Sala de premsa Premsa i mitjans

El Servei de Publicacions de la UAB presenta el llibre 'El periodisme digital amb valor', d'Enrique Canovaca

Enrique Canovaca
Fotografia: Fabián Acidres.
Dins de la col·lecció Aldea Global, que coedita el Servei de Publicacions de la UAB, Enrique Canovaca publica un llibre sobre la regeneració del periodisme en l'era digital. Serà presentat el proper 10 de febrer en un acte a Barcelona on també intervindran Santiago Ramentol i Ismael Nafría.

29/01/2020

El 10 de febrer, el periodista Enrique Canovaca presentarà el llibre El periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa, coeditat pel Servei de Publicacions de la UAB. L'acte tindrà lloc a les 19 h, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla Catalunya, 10. Barcelona). A més de l'autor, hi intervindran els periodistes Santiago Ramentol, professor honorari del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la UAB i exdirector del diari Avui, i Ismael Nafría, director de la revista National Geographic España, editor de Tendenci@s i autor de La reinvención de The New York Times (Knight Center).

A través de l'estudi de sis mitjans catalans representatius -La Vanguardia, El Periódico de Catalunya, Vilaweb, Ara, Crític i Reusdigital.cat—, Canovaca analitza com està canviant la relació de la premsa amb l'audiència, com s'haurien d'organitzar les redaccions, quins són els riscos que planteja la distribució dels continguts a les xarxes o com estan canviant les vies d'ingressos dels mitjans, entre altres assumptes.

D'aquesta manera, l'autor es qüestiona quines han de ser les bases per a la regeneració periodística que necessita el sector, quina és la proposta dels mitjans per al futur en l'entorn digital i quin model ha d'adoptar avui la premsa per continuar complint la funció social informativa que ha tingut fins ara i mantenir alhora la seva sostenibilitat.

L'obra aporta una reflexió sobre com els canvis socials provocats per l'aparició de webs informatius i la difusió d'informació a través de les xarxes socials han canviat de forma radical la manera d'informar-se del públic, i com això ha afectat profundament el model de negoci dels mitjans de comunicació, especialment de la premsa, que haurà de fer canvis inevitables per reinventar-se si vol sobreviure.

Expert en estructures empresarials dels mitjans

Enrique Canovaca de la Fuente és periodista i doctor en comunicació per la URV, on exerceix com a professor associat de periodisme a internet, i de periodisme i crítica cultural. És soci i impulsor del diari Reusdigital.cat i ha treballat a Canal Reus TV, El Punt Avui i la revista esportiva CMDSport. En l'àmbit acadèmic, ha investigat les estructures empresarials dels diaris digitals a Espanya i a Catalunya, així com l'adaptació de les sèries de ficció nord-americanes a Espanya i la narrativa emprada a la televisió.

Aquest llibre es publica dins la col·lecció Aldea Global, coeditada pel Servei de Publicacions de la UAB i les editorials de la Universitat Jaume I, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat de València. Amb una trajectòria de més de vint anys i un catàleg de quaranta títols sobre comunicació i tecnologies de la comunicació, aquesta col·lecció ha renovat recentment el segell de Qualitat en Edició Acadèmica, promogut per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles i avalat per l'organisme autònom ANECA i la FECYT. L'obra de Canovaca, a més, compta amb el suport de la Xarxa Vives d'Universitats, a través del programa d'ajuts per a la coedició de llibres científics en català.

Més informació: Servei de publicacions