h a 18h, del 7 d’abril al 3 de maig. El curs és convalidable per 2 crèdits ECTS i té un preu total de 40 euros. Si us interessa, us podeu inscriure omplint aquest formulari.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Reducció de les desigualtats