Navegació de: Què és l'ApS?
Recursos
En aquesta pàgina trobareu diversos recursos que poden ser-vos útils si voleu aconseguir més informació sobre l'Aprenentatge - Servei. També teniu a la vostra disposició un tríptic, en el document que teniu a l'esquerra de la pàgina
A continuació us mostrarem una sèrie de guies sobre què és i com funciona l'ApS que us poden ser útils:
- Xarxa ApS(U)CAT - Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes (2019). Guia 0. Fer aprenentatge i servei a la universitat. ACUP
- Xarxa ApS(U)CAT (2020). Guia 1. Aprenentatge servei i pràctica reflexiva. ACUP
- Xarxa ApS(U)CAT (2021). Guia 2. Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d'Educació. ACUP
- Xarxa ApS(U)CAT (2021). Guia 3. Profiguració, aprenentatge servei i relacions intergeneracionals. ACUP
- Xarxa ApS(U)CAT (2022). Guia 4. Aprenentatge Servei i inclusió social. ACUP
Blanch, S., Blanes, I., Bosco, A., Campoy, S., Casillas, S., Castells, E., et al. (2022). Experiències docents d'Aprenentatge i Servei a la UAB. Eines d'innovació docent en educació superior; 9. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de publicacions. https://ddd.uab.cat/pub/colleccioIDES/eines9.pdf
Blanch, S., Comes, P., Edo, M., Estrada, J., Gimeno, X., Moron, M., París, G., & Peire, T. (2016). Qüestionari d’avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials. Bellaterra: Dipòsit digital de documents de la UAB. https://ddd.uab.cat/record/145653
Blanch, S., Edo, M., & Comes, P. (2013). Aprendizaje Servicio (ApS) en el practicum IV del grado de Educación Infantil. Un enfoque educativo que fomenta la implicación social del alumnado y completa su capacitación profesional. En Muñoz Carril, P.C., Raposo- Rivas, M., González Sanmamed, M., Martínez-Figueira, M.E., Zabalza-Cerdeiriña, M., & Pérez-Abellás, A. (eds). Un Practicum para la formación integral de los estudiantes. (pp. 503-516). Santiago de Compostela: Andavira.
Edo, M., & Blanch, S. (2016). El patio de los deseos. Un proyecto de aprendizaje y servicio. En: J. Gairín e I. Vizcaíno. Manual de Educación Infantil. Orientaciones y Recursos (0-6 años). (pp.1-11). Barcelona: Wolters Kluwer. En línea mediante suscripción en la plataforma digital ebiblox.
Escofet. A. & Fuertes, M.T (2018). Construint vincles entre universitat i societat: 20 experiències d’aprenentatge servei a les universitat catalanes. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona. Recuperat de https://diposit.ub.edu/dspace/
García-Romero, D. (2018). L'ApS en contextos d'exclusió social a Barcelona. Shere Rom-5D. En Escofet, A. & Fuertes, M.T. (coords.): Construint vinvles entre universitat i societat. 20 experiències d'aprenentatge servei a les universitats catalanes. Barcelona: Universitat de Barcelona.
García-Romero, D. & Lalueza, J.L. (2019). Procesos de aprendizaje en ApS universitario: una revisión teórica. Educación XX1 https://doi.org/10.5944/
García-Romero, D., Lalueza, J.L., & Blanch-Gelabert, S. (2021). Análisis de un proceso de institucionalización del Aprendizaje-Servicio universitario. Athenea Digital, 21(3), e2934. https://doi.org/10.5565/rev/athenea.2934
García-Romero, D., Martínez-Lozano, Virginia, & Lalueza, J.L. (2018). Los diarios de campo en la evaluación del Aprendizaje-Servicio. En M. Ruiz-Corbella & J. García-Gutiérrez (Eds.), Aprendizaje-Servicio. Los retos de la evaluación (pp. 153-168). Madrid: Narcea.
García-Romero, D., Sánchez-Busqués, S., & Lalueza, J.L. (2018). Exploring the value of Service Learning: students’ assessments of personal, procedural and content learning. Estudios sobre Educación, 35, 557-577 https://doi.org/10.15581/004.
GREM. Grup de Recerca en Educació Moral. (2014). Rúbrica per a l'autoavaluació i la millora dels projectes d'ApS. Barcelona: Fundació jaume Bofill.
Lalueza, J.L. & Macías-Gómez-Estern, B. (2020): Border crossing. A service-learning approach based on transformative learning and cultural-historical psychology (Cruzando la frontera. Una aproximación al aprendizaje Servicio desde elaprendizaje transformativo y la psicología histórico-cultural), Culture and Education, 32(3), 556-582 https://doi.org/10.1080/11356405.2020.1792755
Lalueza, J.L., Sánchez-Busqués, S., & García-Romero, D. (2019). Following the trail of the 5th Dimension: University-community partnership to design educational environments. Mind, Culture & Activity https://doi.org/10.1080/
Lalueza, J.L., Sánchez-Busqués, S., & Padrós, M. (2016). Creando vínculos entre Universidad y Comunidad: el proyecto Shere Rom, una experiencia de aprendizaje servicio en la Faciltad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. RIDAS. Rebista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, nº2, pp. 33-69.
París, G., Blanch, S., Comes, P., Edo, M., Estrada, J., Gimeno, X, Moron, M., & ¿ Peire, T. (2017). Rúbrica d’autoavaluació de competències i habilitats personals i prosocials. Bellaterra: Dipòsit digital de documents de la UAB. Recuperat de https://ddd.uab.cat/pub/recdoc/2017/169417/RUBRICA_publicar_DDD.pdf
Sánchez-Busqués, S., García Romero, D., Lalueza, J.L., Padrós, M., Macías-GómezEster, B., Marco-Macarro, M.J., & Martínez-Lozano, V. (2018). Proyecto de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación en contestos de exclusión social. Revista Española de Desarrollo y Cooperación, nº42, pp. 85-44.
#ApS: Fes que el teu TFG tingui una aplicació real: Coneix l'experiència del projecte 'El Dimoni i les Pedres' a Palau Solità i Plegamans al 2021.
Vols fer un TFG en metodologia ApS? Vídeo informatiu dirigit a estudiants que vulguin fer molt més que un TFG! Realitzat per l'Oficina ApS l'any 2020.
L'ApS a la UAB. Vídeo que dóna a conèixer què és l'ApS universitari a la UAB des de diferents veus. Realitzat pel Grup d'Innovació Docent ApS UAB l'any 2020.
La festa del dibuix. Projecte d’Aprenentatge Servei desenvolupat a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB al 2020.
Mirades Inclusives. Resultat d'un projecte Aprenetatge Servei amb entitats del Tercer Sector. 2020.
II Jornada d'Aprenentatge Servei a la UAB. Entrega de premis TFG ApS i taula rodona: Què suposa participar en un TFG ApS?.
Experiència ApS de dues professores de Ciències de l'Educació a Terrassa. També la trobareu al https://www.terrassadigital.cat
Centre Promotor ApS UB https://www.aprenentatgeservei.
ApS de la Fundació Bofill https://www.fbofill.cat/
Red Española de ApS https://aprendizajeservicio.
Roser Batlle https://roserbatlle.net/
Consorci d'Educació de Barcelona https://www.edubcn.cat/asc/
SWI-MicroMón@UAB_2.0 (Small World Initiative). Projecte participatiu internacional dirigit a la comunitat educativa per a l'exploració de la diversitat microbiana en els sòls per tal de descobrir microorganismes productors de nous antibiòtics. https://pagines.uab.cat/swiuab/