Isabel Muntané, guardonada amb el Premi Aspàsia 2019

IsabelMuntane

Muntané, professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació, ja ha estat reconeguda anteriorment amb altres guardons com el XI Premi 25 de novembre de l’Ajuntament de Barcelona amb el projecte “Dones valentes. Agents d’una informació no masclista sobre les violències sexuals”.

07/10/2019

La periodista i codirectora del Màster Gènere i Comunicació de la UAB, Isabel Muntané ha estat guardonada amb el Premi Aspàsia 2019 en defensa de l’equitat de gènere. El premi, concedit per la Xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social, valora la trajectòria vital i professional d’aquelles persones que amb les seves iniciatives lluiten per l’equitat de gènere i defensen l’empoderament de la dona.

Isabel Muntané és un exemple d’elles. Periodista, activista i docent, combina les tres vessants i les encamina cap a una mateixa direcció: “la lluita per transformar les construccions socials i l’imaginari col·lectiu respecte de la dona i del seu rol”, com expressa el jurat del premi. Muntané és llicenciada en periodisme amb un màster en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania i, juntament amb Joana Gallego, és la codirectora del Màster Gènere i Comunicació de la UAB, pioner a tot l’Estat. Ha impulsat l’entitat Almena Cooperativa, una iniciativa social que vol promoure un canvi de paradigma cap a nous models de gènere. A més, és membre de la Campanya “On són les dones?”, que vol donar visibilitat a les dones als mitjans de comunicació i denuncia la manca de les seves veus als espais públics.

Durant l’acte, que s’ha celebrat a la Sala Vallespí de l’Espai de Dones Francesca Bonnemaison de Barcelona, també s’ha atorgat una menció especial a Mireia Fontanet, coordinadora de polítiques d’igualtat, joventut, sanitat, immigració i persones grans a l’Ajuntament de Tàrrega i un reconeixement honorífic postum a Neus Català, última supervivent d’un camp de concentració nazi.