TFG i TFM
El Dipòsit Digital de Documents (DDD) de la Universitat Autònoma de Barcelona conté una col·lecció on es recullen forces dels Treballs de Fi de Grau fets en modalitat d’aprenentatge servei a la UAB. Els podeu consultar en l’enllaç següent.
A continuació, podeu trobar la relació dels diferents TFG i TFM en modalitat d’ApS, agrupats per facultats i una petita fitxa descriptiva de cadascun.
TFG i TFM en ApS de l'Escola d'Enginyeria
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Enginyeria Informàtica |
Desenvolupament d’una plataforma web per a l’associació Encara en Acció |
Associació Encara en Acció |
Miquel Trilla de Bruguera |
|
Enginyeria de sistemes de les telecomunicacions |
Hort adaptat a infants amb pluridiscapacitat |
Nexe Fundació |
Marta Prim Sabrià |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa d’ApS |
---|---|---|---|---|
Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles |
Proposta d’adaptació de l’agenda urbana per a pobles de menys de 5.000 habitants |
El Risell SCCL |
Alaitz Zabala Torres |
|
Enginyeria Informàtica |
Creació de la web corporativa de l’Associació 17 de Maig |
Associació 17 de Maig |
Alicia Fornés |
|
App mòbil per a calcular la petjada ecològica del menjar |
Fundació per a l’Assessorament i l’Acció en Defensa dels Animals |
Ernest Valveny |
||
App mòbil per a la gestió del benestar animal en lloros |
Emplumados Club |
Ernest Valveny |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Enginyeria Informàtica |
Desenvolupament d’una app per a l’atenció de persones vulnerables |
Centre de Promoció Social Francesc Palau |
Yolanda Benítez Fernàndez |
|
Enginyeria de Sistemes i Telecomunicacions |
La creació d’una plataforma d’e-learning |
AUXILIA |
Xavier Roca Marva |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Enginyeria Informàtica |
Desenvolupament de l’aplicació del Programa de Voluntariat d’Acompanyament i Voluntariat Inclusiu |
Fundació La Tutela |
Alicia Fornés |
|
Creació d’una plataforma informàtica de gestió de la comunicació i organització del voluntariat i de la demanda del servei |
En bici sense edat |
Marc Talló Sendra |
||
Aplicació per a la gestió de clubs esportius amateurs |
Club Bàsquet Grup Barna |
Enric Martí |
TFG en ApS de l’Escola d’Enginyeria (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa ApS |
---|---|---|---|---|
Enginyeria Informàtica |
Creació d’una app mòbil per a la gestió del programa Cistell Solidari |
Fundació Aldees Infantils SOS |
Ernest Valveny |
Fitxa ApS |
Creació d’una app per a la detecció de ciberassetjament |
INTRESS | Jordi Serra | Fitxa ApS |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Biociències
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa i/o eina d'autoavaluació |
---|---|---|---|---|
Biologia |
Pòster científic sobre l'ofegabous (Pleurodeles waltl), les amenaces i les accions per a la seva conservació amb finalitats divulgatives i de sensibilització |
GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans - Ecologistes de Catalunya) |
Francesc Muñoz |
|
Disseny d’un pla de divulgació per a l’assaig clínic EvoPAR-Prostate01 per a pacients amb càncer de pròstata encol· laboració amb l’Hospital Parc Taulí | Hospital Parc Taulí (USAC, I3PT) | Marta Martín Flix | Eina d'autoavaluació | |
Un mar de plàstics | Col·legi Mare de Déu dels Àngels (Barcelona) | Mariana Teles | Fitxa ApS | |
Biologia Ambiental |
La recerca en ecologia funcional a l’aula. Disseny d’una activitat educativa.
|
L'Olivera | Eva Castells Caballé | Eina d'autoavaluació |
Anàlisi del grau de fidelitat del dofí mular a la costa del Garraf | Associació Cetacea | Anna Soler Membrives | Eina d'autoavaluació | |
Canvis a llarg termini en la corologia d’espècies alpines: una aproximació amb models de distribució a la península Ibèrica | Universitat d'Innsbruck | Miquel Ninyerola Casals | Eina d'autoavaluació | |
Elaboració d'una taula d'espècies vegetals per a la creació d'un bosc sintròpic | Cooperativa Mas la Sala | Àngela Ribas | Fitxa ApS | |
Proposta d'hivernacle per al Parc de les Olors del Serrat | Parc de les Olors del Serrat | Àngela Ribas | Fitxa ApS | |
Defensem los oliverars! | Casa dels Futurs. Assemblea d'Horts Comunitaris Can Masdeu | Rafa Poyatos | Fitxa ApS | |
Bioquímica | Apropant el coneixement de les malalties metabòliques a famílies i pacients | Hospital Sant Joan de Déu | Jaume Farrés Vicén | Fitxa ApS |
Ciències Biomèdiques | Què és CAMBRIA-2? Material divulgatiu per millorar la comprensió de l’assaig clínic | Hospital Parc Taulí (USAC, I3PT) | Marta Martín Flix | Eina d'autoavaluació |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Biologia |
Viabilitat del biocontrol de l’ailant |
DEPANA - Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural |
Ana Morton Juaneda |
|
Distribució de refugis artificials per a ratpenats a la província de Tarragona |
GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans - Ecologistes de Catalunya) |
Francesc Muñoz |
||
Una o dues generacions anuals? La papallona Gonepteryx cleopatra com a cas d’estudi |
Museu de les Ciències Naturals de Granollers |
Anselm Rodrigo |
||
Activitat didàctica (escape room) enfocada en la biologia per a l’alumnat de 4t d’ESO |
Col·legi Montserrat (Cerdanyola del Vallès) |
Joan Francesc Barquinero Estruch |
||
Biologia Ambiental |
Pilotatge d’un protocol de quantificació d’emissions de gasos provinents de residus orgànics vinculat al projecte «Re-circulating O-Waste in The Gambia’s Food Supply Chain» |
Mbolo |
Anselm Rodrigo |
|
Elaboració d’un catàleg d’espècies d’amfibis de la Comunidad Campesina de San Rafael |
Evergreen Institute |
Francesc Muñoz |
||
Seagrass Cymodocea nodosa across its distributional range: The effect of temperature and latitude on phenology and growth |
IMEDEA (Institut Mediterrani d’Estudis Avançats - CSIC/UIB) |
Anna Soler Membrives |
||
Afectació temporal dels sistemes agroramaders |
Museu de les Ciències Naturals de Granollers |
Anselm Rodrigo |
||
Estrategia para la conservación de las tortugas marinas en las costas de Nuquí (Colombia) |
Choco Bird Observatory |
Anna Soler Membrives |
||
Avaluació de l’alliberament pilot d’esturió europeu (Acipenser sturio) al tram final del riu Ebre (Catalunya, Espanya) |
CERM, Centre d’Estudis de Rius Mediterranis |
Anna Soler Membrives |
||
Protocol d’actuació contra Vespa velutina |
Oficina de Sostenibilitat de la UAB |
Fernando Garcia del Pino |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Biologia |
Prospecció etnobotànica, recopilació de coneixements tradicionals i dinamització dels actors locals que han de fer ús dels coneixements tradicionals recollits en l’àmbit pirinenc |
Cooperativa Eixarcolant |
Miquel Ninyerola |
|
Divulgació ambiental d’espais marins |
Centre d’Estudis del Mar (Sitges) |
Anna Soler Membrives |
||
Programa d’educació i prevenció d’infeccions del tracte urinari (ApS) |
Col·legi Bertran (Sabadell) |
María Ángeles Ramos |
||
Pol·linitzadors al Parc del Garraf |
Parc del Garraf (Diputació de Barcelona) |
Anselm Rodrigo |
||
Biologia Ambiental |
Preparar un protocol dels procediments de funcionament per al centre |
Estación Rescate de Fauna |
Fernando García del Pino |
Fitxa |
Recorregut interpretatiu no personal per la ruta de les Fonts |
Ajuntament de Breda |
Anna Soler Membrives |
||
Pla d’actuació contra Teredo navalis |
Museu de la Pesca de Palamós |
Anna Soler Membrives |
||
ApS-Recopilació i elaboració de cartografia digital de les platges del municipi de Santa Eulària des Riu per a la millora en la gestió del litoral |
Ajuntament de Santa Eulària des Riu |
Anna Soler Membrives |
||
Posant en valor la natura. Elaboració d’un itinerari interpretatiu pels hàbitats de Maçanet de la Selva |
Ajuntament de Maçanet de la Selva |
Anselm Rodrigo |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Biologia |
Catàleg de fauna vertebrada i invertebrada dels parcs del Garraf, Olèrdola i Foix |
Parc del Garraf, Olèrdola i Foix (Diputació de Barcelona) |
Anna Soler Membrives |
|
Conscienciació de les infeccions de transmissió sexual |
Institut Torrent dels Alous (Rubí) |
Cristina Pereira Santos |
||
Biologia Ambiental |
Catàleg de fauna vertebrada i invertebrada dels parcs del Garraf, Olèrdola i Foix |
Parc del Garraf, Olèrdola i Foix (Diputació de Barcelona) |
Anna Soler Membrives |
|
Les estructures d’emmagatzematge d’aigua i el seu impacte en la fauna salvatge als parcs del Foix i Garraf |
Parc del Garraf, Olèrdola i Foix (Diputació de Barcelona) |
Anna Soler Membrives |
||
Desmentir mites dels microplàstics |
Gremi de Peixaters de Barcelona |
Anna Soler Membrives |
||
Creació d’uns materials comunicatius actualitzats per al riu Ripoll per al seu tram en el municipi de Sabadell |
ADENC (Associació per la Defensa i Estudi de la Natura) |
Anna Soler Membrives |
||
Gestió dels espais naturals |
Parc Natural del Delta de l’Ebre |
Anna Soler Membrives |
||
El mud-puddling a les papallones |
Museu de Ciències de Granollers |
Yolanda Melero |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Biologia Ambiental |
Creació d’un hort per a l’educació ambiental i la producció local al municipi d’Arbúcies |
INS Monstoriu (Arbúcies) |
Andreu Salvat Saladrigas |
|
Estudi de la distribució de diferents espècies de dofins albirades a les costes del Garraf |
Associació Cetacea |
Anna Soler Membrives |
||
Exposició divulgativa de la biologia marina de les nostres costes |
Centre Cívic Masia Can Feliu (Ajuntament de Sant Quirze) |
Anna Soler Membrives |
||
Desenvolupament d’una fitxa d’identificació de taurons i rajades amenaçats per al sector pesquer |
Catshark |
Anna Soler Membrives |
TFG en ApS de la Facultat de Biociències (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Biologia Ambiental |
Entenent el submarinisme com una activitat ecosostenible |
Centre d’Educació Ambiental BeOcean i Centre de Busseig de Tossa de Mar |
Anna Soler Membrives |
|
Els microplàstics, fem caure els mites | Escola Guillem de Mont-rodon (Vic) | Anna Soler Membrives | Fitxa | |
Biologia |
Els microplàstics, l’enemic invisible |
Pescadors de la Confraria de les Cases d’Alcanar |
Anna Soler Membrives |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Ciències
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Ciències Ambientals |
Anàlisi sociecòlogic de la fauna cinegètica a Catalunya | Reserva Wild Forest | Raquel Barrena Gómez | |
Hacia un futuro sostenible: propuetas para un edificio más eficiente | Institut Vil·la Romana (La Garriga) | Carles Gasol Martínez | Fitxa ApS | |
Els quiròpters com a indicadors de l’estat ecològic de Catalunya | GEPEC | Carles Gasol Martínez, Marc Hidalgo Jimenez | Fitxa ApS | |
Impactes i conflictes ecosocials del transport marítim i els ports mediterranis | Ecologistes en acció | David Raventós Ribera | Fitxa ApS | |
Capacitat amortiguadora de les escòries siderúrgiques negres davant de l'acidificació simulada i el seu efecte sobre la immobilització de metalls pesats en un sòl alcalí | ACTUA Cooperativa | Sara Marañón, Cristina Palet | Fitxa ApS | |
Diagnosi de l'ús públic en les àrees de lleure del Parc Natural de la Serra de Collserola |
Parc Natural de Collserola |
Roser Maneja Zaragoza | ||
Eduard Borràs Camps |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Ciències Ambientals |
Estudi de la dinàmica de la metapoblació del seneci del cap (Senecio inaequidens) i determinació de la seva distribució i avaluació del risc en els ecosistemes pastorals del Prepirineu català |
Fundació Miranda |
Roser Maneja Zaragoza i Pere Muñoz Odina |
|
Desperta! Redescobrim l’entorn a través de les arts plàstiques |
Animal Latitude |
Roser Maneja Zaragoza |
||
Gestió descentralitzada de residus a l’Hort del Mercat |
Tarpuna SCCL |
Raquel Barrena Gómez i Pere Muñoz Odina |
||
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Ciències Ambientals |
Avaluació energètica de la Biblioteca d’Humanitats del Campus de la UAB |
Unitat d’Arquitectura i Logística |
Daniel Campos Moreno i Jordi García Orellana |
|
Geologia |
L’aprofitament d’aigua dels conreus de Sant Geroni de la Murtra |
Conreu Sereny SCCL |
Mario Zarroca |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Ciències Ambientals |
Estudi ornitològic i proposta de restauració i millora ecològica dels entorns de la bassa de Can Gambús, Sabadell |
ADENC |
Pere Muñoz Odina i Eduard Ariza Solé |
|
Estadística Aplicada |
Mostrar de manera global quina és la percepció en temes d’igualtat, perspectiva de gènere i violència de gènere per part dels tres col·lectius que integren l’Escola |
Escola d’Enginyeria de la UAB |
Xavier Bardina |
|
Diagnòstic sobre la Facultat de Ciències com a entorn de treball amigable i equitatiu |
Facultat de Ciències de la UAB |
Xavier Bardina |
||
Anàlisi longitudinal i de la supervivència d’una cohort de pacients amb diabetis tipus 2 |
IMIM, Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques |
Xavier Bardina |
||
Geologia |
Caracterització geològica i ambiental de l’entorn de la cova de la Font i tova calcària de Riuvert, lloc d’interès geològic (LIG) del Geoparc Orígens (Pallars Jussà) |
Geoparc Orígens |
Mario Zarroca Hernández |
|
Química |
Reorganització d’un laboratori i les pràctiques de batxillerat en un centre de secundària |
Institut Pau Vila (Sabadell) |
Ona Illa Soler |
|
Reorganització de les pràctiques de laboratori en un centre de secundària |
Institut Pau Vila (Sabadell) |
Manel Alcalá Bernardez |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa ApS |
---|---|---|---|---|
Ciències Ambientals |
Estudi de l’estat del tram del riu Ripoll que passa pel municipi de Sabadell: anàlisi de l’estat actual del riu i elaboració de propostes d’actuació de millora per tal de garantir-ne la conservació |
ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura) |
Sarah Paradís Pere Muñoz |
Fitxa ApS |
Estudi de la biodiversitat urbana: avaluació de l’estat de la biodiversitat de les diferents zones d’una ciutat amb l’App Natusfera |
ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura) |
Sarah Paradís Pere Muñoz |
Fitxa ApS | |
Matemàtiques |
Pressupostos participatius: com prendre decisions |
Ajuntament de Tortosa |
Xavier Mora |
Fitxa ApS |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa i/o eina d'autoavaluació |
|
---|---|---|---|---|---|
Periodisme |
Els discursos d’odi i el seu impacte en el periodisme i els mitjans |
Consell de la Informació de Catalunya | Luiz Peres Garzezi | ||
Ser jove a l’Espluga de Francolí, un estudi del món rural amb el Museu Terra | Museu Terra (L'Espluga de Francolí) | Catalina Gayà Morlà | Fitxa ApS | ||
Comunicació de les Organitzacions |
|||||
Pla de comunicació per a FETS: sensibilització sobre les finances ètiques i solidàries | FETS (Finançament Etic i Solidari) | Estrella Barrio Fraile | |||
Pla de comunicacio¿ per a l’Associacio¿ de Familiars i Malalts Mentals de Catalunya |
AFAMMCA - Associació de Familiars de Malalts Mentals de Catalunya |
Mercedes Lecha Salvador | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Periodisme |
Projecte Chaparralunas: dones, lideratge i desenvolupament sostenible al sud de Tolima (Colòmbia) |
Red de Mujeres Chaparralunas por la Paz |
Santiago Giraldo |
|
Comunicació Interactiva |
Producció audiovisual d’una campanya de conscienciació |
Federació ECOM |
Joan Riedweg |
|
Projecte TDAH - Endavant 2023 |
||||
Federació Catalana d’Associacions de Familiars i Afectats per TDAH |
Josep M. Blanco |
|||
Publicitat i Relacions Públiques |
Projecte TDAH XXI |
Associació TDAH Vallès |
||
Creació d’una estratègia de fidelització per als voluntaris d’EnriquezArte |
EnriquezArte |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Comunicació Interactiva |
Gestió de xarxes socials i màrqueting digital: utilitzar les xarxes socials per a iniciar un canvi sistèmic |
Associació Kudwa |
Carla Galvany |
|
Periodisme |
Fer un pla de màrqueting i de comunicació per a donar-se a conèixer a la comunitat |
Associació Igualitàrium |
Mireya Places |
|
Difusió i conscienciació per a la prevenció del suïcidi |
Centre Penitenciari de Quatre Camins |
Luiz Perez |
||
Publicitat i Relacions Públiques |
Pla de comunicació de la Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia |
Coordinadora de Colles de Cultura de Gràcia |
Josep Salvat |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Comunicació Audiovisual |
Coneixement i quantificació de l’impacte social i territorial dels projectes de l’entitat |
Fundació Bergwaldprojekt |
Gemma Casamajó Solé |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques |
Reportatge audiovisual sobre col·lectius en situació de vulnerabilitat |
Federació Catalana de Voluntariat Social |
Nicolás Lorite García |
|
Estratègies comunicatives per a difondre els materials «Petits canvis per a menjar millor» a adolescents i joves |
Agència de Salut Pública de Catalunya (Departament de Salut) |
Miquel Campmany Muñoz |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Ciències de l'Educació
TFG en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa i/o eina d'autoavaluació |
---|---|---|---|---|
Educació Infantil |
Guia per a l'ús responsable dels dispositius mòbils en l'àmbit familiar. Una proposta per a les famílies de l'associació L'Esquitx | Associació L'Esquitx | Mercè Jariot Garcia | |
La festa del Guirigall i les Bee-bots: Busquem a la pica-pica i a l'espurna | Ajuntament de Palau-solità i Plegamans | Paloma valdivia Vizarreta
|
||
Tfg -ApS conte tàctil i realitat augmentada: estimulació sensorial i aprenentatge infantil | Eina d'autoavaluació | |||
Els titelles com a eina educativa per a preservar el patrimoni cultural català a Palau-solità i Plegamans | Eina d'autoavaluació | |||
Circuit lúdic de les rutes del jardí de la casa Folch i Torres | Eina d'autoavaluació | |||
Coneixem l Massagran! Activitats educatives d'aquest personatge històric i cultural | Eina d'autoavaluació | |||
La música com a element comunicatiu a la comunitat educativa de les Escoles Bressol Municipals de Polinyà | Ajuntament de Polinyà | Jèssica Pérez Moreno | Fitxa ApS | |
Reorganitzem els racons de l’Espai Canalla i acompanyem a l’adult referent | Escola Comunitària de Formació Permanent La Troca | Lurdes Martínez Mínguez | Fitxa ApS | |
Contes ecosocials per educació infantil | MEL. Educació Ambiental | Cristina Correro Iglesias | Fitxa ApS | |
Educació Primària |
Tutoria entre iguals per a l’aprenentatge de l’ukelele: una proposta ApS en col·laboració amb l’escola Fluvià | Escola Fluvià (Barcelona) | Albert Casals Ibáñez | |
Growing Competencies: NBEL in Collserola Forest | Can Coll CEA. Parc Natural de Collserola | Angelina Sánchez Martí | ||
Museums for inclusion: An analysis of Museu Terra’s projects promoting cultural diversity | Museu Terra | Angelina Sánchez Martí | ||
Millorar la coordinació entre escola i lleure en infants amb NEE. Una proposta d’ApS amb l’Arteneu | Arteneu | Carla Quesada Pallarès | ||
TFG-APS: MALETA DIDÀCTICA: FOMENT DE LA LECTURA I ELS VALORS A PARTIR DE GUIES DE LECTURA DELS CÒMICS DE MASSAGRAN |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia Vizarreta |
||
Creació d'un joc d'orientació per la descoberta del patrimoni de Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia Vizarreta |
||
Del dibuix al diàleg: Recursos gràfics per a l’aprenentatge de llengua amb persones adultes | Martinet Solidari | Júlia Llompart Esbert | Eina d'autoavaluació | |
Es donen canvis en la competència de coneixement de l’entorn proper en l’alumnat que participa de les activitats del Parc? | Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola | Víctor López Simó | Fitxa ApS | |
L’aprenentatge de llengües estrangeres en la societat de coneixement | Escola el Turonet (Sant Quirze del Vallès) | Emilee Moore | Fitxa ApS | |
Dinamització de la biblioteca escolar | Martina Fittipaldi | Fitxa ApS | ||
Disseny d'una proposta didàctica per a la conservació de la tortuga careta en col·laboració amb l'entitat GEPEC | GEPEC | Marta Fonolleda Riberaygua | Fitxa ApS | |
Compartim la platja! Creació d’una capsa d’aprenentatge per a la conservació del corriol camanegre | Fitxa ApS | |||
Millorar la convivència al pati de l’Institut | Institut Vil·la Romana (La Garriga) | Antonio Vega Martínez | Fitxa ApS | |
Millorar l'escriptura a l'escola rural | Escola del Pont Trencat - ZER Baix Montseny | Marilisa Birello | Fitxa ApS | |
Millorar l'escriptura a l'escola rural | ZER Moianès Llevant | Fitxa ApS | ||
Educació Primària en Anglès | Designing Affective-Sexual Education Resources for Primary Education: A Collaborative Project with ABS Centelles using a Service-Learning Approach | ABS Centelles, Centre d’Atenció Primària (CAP) | Carla Quesada Pallarès | Eina d'autoavaluació |
Anàlisi comparatiu de les polítiques d'educació inclusiva a Catalunya i Colòmbia | Conexión Creando Puentes | Georgeta Ion | Fitxa ApS | |
Com dissenyar una caixa pedagògica personalitzada de recursos artístics basada en els perfils d’aprenentatge de l’alumnat? | Arteneu | |||
What pedagogical strategies can improve conflict management in upper primary school students? | Escola França | |||
Creant un curs de català | Escola Elisa Badia | |||
Educació Social | Transformem el coneixement en l'acció per la inclusió. Fundació Àuria | Fundació Àuria | Carles Vicén Jové | Eina d'autoavaluació |
Representacions del cànnabis a la música urbana amb perspectiva de gènere. | Fundació Autònoma Solidària | Carles Vicén Jové | Eina d'autoavaluació | |
TFG modalitat Aprenentatge-Servei (ApS): Escape Room educatiu per descobrir les peces perdudes de Palau-solità i Plegamans | Ajuntament de Palau-solità i Plegamans | Paloma Valdivia Vizarreta | Eina d'autoavaluació | |
PalauTube: Canal de vídeos educatius i lúdics per descobrir el patrimoni | Ajuntament de Palau-solità i Plegamans | Paloma Valdivia Vizarreta | Eina d'autoavaluació | |
Coneix la vegetació del Parc de l'Hostal del Fum. Disseny d'una gimcana digital pel parc amb metodologia ApS | Ajuntament de Palau-solità i Plegamans | Paloma Valdivia Vizarreta | Eina d'autoavaluació | |
Construint xarxa i aprenentatge: Educar en comunitat a través dels Divendres a la plaça | Fundació Salut Alta | Antonio Vega Martínez | Fitxa ApS | |
SAÓ. Formació i educació permanent | El paper de la llengua en la cohesió social: una experiència amb dones migrades | Jessica Cabezas Alarcon | Fitxa ApS | |
Sabor i Història: una proposta d’intervenció per fomentar l’empatia i la inclusió de dones migrades a l’IE Antaviana, emmarcada dins de l’experiència ApS. | Fitxa ApS | |||
Recurs didàctic per l’homologació de títols d’educació primària i secundària destinat a dones migrants | Fitxa ApS | |||
Pedagogia | L’ABORDATGE DEL CONSENTIMENT SEXUAL A L’ESO: NOVES MIRADES | FAS-Fundació Autònoma Solidària | Angelina Sánchez Martí | Eina d'autoavaluació |
El consum de drogues en el marc de les festes de música electrònica | FAS-Fundació Autònoma Solidària | Jose Tello Sánchez | Eina d'autoavaluació | |
TFG ApS en col·laboració amb CompREd. Adaptacions pedagògiques per al disseny de jocs de taula inclusius per a alumnat amb TDAH. Hola, soc neurodivergent. Puc jugar amb vosaltres? | Grup d'innovació docent CompREd | Carla Quesada Pallarès | Eina d'autoavaluació | |
Més enllà de l’aula: educar per conviure en la diversitat cultural Proposta d’intervenció educativa a 3r de primària en format ApS | Paidos, SCCL | Carla Quesada Pallarès | Eina d'autoavaluació | |
Projecte REDU-CAT | REDU-CAT, projecte dins del grup de recerca CRIEDO | Carla Quesada Pallarès | Eina d'autoavaluació | |
Com involucrar les famílies del barri en la incorporació de la perspectiva comunitària al Centre Cívic de Can Bassa? | Doble Via Coop | Montserrat Rodríguez Parrón | Fitxa ApS |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Educació Infantil |
L’art a l’escola |
CEE Les Girafes Blaves. Nexe Fundació |
Berta Menen |
|
Mirada estràbica. Una mirada reflexiva de l’art en l’educació especial a través de la documentació pedagògica |
CEE Les Girafes Blaves. Nexe Fundació |
Berta Menen |
||
Cuques, on sou? (material didàctic ecosocial) |
MEL Educació ambiental |
Mariona Espinet i Èlia Tena Gallego |
||
De la teoria a l’acció. Estratègies per a millorar la participació dels infants i garantir els drets d’infància a les escoles |
UNICEF i Escola Ramon Pont (Terrassa) |
Ana M. Forestello |
||
|
Anàlisi de la participació familiar en l’àmbit dels drets de la infància |
UNICEF i Escola Ramon Pont (Terrassa) |
Ana M. Forestello |
|
Educació Primària |
Mirant al futur. Noves maneres d’aprendre i d’entendre l’escola |
Escola Pereanton (Granollers) |
María del Carmen González André |
|
Renaturalitza’t |
Ajuntament de Manresa |
Carles Vicén Jové |
||
Treball per seqüències comunicatives en la comunicació plurilingüe |
Casa Àsia (Programa Escola de Bambú) |
Júlia Llompart i Denise Holguin |
||
Creació de materials didàctics |
FAADA (Fundació per a l’Assessorament i l’Acció en Defensa dels Animals) |
Mercè Jariot |
||
Servei a la llibreria La Lluerna de Ripoll – Cooperativa Mas La Sala |
Cooperativa Mas La Sala |
Marta Comas |
||
Anàlisi dels materials educatius creats per al projecte de Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia |
||
Anàlisi del LudiTIC Box |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia |
||
Mapejant els materials educatius creats a la UAB i Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia |
||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Institut Escola Pla de l’Avellà (Cabrera de Mar) |
Cristina González Martín |
||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Enric Casassas |
Cristina González Martín |
||
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Doctor Ferrer (Artés) |
Albert Casals Ibáñez |
||
Educació Social |
Projecte bidireccional Obrint Portes a Centres Penitenciaris i amb gossos procedents de protectores d’animals. Anàlisi de dades i redacció de conclusions |
Associació AlPerroVerde |
Mercè Jariot i Carles Vicén |
|
Disseny, aplicació i avaluació de propostes innovadores d’acció socioeducativa amb infància i adolescència en situació de risc social |
Fundació CEL i CRAE Les Vinyes |
Laura Arnau Sabates |
||
Presa de decisions en els adolescents |
Fundació CEL |
Josefina Sala Roca |
||
La comunicació assertiva dels joves de la Fundació EVEHO |
Fundació EVEHO |
Josefina Sala Roca |
||
Avaluació de propostes educatives per a la millora del programa d’ASTE BCN |
Asociación Solidaria con la Tercera Edad (ASTE BCN) |
Carla Quesada Pallarés |
||
Anàlisi de la participació d’ACAPPS. Espai jove, famílies i xarxa de dones |
ACAPPS |
Carla Quesada Pallarés |
||
Disseny del Pla de voluntariat de l’entitat |
ACAPPS |
Carla Quesada Pallarés |
||
Pedagogia |
Avaluació del programa socioeducatiu CROMA 2.0 |
CROMA (Fundació Autònoma Solidària) |
Jordi Prat |
|
Activitats de sensibilització mediambiental adaptades als cicles escolars |
Associació Forest Horses |
Carles Vicén Jové |
TFG en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Educació Infantil |
Associació de Prematurs de Catalunya «Som Prematurs» |
Arcadia Can Batlló |
Arnau Careta Plans |
|
La vida escolar dels infants prematurs |
Associació de Prematurs de Catalunya «Som Prematurs» |
Arnau Careta Plans |
||
Intervenció col·laborativa amb centres educatius i promotors per a afavorir les complicitats amb famílies |
Fundació Pere Closa |
Sílvia Blanch Gelabert i José Luís Lalueza |
||
Educació Primària |
Esport i gènere a Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Josep Campos Rius |
|
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical / La relació de la música amb la resta d’àrees de l’escola |
Escola Doctor Ferrer (Artés) |
Albert Casals Ibáñez |
||
Cooperativa Mas La Sala: difusió de l’agricultura regenerativa |
Cooperativa Mas La Sala |
Marta Comas Sabat |
||
ApS Mas La Sala: educació ambiental |
||||
Educació intercultural i inclusiva |
Casa Àsia |
Júlia Llompart Esbert |
||
Acompanyament dels joves immigrants |
||||
Pla d’activitats LGTBIQ |
Associació 17 de Maig |
Irene Solanich Sanglas |
||
Educació oberta i amb TIC: projecte socioeducatiu |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia Vizarreta |
||
L’esport femení a Palau-solità i Plegamans |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Laura Carbonero Sánchez |
||
|
||||
La música des d’una mirada interdisciplinària i generalista |
Escola Josep Maria Madorell (Molins de Rei) |
Cristina González Martín |
||
Educació Social |
Millora de l’eficàcia de la inserció sociolaboral |
Fundació Espigoladors |
Mercè Jariot Garcia |
|
Millora de les competències de les persones joves tutelades per a afrontar amb èxit la transició a la vida adulta |
Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat |
Josefina Sala Roca |
||
Millora de les competències socioemocionals de persones que estan o han estat privades de llibertat per afrontar amb èxit la transició a la vida independent |
Centre d’Emergència Can Santoi |
Josefina Sala Roca |
||
Pedagogia |
Programa d’Acompanyament per a l’Èxit Educatiu (PAE) utilitzant materials i propostes lúdiques per a promoure l’adquisició de competències bàsiques en infants i joves |
Fundació Catalunya La Pedrera |
Antonio Navío Gámez |
|
Pla d’activitats LGTBIQ per a la sensibilització i conscienciació a escoles |
Associació 17 de Maig |
Angelina Sánchez Martí |
TFM en ApS a la Facultat de Ciències de l’Educació (2022-2023)
Màster |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Patrimoni i Humanitats Digitals |
Descobrint els germans Folch i Torres: una proposta didàctica i lúdica per a la Fundació Folch i Torres |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i diverses institucions culturals locals |
Paloma Valdivia |
Fitxa |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de l’Educació (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Educació Infantil |
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Pereanton de Granollers |
Cristina González Martín |
|
Disseny col·laboratiu d’un programa de parentalitat positiva |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch Gelabert |
||
Educar entorn dels processos migratoris: combatre el racisme a les aules i en altres espais educatius |
Fronteres invisibles |
Cecilia Inés Suárez |
||
Projecte educatiu per edat de tres a cinc anys en un centre obert |
Fundació Roser de Maig |
Ana María Forestello |
||
Educació Primària |
Projecte Superfilharmònics, que es duu a terme en escoles de primària a partir de l’impuls i col·laboració amb l’Escola Municipal de Música de Berga |
Escola Santa Eulàlia (Berga) i EMMB |
Albert Casals |
|
Creences i estereotips que provoquen actituds sexistes en el món del futbol |
Futbol Caserna |
Judith López Cancho |
||
Fomentar els ODS a través del joc amb infants i adolescents |
Fundació Roser de Maig |
Patrícia Olmos |
||
Millorar la formació de les persones formadores |
Futbol Caserna |
Carla Quesada |
||
Organització i dinamització dels espais de lectura de l’Escola L’Univers |
Escola l’Univers (Barcelona) |
Anna Juan Cantavella |
||
Creació de materials pedagògics per al Projecte APEX |
Casa Àsia |
Dolors Masats |
||
Educació Social |
Creació de recursos, eines i xarxes de comunicació per a millorar la implicació familiar al centre |
Fundació Roser de Maig |
Patrícia Olmos |
|
Millora de les competències de les persones joves tutelades per a afrontar amb èxit la transició a la vida adulta |
Cooperativa d’Iniciativa Social ACTUA |
Josefina Sala i Laura Arnau |
||
Pedagogia |
Acompanyament al projecte de servei de colònies per a garantir una qualitat pedagògica |
Fundació Roser de Maig |
Carla Quesada |
|
L’ús del joc com a recurs pedagògic en centres oberts infantils amb població en situació de desavantatge social |
Casal dels Infants |
Angelina Sánchez |
||
Elaboració d’una eina d’avaluació de PEC |
Institut Bitàcola (Barberà del Vallès) |
Antoni Navío |
||
Serveis sociocuturals a l’entitat |
CAE Formació i Serveis Socioculturals |
Ingrid Noguera |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de l’Educació (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Educació Infantil |
Estratègies inclusives per a treballar amb les famílies i afavorir la inclusió i èxit educatiu de les criatures |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch Gelabert |
|
Anàlisi de les afectacions de les mesures preses durant la covid en el PEC de l’EBM Cobi |
Escola Bressol Municipal Cobi |
Ana Maria Forastello |
||
Educació Primària |
Projecte socioeducatiu «El dimoni i les pedres» |
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans |
Paloma Valdivia Vizarreta |
|
Col·laborant amb l’escola per a la millora de l’educació musical |
Escola Pereanton (Granollers) i Escola Can Besora (Mollet del Vallès) |
Cristina González Martin |
||
L’educació musical a l’escola rural |
IE Pompeu Fabra (el Pont de Vilomara i Rocafort) |
Albert Casals Ibáñez |
||
Educació Primària (Anglès) |
Transformation of the school’s playground from a gender perspective |
Amics d’AK Benn |
Angelina Sánchez Martí |
|
Evaluation of the Tutorial Action Plan |
Associació Esquitx |
Angelina Sánchez Martí |
|
|
Coteaching as a measure to promote the inclusion and personalization of learning |
Institut Pau Vila (Sabadell) |
Angelina Sánchez Martí |
||
Educació Social |
Adolescents tutelats: potenciant les seves competències per a afrontar els reptes de l’autonomia |
Servei de Primera Acollida i Atenció Integral Alfar |
Josefina Sala Roca |
|
L’educador/a social com a facilitador/a de la inclusió laboral de persones en risc d’exclusió social a l’era COVID-19 |
Associació Fem Pedagogia |
Carme Martínez Roca |
||
Acció socioeducativa per a superar l’escletxa digital de persones joves i adultes |
Associació Fem Pedagogia |
Carme Martínez Roca |
|
|
Pedagogia |
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorns de conducta |
AFATRAC |
Aida Urrea Monclus |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències de l’Educació (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxes descriptives |
---|---|---|---|---|
Educació Infantil |
Anàlisi de pràctiques de criança en famílies gitanes i disseny col·laboratiu d’un programa de parentalitat positiva |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch i José Luís Lalueza |
|
Educació Primària |
Dinamitzar el desenvolupament de les classes amb materials lúdics i significatius dins l’àrea de llengües estrangeres, per a alumnes amb necessitats educatives especials i/o en espais no lectius |
Institut Federica Montseny (Badia del Vallès) |
Dolors Masats |
|
Iniciatives ApS per una escola inclusiva (menció en educació especial) |
AMPA Joanot Alisanda (Sabadell) |
Xavier Torrebadella |
|
|
Iniciatives ApS per una escola inclusiva (menció en educació física) |
AMPA Joanot Alisanda (Sabadell) |
Xavier Torrebadella |
|
|
Acompanyament i avaluació del procés a l’escolaritat de mares migrades |
Escola Auró (Terrassa) |
Ibis M. Álvarez Valdivia |
||
Educació Social |
Disseny i implementació d’una campanya d’educació per a la justícia global en l’àmbit de justícia |
Fundació Autònoma Solidària |
Sílvia Puente |
|
Pedagogia |
Acompanyament i avaluació del procés a l’escolaritat de mares migrades. Immersió de les mares migrades dins l’escola i apropament del vincle entre escola i famílies |
Fundació Servei Solidari |
Angelina Sánchez |
Fitxa ApS |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Sociologia |
L'Ikigai com a eina d'autoconeixement: un concepte japonès que ajuda a explorar el propòsit vital mitjançant la intersecció entre allò que ens apassiona, allò en què som bons, allò que el món necessita i allò pel qual podem ser remunerats. |
HEARTS |
María Esther Fernández Mostaza |
Fitxa ApS |
El teatre fòrum com a metodologia docent: una eina participativa que promou el diàleg i la reflexió crítica a través de la representació teatral | ||||
La gamificació com a estratègia per visibilitzar situacions de risc en relació amb la salut mental: l'ús d'elements i dinàmiques pròpies dels jocs per conscienciar i identificar factors de risc relacionats amb el benestar emocional |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Sociologia |
Facilitar l’acollida de persones migrades en municipis petits a Catalunya |
CHAPTER2 |
Anna Tarrés Vallespí |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Sociologia |
Emergència alimentària i respostes socials |
El Pa Sencer |
José Luís Espluga Trenc |
|
Envellir. Testimonis de vida a una llar compartida |
Llars compartides |
Anna Tarrés Vallespí |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Ciència Política i Gestió Pública |
Anàlisi dels factors de vulnerabilitat de les persones immigrades al Prat de Llobregat i respostes a impulsar |
Centre de Promoció Social Francesc Palau |
Joan Subirats Humet |
|
Sociologia |
La compra pública responsable a l’Ajuntament de Barcelona |
Ajuntament de Barcelona |
Laura Feliu |
|
Estudi sobre persones que viuen al carrer a Barcelona a partir de censos i recomptes |
Arrels Fundació |
Francesc Josep Miquel Quesada |
||
L’observació de la quotidianitat com a mecanisme per a la intervenció social |
Actuavallès |
Dafne Muntanyola |
TFM en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2019-2020)
Màster |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Gestió pública |
Avaluar quines mesures són més efectives en la regulació del preu de l'habitatge i la seva aplicació en la ciutat de Barcelona |
PAH |
Joaquín Rodríguez | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
---|---|---|---|
Sociologia |
Avaluació de la implementació dels protocols o plans d’actuació davant violències sexuals en espais festius a diferents municipis |
Observatori Noctambul@s |
Joan Subirats Humet |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Dret
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Criminologia |
Revisió del programa de suport en la llibertat definitiva |
Justícia i Pau |
Josep Cid Moliné |
|
Dret |
Estudi sobre el dret individual,col·lectiu a la pau. Bases jurídiques per a erradicar els conflictesarmats en el món actual. |
Comunitat de Sant’Egidio |
Joan Lluís Pérez Francesch |
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Criminologia |
Investigació sobre l’ús de Tinder en la comunitat UAB i anàlisi de la presència de violències sexuals en aquest context |
Fundació Autònoma Solidària |
Maria Barcons Campmajo |
|
Avaluació del programa de mentories de Justícia i Pau |
Justícia i Pau |
Josep Cid |
||
Dret |
Violència institucional en violències masclistes: eines d’actuació i reparació |
Associació Hèlia |
Lorena Garrido |
|
Elaboració d’un codi ètic per a l’entitat AIS |
AIS Social |
Santiago Robert |
||
Estratègies jurídiques per a gestionar les hortes il·legals. Implementació de metodologies docents actives |
Ajuntament de la Llagosta |
Judith Gifreu |
||
Projecte pilot sobre la sostenibilitat urbana. Mobilitat sostenible: anàlisi de la gestió de la DUM al municipi |
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès |
Judith Gifreu |
||
Estudi d’algunes qüestions pràctiques relacionades amb el salvament marítim de vaixells de refugiats en les anomenades SAR (zones de salvament i rescat). |
Entitat Comunitat de Sant Egidi |
Montserrat Pi Llorens |
||
Estudi sobre el reforçament i vulnerabilitats de la tendència a l’abolició de la pena de mort |
Joan Lluís Pérez Francesch |
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors |
Fitxa Descriptiva |
---|---|---|---|---|
Criminologia |
Programa de millora del clima escolar |
Col·legi Mare de Déu de la Mercè (Sant Feliu de Llobregat) |
Esther de la Encarnación |
|
Dret |
Estudi sobre l’afectació de la normativa administrativa i administrativa sancionadora en la prestació de serveis sexuals |
Actuavallès |
Lorena Garrido |
|
Estudi sobre l’afectació de la normativa penal a la prestació de serveis sexuals |
Actuavallès |
Joan Baucells |
||
Estudi sobre la normativa i pràctiques desenvolupades a escala municipal a fi de protegir la nidificació de l’ocell corriol camanegre |
GEPEC |
Joaquín Rodríguez |
||
Estudi sobre la flexibilització del concepte de persona amb discapacitat en el cas de les persones amb trastorn mental en l’accés a beneficis d’ocupació |
Ammfeina |
Ricardo Esteban |
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Dret |
Estudi sobre la compra pública verda de l’Ajuntament de Barcelona |
Ajuntament de Barcelona |
Joaquín Rodríguez |
|
Estudi sobre el compliment dels drets laborals fonamentals en la cadena de contractació internacional de l’Ajuntament de Barcelona |
Ajuntament de Barcelona |
Ricardo Esteban Legarreta |
TFG en ApS de la Facultat de Dret (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professors responsables |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Criminologia |
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorn de conducta |
AFATRAC |
Beatriz Molinuevo |
TFG i TFM en ApS de la Facultat d'Economia i Empresa
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Comptabilitat i finances | ESCAPARATES EN CONSTANTE EVOLUCIÓN. Un estudio de caso: Análisis del comercio en Sabadell (2008-2022). | Fundació Bosch i Cardellach | Margarita López Antón | Eina d'autoavaluació |
Análisis financiero de la empresa de inserción l'Olivera desde el modelo ApS | E.I. L’Olivera, Can Calopa | Sergi de Haro Juan | Fitxa ApS | |
Empresa i tecnologia |
Disseny i implementació d'una base de dades per a la gestió de la iniciativa GRID Granollers |
GRID Granollers (Mercat). Ajuntament de Granollers |
Glòria Estapé Dubreuil |
|
Modelos de gobernanza y sostenibilidad económica en proyectos basados en tecnologías digitales abiertas: Un análisis desde la perspectiva del procomún |
fem Procomuns SCCL |
Glòria Estapé Dubreuil |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Administració i Direcció d’Empreses |
Pla d’empresa per a la implementació d’un ramat del sector terciari dedicat a la gestió del risc d’incendis forestals |
Fundació Pau Costa |
Joan Caballero |
|
Assessoria mediambiental per a empreses del sector terciari |
ECOS |
|||
Administració i Direcció d’Empreses (en anglès) |
Servei d’ecoauditoria. Consultoria / acompanyament per a entitats en transició ecosocial / estratègia d’anàlisi i indicadors |
EnriquezArte |
||
Economia (en anglès) |
Impacte econòmic de la crisi financera en les hisendes públiques locals. Un cas d’estudi |
ECOS |
||
Comptabilitat i Finances |
Impacte econòmic de la crisi financera en les hisendes públiques locals. Un cas d’estudi |
Fundació Bosch i Cardellach |
Carme Casablancas Segura |
|
Margarita López Antón |
||||
Diploma d’especialització en Economia Social i Solidària (postgrau) |
Millores en la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental i en la governança d’entitats culturals aplicant criteris d’economia social i solidària |
Centre Creació Artística |
Rosa Garcia-Hernández |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2022-2023
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Administració i Direcció d’Empreses |
Realització del Pla estratègic de l’entitat AIS |
AIS - Ayuda a la Infancia sin Recursos |
Claudia Sanguinetti |
|
Projecte Rephone - Espai de dinamització i foment de l’economia circular |
Andròmines |
Joan Caballero |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Administració i Direcció d’Empreses |
Anàlisi de l’activitat del Centre Cultural Independent. Viabilitat econòmica i perspectives d’inserció sociolaboral |
Associació EnriquezArte |
Claudia Sanguinetti |
|
Economia i Empresa |
La dimensió del comerç just i l’economia social i solidària a Barcelona |
Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
Claudio Cattaneo |
|
El comerç just a la UAB |
Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
Marc Puigmulé |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Administració i Direcció d’Empreses |
Managerial performance analysis in the social company (Amics d’AK Benn) |
Amics d’AK Benn |
Andreu Turró Sol |
|
Anàlisi de l’aplicació d’un pla de responsabilitat social corporativa a la Fundació La Tutela |
Fundació La Tutela |
Andreu Turró Sol |
||
Empresa i Tecnologia |
Avaluar i implementar millores per a agilitzar els processos de gestió interna de l’entitat |
Associació L’Esquitx |
Laura Pellicer |
TFG en ApS de la Facultat d’Economia i Empresa (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa ApS |
---|---|---|---|---|
Empresa i Tecnologia |
Estudi sobre l’emprenedoria migrant i les microfinances impulsat per entitats socials. Organització de processos i procediments per a un programa d’emprenedoria |
Fundació Servei Solidari |
Glòria Estapé Dubreuil |
Fitxa ApS |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres
TFG en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Estudis Socioculturals de Gènere |
Creació del pla d'igualtat municipal a Centelles, Osona |
Ajuntament de Centelles |
Maria Barcons Campmajó |
|
La solitud no desitjada en dones grans de Mataró amb perspectiva de gènere “Dones Connectades” | Ajuntament de Mataró | Anyely Marín Cisneros | Fitxa ApS | |
Filosofia |
La dansa com a dispositiu de resistència col·lectiva. De l'estètica a la política. |
TRAÇA - La fàbrica d’arts i creació de Ripollet |
Begonya Saez Tajafuerce |
|
Alegría en el aula, repensando la educación desde una ontología relacional y anárquica |
Ateneu Encilopèdic Popular |
Laura Benítez |
||
Ballar en plural. La creació com un procés col·lectiu | Associació de Dansa Contemporània de Sabadell | Andrea Soto Calderón | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Estudis Socioculturals de Gènere |
Prevenció de violències masclistes dins el treball sexual |
Actuavallès |
Bruna Alvarez Mora |
|
Filosofia |
El conjur de la nació. Una (re)construcció filosòfica del concepte de nació entorn de la imaginació, la mort i la natura |
TRAÇA - La fàbrica d’arts i creació de Ripollet |
Begonya Saez |
|
El concepte d’angoixa de Kierkegaard en clau lacaniana |
Fòrum Psicoanalític Mare Nostrum |
|||
El potencial crític dels malestars, més enllà del paradigma identitari de la salut mental |
ABILIS |
Begonya Saez i Laura Benítez |
||
La vida poètica: Kierkegaard amb Schlegel |
Ateneu Barcelonès (Secció de Filosofia) |
Begonya Saez i Àlex Mumbrú |
TFM en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2023-2024)
Màster |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Màster en Filosofia Aplicada | Més enllà de la víctima | SICAR Adoratrius | Begonya Saez Tajafuerce | Fitxa |
TFG en ApS de la Facultat de Filosofia i Lletres (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Estudis Socioculturals de Gènere |
Elaboració d’un conte deconstructiu |
Centre AFIN (laboratori de prestació de serveis) |
Maria Bruna Álvarez Mora |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Medicina
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Infermeria |
Intervenció educativa per a la reducció del consum de begudes energètiques en adolsecents |
Institut Pablo Ruiz Picasso (Barcelona) |
Mariela Aguayo González |
|
Promoviendo la Salud Sexual en Personas con Discapacidad Intelectual: Una Intervención Educativa | Associació ALPI | Fitxa ApS | ||
Actualitzant l'Educació afectivosexual a secundària: és possible trencar el cercle de desinformació que envolta els adolescents? | Col·legi Mare de Déu de Lourdes (Mataró) | Raúl López Salas | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Infermeria |
Alfabetització en salut de la comunitat migrant: un imperatiu per a la promoció i prevenció |
USR Metropolitana Nord IDIAP Jordi Gol |
Maria Feijoo Cid |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Infermeria |
Decúbit pron al pacient crític i complicacions associades |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Infermeria |
Identificar quines intervencions han utilitzat les infermeres per a tractar els aspectes emocionals als pacients de covid |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
|
Atenció emocional dels pacients hospitalitzats. Corresponsabilitat en les cures infermera-voluntari en els centres hospitalaris |
Federació Catalana de Voluntariat Social |
Mª Isabel Fernández Cano |
||
Por i estrès del pacient pediàtric amb autisme: coneixements i pràctiques de les infermeres al servei d’urgències |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
||
Maneig infermer en l’administració de sedació i analgèsia a l’UCI. Nivell de coneixement de les infermeres i la sobremedicació |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Infermeria |
Efectivitat de la flexibilització de visites com a prevenció del SCA en la unitat de crítics |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado |
|
Efectivitat de la musicoteràpia en l’angoixa i agressivitat dels pacients geriàtrics amb síndrome confusional aguda |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado |
||
L’entrevista motivacional en persones afectades per la malaltia inflamatòria intestinal per a millorar l’adherència al tractament |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Maria Feijóo |
||
Experiències de persones ostomitzades i factors d’ajuda en el seu apoderament per a enfrontar-se a la seva situació |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Maria Feijóo |
||
Efectivitat del mètode estandarditzat (SBAR) per al traspàs d’informació durant els canvis de torn de les professionals d’infermeria |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
||
Necessitats dels cuidadors principals d’un pacient pediàtric crònic durant l’hospitalització i en el domicili |
Hospital Universitari Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
||
Medicina |
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorn de conducta (psiquiatria) |
AFATRAC |
Beatriz Molinuevo |
TFG en ApS de la Facultat de Medicina (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable | Fitxa ApS |
---|---|---|---|---|
Infermeria |
Limitació de l’esforç terapèutic(LET) a la UCI pediàtrica |
Hospital Vall d’Hebron |
María Feijóo Cid |
Fitxa ApS |
Experiències dels professionals d’infermeria relacionades amb la limitació de l’esforç terapèutica a l’UCI pediàtrica |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
Fitxa ApS | |
Percepció dels familiars del suport infermer en l’adequació de l’esforç terapèutic en pediatria:Estudi qualitatiu |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
||
Presència familiar durant els procediments invasius en pediatría. Perspectiva de las enfermeras |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
Fitxa ApS | |
Relació entre alfabetització per a la salut i satisfacció amb la informació en persones hospitalitzades |
Hospital Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
Fitxa ApS | |
Percepció corporal i autoimatge: experiència de persones amb ostomies digestives |
Hospital Vall d’Hebron |
Mª Isabel Fernández Cano |
Fitxa ApS | |
NECESSITATS I ESTRATÈGIES D’AFRONTAMENT EN LES ACTIVITATS DE LA VIDA DIÀRIA DE LES PERSONES COLOSTOMITZADES |
Hospital Vall d’Hebron |
Antonia Arreciado Marañón |
Fitxa ApS |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Psicologia
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa i/o eina d'autoavaluació |
---|---|---|---|---|
Logopèdia | Programa d'estimulació en l'entorn escolar per a infants multilingües amb alteracions del llenguatge | Escola Salvador Vinyals i Galí (Terrassa) | Melina Aparici i Alondra Camús | Eina d'autoavaluació |
Psicologia |
Música, jóvenes y drogas | Fundació Autònoma Solidària | Albert Bonillo Martín | Eina d'autoavaluació |
L’Ecòmetre: On et trobes en la cura de la salut mental? | Justícia i Pau | Carme Viladrich | Eina d'autoavaluació | |
Preferències d'activitats i benestar emocional en persones grans en centres residencials | Associació Solidària amb la Tercera Edat (ASTE) | Teresa Gutiérrez Rosado | Eina d'autoavaluació | |
Saberes que transforman: proyecto educativo de integración comunitaria basado en los fondos de conocimiento | Institut-escola El Til·ler | José Luis Lalueza Sazatornil | Eina d'autoavaluació | |
DESAFECCIÓ ACADÈMICA EN L’ALUMNAT DE 1r D’ESO DE L’IES LA SERRA DE SABADELL | Fundació Pere Closa | José Luis Lalueza Sazatornil | Eina d'autoavaluació | |
Programa d’educació emocional per fomentar consciència social, habilitats socials i decisions responsables a primària. | Escola "La Caixa" | SILVIA EDO IZQUIERDO | Eina d'autoavaluació | |
Escola La Caixa: un viatge introspectiu a través de les emocions. | Escola "La Caixa" | SILVIA EDO IZQUIERDO | Eina d'autoavaluació | |
Protegim la Ment: Estratègies per prevenir la malaltia d'Alzheimer | FUNDACIÓ ROSA MARIA VIVAR | Gemma Guillazo Blanch | Eina d'autoavaluació | |
FAMILIES RESILIENTS | AFATRAC | ROSER NADAL ALEMANY | Eina d'autoavaluació | |
Intervenció estimuladora a un cas de X- Fràgil – des de l'abordatge sensorial- en la millora de les Funcions Executives en disseny N=1 | Asproseat | Albert Bonillo Martín | Eina d'autoavaluació | |
Disseny i implementació d'un programa multimodal per potenciar l'autoestima en infants amb Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat | Associació TDAH VALLÈS | Guillermo Parra Lorenzo | Eina d'autoavaluació | |
INTERVENCIÓ EN INFANTS AMB TDAH: PROJECTE HORITZONTS II | Associació TDAH VALLÈS | Guillermo Parra Lorenzo | Eina d'autoavaluació | |
MUSICOTERAPIA COM A EINA D'INTERVENCIO EN TRASTORNS MENTALS SEVERS: UN ESTUDI PILOT | ASSOCIACIÓ CENTRE D'HIGIENE MENTAL LES CORTS | ANA BARAJAS VÉLEZ | Eina d'autoavaluació | |
SALUT COGNITIVA EN JOC: UNA INTERVENCIÓ SOCIAL PER POTENCIAR L’IMPACTE DELS NEUROTALENT GAMES | Fundació Rosa Maria Vivar | Mireia Faucha Hernández | Eina d'autoavaluació | |
SALUT COGNITIVA EN JOC: UNA INTERVENCIÓ SOCIAL PER POTENCIAR L’IMPACTE DELS NEUROTALENT GAMES | Fundació Rosa Maria Vivar | Mireia Faucha Hernández | Eina d'autoavaluació | |
Dificultades en la ludificación como estrategia de innovación educativa: análisis de caso único en secundaria | Institut Arraona (Sabadell) | Laura Betiana García Ravidá | Fitxa ApS | |
Intervención Educativa Basada en Aprendizaje-Servicio para la Gestión de Conductas Disruptivas en Entornos de Alta Vulnerabilidad | LOAPSI | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Psicologia |
Intervenció dirigida a pal·liar els efectes de la incontinència infantil |
ASIA, - Associació per a la incontinència |
Gemma Guillazo |
|
Intervenció dirigida a pal·liar els efectes de la incontinència infantil |
Mireia Faucha |
|||
El joc de rol com a eina de treball emocional |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo |
||
Relacions interpersonals en adolescents (14-16 anys) amb TDAH |
TDAH Vallès |
|||
Comunica’t: potenciació de l’autoestima d’adolescents d’entre 14 i 16 anys amb TDAH |
TDAH Vallès |
Guillermo Parra Lorenzo |
||
La prevenció del VPH: un ensenyament a l’abast de totes |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
||
Inclusió educativa del poble gitano |
Fundació Pere Closa |
José Luis Lalueza |
||
El col·lectiu gitano i la importància de les famílies en l’educació dels seus fills |
||||
Col·laboració amb mestres d’educació infantil en el desenvolupament d’un projecte de fons de coneixement |
Institut Escola El Til·ler (Barcelona) |
|||
Intervenció basada en l’ús de les noves tecnologies amb joves amb un trastorn psicòtic |
Associació Centre d’Higiene Mental Les Corts |
Ana Barajas Vélez |
||
Programa d’intervenció sobre la soledat no desitjada en persones de més de seixanta anys amb un trastorn mental sever |
||||
Diseño de un pack de recursos para afrontar el duelo perinatal para madres, padres y familiares en duelo, incluido material escrito, visual y talleres. |
Umamanita |
Lourdes Ezpeleta Ascaso |
||
Suport a la capacitat jurídica de les persones amb malaltia mental o demència |
Fundació Hestia |
Susana Subirà |
||
Projecte bidireccional Obrint Portes a centres penitenciaris i amb gossos procedents de protectores d’animals. Anàlisi de dades i redacció de conclusions |
Associació AlPerroVerde |
Eva Penelo |
|
|
Anàlisi i seguiment de la inserció laboral de persones amb autisme |
Federació Catalana d’Autisme |
Carme Viladrich, Joel Feliu i Sílvia Edo |
||
Logopèdia immersiva per a infants amb sordesa |
ACAPPS |
Cristina Cambra |
||
Logopèdia |
Logopèdia immersiva per a infants amb sordesa |
|||
Logopèdia immersiva per a infants amb sordesa |
Carasumada Serrano |
|||
Los beneficios del teatro en el trastorno del espectro autista |
Asociación ISTEA |
Paula Resina |
||
Programa de formació per a famílies. L’abordatge dels problemes amb l’alimentació d’infants amb trastorn de l’espectre autista |
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Psicologia |
Educar el cor per a educar la ment |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo |
|
L’acceptació com a fortalesa davant el canvi i la pèrdua |
Associació Cuidadors de Familiars d’Alzheimer |
Sílvia Edo |
||
Construint el meu univers interior. Programa d’educació emocional per a l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut d’Argentona |
Institut Argentona |
Sílvia Edo i Tatiana Rovira |
||
Disseny col·laboratiu del projecte «T’hi sumes?» i creació d’una guia de recursos per a la vinculació famílies-escola |
Fundació Pere Closa |
José Luís Lalueza |
||
Projecte Rubica’t |
Ajuntament de Rubí |
José Luís Lalueza |
||
Sensibilització del personal sanitari i optimització del protocol de detecció de la incontinència anal en el Centre d’Atenció Primària de la Garrotxa |
ASIA, Associació per a la Incontinència Anal |
Gemma Guillazo |
||
M’hi jugo una 0,0. Projecte d’intervenció social per a sensibilitzar sobre el consum d’alcohol a la comunitat del PDI de la UAB |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
||
Ús actiu i regular dels recursos de l’entorn més proper de persones amb TMS per a ocupar el seu temps d’oci satisfactòriament |
Fundació AREP |
Susana Subirà |
||
Logopèdia |
Estancamiento en el aprendizaje de la lectoescritura en una L2 en adultos migrantes no alfabetizados: análisis de dificultades y diseño de intervención |
Escola Comunitària de Formació Permanent La Troca |
Alondra Camús |
|
Quins conceptes s’haurien d’utilitzar per a descriure l’autisme? Perspectives de la comunitat autista espanyola |
Federació Catalana d’Autisme |
Paula Resina |
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Psicologia |
Intervenció divulgativa sobre adolescents i joves amb trastorn de conducta: psicobiologia |
Associació AFATRAC |
Roser Nadal Alemany |
|
Abordatge interdisciplinari basat en la metodologia de l’aprenentatge servei destinat a adolescents i joves amb trastorn de conducta: intervenció psicoeducativa i familiar des de la mirada sistèmica |
Associació AFATRAC |
Remedios Rubio García |
||
Desenvolupament d’habilitats parentals a través de la dinamització de grups amb famílies gitanes |
Fundació Privada Pere Closa |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Educació intercultural, fons comunitaris de coneixement i construcció de la identitat |
Institut Escola El Til·ler |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Mapeig dels serveis de salut mental infantojuvenil del Vallès Oriental Central i Baix Montseny |
Taula de Salut Mental del Vallès Oriental |
Teresa Gutiérrez Rosado |
||
Guia per a l’abordatge de la salut sexual i reproductiva de les dones a la xarxa d’atenció a les drogodependències |
Agència de Salut Pública Catalana |
Teresa Gutiérrez Rosado |
||
Pedra seca i salut: aportacions a la reconstrucció del paisatge i el benestar |
Associació ADRINOC |
Teresa Gutiérrez Rosado |
||
Intervenció per a la millora de la qualitat de vida en pacients amb incontinència anal |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Ana Barajas Vélez |
||
Programa per a afavorir l’autoestima a través de l’acompanyament emocional entre iguals al cicle mitjà d’educació primària |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo Izquierdo |
||
Programa d’apadrinament com a eina de detecció i gestió dels problemes emocionals dels infants a l’escola |
Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat) |
Sílvia Edo Izquierdo |
||
Implementació del projecte «El teu benestar, la teva felicitat» a l’Associació AFATRAC |
Associació AFATRAC |
Albert Bonillo Martín |
||
Projecte de visibilització de la incontinència a les escoles |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Gemma Guillazo Blanch |
||
Logopèdia |
Intervenció en infants amb pluridiscapacitat de 0-6 anys |
Fundació NEXE |
Paula Resina Curado |
|
L’estancament en l’aprenentatge de la lectoescriptura en joves i adults emigrants que s’alfabetitzen en una L2 |
Escola Comunitària de Formació Permanent La Troca |
Alondra Camus Torres |
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2020-2021)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Psicologia |
Disseny d’un pla de formació sobre les violències i abusos que es poden donar en els diferents àmbits del lleure educatiu i que faciliti la implementació d’un protocol d’actuació per a la detecció, l’acompanyament emocional, reparació i reeducació de les persones directament o indirectament implicades en un cas d’abús sexual infantil |
Fundació Escolta Josep Carol i Escoltes Catalans |
Belén Albizu Sorianno |
|
Anàlisi i disseny conjunt d’un protocol de detecció de les altes capacitats en adults en atenció primària de salut |
ACACIA |
Esther Secanilla Campo |
||
Projecte multiprofessional per a dissenyar una perspectiva intercultural en la intervenció amb famílies |
Fundació Privada Pere Closa |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Abordatge interdisciplinari en adolescents i joves amb trastorn de conducta: psicobiologia |
AFATRAC |
Roser Nadal Alemany |
||
Impacte psicosocial dels problemes d’habitatge al barri del Raval |
Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de Barcelona |
Sílvia Camps Orfila |
||
Programa d’intervenció a l’associació ASIA |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Gemma Guillazo Blanch |
||
Implantació del projecte d’intervenció psicosocial «La font verda es mou» |
Direcció General d’Acció Cívica de la Generalitat |
José Luís Lalueza Sazatornil |
||
Intervenció per a la millora de la qualitat de vida en pacients amb incontinència anal |
ASIA, Associació per a la incontinència |
Sílvia Edo Izquierdo |
||
Implementació del projecte «úsTECH» a la Fundació Autònoma Solidària |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo Martín |
|
TFG en ApS de la Facultat de Psicologia (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable | Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Psicologia |
Salut mental sota una mirada comunitària |
Fundació Els Tres Turons |
Sonia Sánchez Busques |
Fitxa ApS |
Estudi d’avaluació de la implementació de programes socials a INTRESS |
INTRESS |
José Luís Lalueza Sazatornil |
Fitxa ApS | |
Voler és poder |
Fundació Marianao |
José Luís Lalueza Sazatornil |
Fitxa ApS | |
Parentalitat positiva i prevenció de trastorns del comportament alimentari: disseny d’una intervenció |
Agència de Salut Pública de Catalunya (Departament de Salut) |
Alicia Peralta Serrano |
Fitxa ApS | |
No és culpa meva |
ACFA (Associació de Familiars Cuidadors de Malalts d’Alzheimer de Cerdanyola del Vallès) |
Sílvia Edo Izquierdo |
Fitxa ApS | |
Intervención para la mejora del autocuidado en cuidadores informales de enfermos de Alzheimer |
ACFA (Associació de Familiars Cuidadors de Malalts d’Alzheimer de Cerdanyola del Vallès) |
Sílvia Edo Izquierdo |
Fitxa ApS | |
Per on comença una relació amorosa? Comença per tu |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
Fitxa ApS | |
Dudas entre sábanas |
Fundació Autònoma Solidària |
Albert Bonillo |
Fitxa ApS | |
Anàlisi de pràctiques de criança en famílies gitanes i disseny col·laboratiu d’un programa de parentalitat positiva |
Fundació Privada Pere Closa |
Sílvia Blanch-Gelabert i José Luís Lalueza Sazatornil |
Fitxa ApS |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació
TFG en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Traducció i Interpretació |
Aprenentatge Servei amb la Fundació Reserva Wild Forest |
Fundación Reserva Wildforest |
Olga Torres Hostench |
Eina d'autoavaluació |
Reserva Wild Forest: Un projecte d’Aprenentatge Servei centrat en la traducció i adaptació al català de materials educatius per a la Fundació Wild Forest |
Fundación Reserva Wildforest |
Olga Torres Hostench |
Eina d'autoavaluació |
|
Matemàtiques sense barreres. Anàlisi i gestió de la política de comunicació del Museu de Matemàtiques de Catalunya en el context d'una proposta d'Aprenentatge-Servei | Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA) | Olga Torres Hostench | Eina d'autoavaluació | |
Afavorir la inclusió de l’alumnat al barri i les seves entitats a través de l’aprenentatge de la llengua | Plataforma d’Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) | Hesham Abu-Sharar | Eina d'autoavaluació | |
Aprenentatge del català per al context laboral en persones amb discapacitat visual | Associació Discapacitat Visual Catalunya B1 + B2 + B3 | Andrea González Centelles | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Traducció i Interpretació |
Creació de recursos que facilitin l’aprenentatge del català a persones amb discapacitat visual |
Associació Discapacitat Visual Catalunya B1 + B2 + B3 |
Maria Fradera i Lara Estany |
|
Afavorir la inclusió de l’alumnat al barri i les seves entitats a través de l’aprenentatge de la llengua |
Plataforma d’Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) |
Hesham Abu-Sharar |
TFM en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Màster universitari en Traducció i Estudis Interculturals (MUTEI) | Creació de recursos que facilitin l’aprenentatge del català a persones amb discapacitat visual | Fundació Vidal i Barraquer | Patricia Rodríguez Inés | Fitxa |
TFG en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Traducció i Interpretació |
Aprenentatge servei en mediació cultural i didàctica de castellà |
Plataforma d’Entitats de Roquetes |
Hesham Abu-Sharar |
|
Creació de materials didàctics per a l’aprenentatge del català |
Associació Discapacitat Visual de Catalunya B1 + B2 + B3 |
Maria Fradera |
||
La traducció com a eina per a la conscienciació sobre la vida animal en el nostre entorn |
Emplumados Club |
Carme Espín |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Traducció i Interpretació |
Creació de material adaptat per a persones en situació de discapacitat visual […] que faciliti el seu aprenentatge de la llengua catalana com a part del seu itinerari d’inserció sociolaboral |
Associació Discapacitat Visual Catalunya B1 + B2 + B3 |
Maria Fradera Barceló |
|
Mediació intercultural i classes de castellà com a llengua estrangera de nivell inicial A1 |
Plataforma d’Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) |
Olga Torres Hostench |
||
Acolliment lingüístic de persones nouvingudes |
Plataforma d’Entitats de Roquetes (Centre Ton i Guida) |
Núria Pruna |
||
Màster universitari en Interpretació de Conferències |
Formació de joves en risc d’exclusió social en interpretació als serveis públics |
Prollema i Fundació Germina |
Marta Arumí i Mireia Vargas |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Traducció i Interpretació (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Traducció i Interpretació | Localització de l'apli de productivitat lliure Habitica de l'anglès al català | Habitica | Adrià Martín Mor | Fitxa |
TFG i TFM en ApS de la Facultat de Veterinària
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2024-2025)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
|
---|---|---|---|---|---|
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
Els aliments ultraprocessats. Com ens afecta a la salut el seu consum excessiu? | Institut Ribot i Serra (Sabadell) | Dolors Izquierdo | ||
DIETA MEDITERRÀNIA PER A JOVES |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Maria Bassols Teixidó |
|||
Cap a la creació d’un Col·legi Oficial de Científics i Tecnòlegs dels Aliments | Associació Catalana de Científics i Tecnòlegs dels Aliments | Carolina Ripollés Ávila | |||
Plantes tòxiques,seguretat alimentària | Associació Flora Catalana | Àngel Bistué Rovira | Eina d'autoavaluació | ||
Veterinària | Parasitosi en colònies felines urbanes | Ajuntament del Prat de Llobregat | Anna Maria Ortuño Romero | Eina d'autoavaluació | |
Programa d’higiene,profilaxi pel Centre de recuperació de fauna salvatge de Camadoca (Berguedà) | Associació de Defensa, Estudi de la Fauna i Flora Autòctona (ADEFFA) | Ignasi Marco Sánchez | Eina d'autoavaluació | ||
Cavalls per a la restauració forestal,la prevenció d'incendis | Associació Forest Horses | Jordi Bartolomé | Eina d'autoavaluació | ||
Accés a la informació toxicològica per a clíniques veterinàries | Col.legi Oficial de Veterinaris de Barcelona (COVB) | Eva Castells Caballé | Eina d'autoavaluació | ||
Plans de benestar animal al SIGE | Direcció General d'Agricultura i Ramaderia. Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural | Pol Llonch | Eina d'autoavaluació | ||
Plantes tòxiques de rellevància veterinària | Associació Flora Catalana | Àngel Bistué Rovira | Eina d'autoavaluació | ||
Estudi parasitològic dels ungulats domèstics,salvatges al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà | Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà | Ignasi Marco Sánchez, Joaquim Castellà Espuny | Eina d'autoavaluació | ||
Avaluació de l’ús d’antiparasitaris ecotòxics als animals domèstics que pasturen al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà | Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà | Ignasi Marco Sánchez | |||
De la munta al part: guia per al maneig de les femelles reproductores en criadors canins | Fundació Hospital Clínic Veterinari | Mª Montserrat Rivera del Álamo | Fitxa ApS | ||
Estudi de la condició corporal de les ovelles de l'Olivera i la seva relació amb la reproducció | EI L'Olivera | Maria Teresa Paramio Nieto | Fitxa ApS |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2023-2024)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
Recerca sobre vulneracions i alternatives a la indústria de la xocolata i el cafè |
La Coordinadora de Comerç Just i les Finances Ètiques |
Maria José Milán |
|
Els aliments ultraprocessats. Com ens afecta la salut el seu consum excessiu? |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Dolors Izquierdo |
||
Dieta mediterrània per a joves |
Anna Bassols |
|||
Plantes d’interès culinari amb potencial tòxic |
Flora Catalana |
Àngel Bistué Rovira |
||
Plantes tòxiques i seguretat alimentària |
||||
Veterinària |
Plantes tòxiques de rellevància veterinària |
|||
Cavalls per a la restauració forestal i la prevenció d’incendis |
Associació Forest Horses |
Jordi Bartolomé |
||
Aliments tòxics per a les mascotes |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
Impacte de l’agricultura i la ramaderia regenerativa |
Cooperativa Mas La Sala |
Xavier Such |
||
Seguiment i avaluació d’una granja que aplica agricultura regenerativa |
||||
Prevenció i control de malalties zoonòtiques a l’Àfrica de l’est (Uganda) |
Daktari |
Laila Darwich |
||
Impacte sanitari de la no recollida de les deposicions de les mascotes |
Ajuntament de Vilanova i la Geltrú |
Anna Ortuño |
||
Impacte de la pirotècnia en animals domèstics i salvatges |
FAADA |
Pol Llonch |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2022-2023)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
Estudi del valor global i petjada mediambiental dels aliments autòctons i importats |
Nutrició Sense Fronteres |
Jordi Saldo |
|
Recerca sobre vulneracions i alternatives a la indústria de la xocolata |
Coordinadora pel Comerç Just i les Finances Ètiques |
Maria José Milan |
||
La sostenibilitat en l’ús de l’aigua: potenciant el consum d’aigua de l’aixeta |
Parc de la Sèquia |
Jordi Saldo |
||
Dieta mediterrània per a joves |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Bassols |
||
Aliments més consumits, contaminants relacionats amb aquests aliments i menú alternatiu |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
Productes fitosanitaris sobre la salut i els aliments |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
Veterinària |
Cavalls per a la restauració forestal i la prevenció d’incendis |
Associació Forest Horses |
Jordi Bartolomé |
|
Impacte de l’agricultura i la ramaderia regenerativa |
Cooperativa Mas La Sala |
Xavier Such |
||
Propostes de gestió a la Reserva Natural de Sebes (Flix) per a la conservació d’espècies d’aus amenaçades |
Grup de Natura Freixe - Reserva Natural de Sebes |
Ignasi Marco |
||
Millora del benestar animal a la granja de l’equipament educatiu de Can Coll |
Parc Natural de la Serra de Collserola |
Pol Llonch |
||
Millora de l’impacte de la captivitat en psitàcids |
Emplumados Club |
Oriol Talló |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2021-2022)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable |
Fitxa |
---|---|---|---|---|
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
Reducció del malbaratament alimentari |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Bassols |
|
Millorar els productes vegans i vegetarians aptes per a celíacs |
Associació de Celíacs de Catalunya |
Jordi Saldo |
||
Millorar la textura del pa sense gluten mantenint un perfil nutricional saludable |
Associació de Celíacs de Catalunya |
Marta Capellas i Núria Aguilar |
||
Fer sostenible el model d’espigolament |
Fundació Espigoladors |
Elena Albanell |
||
Formació alimentària del menjador solidari |
||||
Disseny d’un hort urbà com a element de cohesió social |
Fundació Salut Alta |
Josefina Plaixats |
||
De la granja a la taula: per què són segurs els aliments que mengem? |
Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei) |
Carolina Ripollés |
||
El perill del consum de begudes energètiques en adolescents |
INS Frederic Mompou (Sant Vicenç dels Horts) |
Eva Castells |
||
Contaminants ambientals als aliments |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
Dieta mediterrània per a joves |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Anna Bassols |
||
Disseny d’una campanya gràfica per a reduir l’ús de carmanyoles de plàstic a la UAB |
Oficina de Medi Ambient de la UAB |
Eva Castells |
||
El mercuri en el peix i el seu impacte en la salut humana |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
El paper culinari i nutritiu dels ous i el seu consum segur |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Reyes Pla |
||
Veterinària |
Millora de l’impacte de la captivitat en psitàcids |
Emplumados |
Oriol Talló i Pol Llonch |
|
Millora del benestar animal a la granja de l’equipament educatiu de Can Coll |
Parc Natural de la Serra de Collserola |
Pol Llonch |
||
La vacunación: una estrategia que nos permitirá volver a la normalidad |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Francesc Accensi i Alemany |
TFG en ApS de la Facultat de Veterinària (2019-2020)
Grau |
Títol orientatiu de la proposta |
Entitat |
Professorat responsable | Fitxa descriptiva |
---|---|---|---|---|
Ciència i Tecnologia dels Aliments |
La piràmide de l’alimentació mediterrània i altres tipus de dietes |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Reyes Pla |
Fitxa ApS |
Menjars ultraprocessats i els seus efectes a la salut |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Bibiana Juan |
||
Plaguicides i fertilitzants naturals i ecològics d’ús en un hort |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Eva Castells |
||
Veterinària |
Microplàstics als aliments |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Bibiana Juan |
|
Aparició de vectors en zones tradicionalment indemnes |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Laila Darwich i Dolors Izquierdo |
||
Ús de les diferències morfològiques com a criteri de classificació dels animals |
Institut Ribot i Serra (Sabadell) |
Carlos López |
TFG i TFM en ApS de l'Escola FUAB Formació
TFG en ApS de l'Escola FUAB Formació