L'Espai Sant Pau +55 clou el curs 2024-25 amb un acte a Casa Convalescència de Barcelona
Més de 120 persones han assistit a l’acte de cloenda del curs acadèmic 2024-25 de l’Espai Sant Pau +55, celebrat el dia 4 de juny a la Casa Convalescència de Barcelona.

En aquest acte la directora de l’ICE, Edelmira Badillo, ha agraït la tasca feta per l’Associació Aules d’Extensió Universitària per al Temps Lliure que durant molts anys ha impulsat la formació de persones grans. Al llarg dels anys, aquesta Associació ha anat signant, de manera continuada, convenis de col·laboració amb l’ICE de la UAB per tal de fer possible una oferta de cursos amb continguts molt diversos, adaptats als interessos i inquietuds de les persones grans. Enguany, però, aquest vincle arriba al seu final, i aquest ha estat l’últim curs en què l’Associació ha encarregat a l’ICE l’organització d’aquesta formació. Tot i això, l’ICE, amb el suport i el vist-i-plau del rector de la UAB, assumirà el relleu de cara al curs 2025/26 i garantirà la continuïtat del projecte, mantenint i ampliant l’oferta de cursos i itineraris formatius adreçats a les persones grans, amb la mateixa qualitat, rigor i esperit de servei que l’han caracteritzat fins ara.
Aquests cursos, impartits a la Casa Convalescència de l’Hospital de Sant Pau, són molt més que formació: són espais de trobada, de relació, de diàleg i d’intercanvi. Són llocs on persones que comparteixen l’interès per aprendre poden retrobar vells amics o fer-ne de nous, mentre aprofundeixen en àmbits tan diversos com l’art, la música, l’economia, la història, la biologia, la química o les matemàtiques. El professorat dels cursos de les aules de l’Espai Sant Pau prové majoritàriament de la UAB, però també hi col·laboren especialistes en camps concrets, com ara músics professionals o guies oficials que organitzen itineraris urbans per descobrir el patrimoni històric i cultural de Barcelona. Aquesta combinació d’expertesa acadèmica i coneixement pràctic enriqueix enormement la qualitat de la formació. La resposta dels participants ha estat sempre entusiasta. Hem passat dels 25 alumnes inicials l’any 1996, a un total de 750 persones matriculades durant el curs 2024/25. Aquesta xifra ens parla de la necessitat i de l’encert d’una formació pensada amb rigor i afecte per a la gent gran.
Posteriorment, Maria Alàs, presidenta durant molts anys de l’Associació Aules d’Extensió Universitària per al Temps Lliure ha pres la paraula per agrair la feina feta per totes les persones que en un moment o altra han format part de la Junta de l’Associació. Anna Ortiz, sotsdirectora de l’ICE, ha presentat el programa de cursos i itineraris pel curs vinent. L’acte ha finalitzat amb una conferència a càrrec de la professora del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut, Anna M.Vale, titulada “Com protegir el cervell: és possible evitar els efectes de l’envelliment?”, on s’han abordat hàbits saludables per mantenir la salut cerebral en l’etapa adulta.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
-
Educació de qualitat