Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Tot a punt per al concurs final del Programa de Generació d'Idees 2016

22 nov. 2016
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Els set projectes desenvolupats presentaran la seva solució de mercat davant d'experts del sector de les indústries cultuals el proper dijous 1 de desembre a les 11:00h a l'edifici Eureka del Parc de Recerca UAB.
concurs_final_pgi
La cinquena edició del Programa de Generació d'Idees ja té concursants. Després de dos mesos de programa, els projectes finalistes presentaran les seves solucions de mercat davant d'experts en valorització d'idees de negoci, que seleccionaran els tres projectes guanyadors, d'entre els set presentats.  
 
El primer premi consistirà en 2.500 € i sis mesos d'incubació a l'Edifici Eureka del Parc de Recerca UAB. Els segon premi serà de de 1.500€ i sis mesos d'incubació. Finalment, el tercer premi atorgarà 1.000 € i tres mesos d'incubació.

Aquests guardons reconeixen la viabilitat tecnològica i econòmica dels projectes, a més d'altres factors com el grau d'innovació, l'estat de desenvolupament, el model de negoci, l'equip, la necessitat del mercat i la qualitat de la presentació. En definitiva, es tracta d'ajudar els investigadors a fer el pas que els separa del mercat, guiant-los en el procés de transformació d’un projecte de recerca en un projecte empresarial.
 
Un cop entregats els premis, es farà un còctel i networking entre els assistents.

Degut a que l'aforament és limitat, es prega als interessats confirmació de l'assistència.

Els projectes que han estat seleccionats són:
  • Digitus II és un projecte que ofereix un servei automàtic per a la transcripció i indexació de documents manuscrits procedents d'arxius històrics. Pau Riba, Marçal Rossinyol i Juan Ignacio Toledo, del Centre de Visió per Computador (CVC)han desenvolupat un algoritme protegit i controlat a distància per la xarxa, que permet una eficient interpretació i optimització de lectura de documents i recerca en documents ja prèviament digitalitzats. La tecnologia permetria als arxius municipals, estatals, eclesiàstics acadèmics, i fins i tot a empreses, donar accés i difondre els seus documents antics al públic en general facilitant-ne també l'accés a estudiosos i acadèmics. 
  • Caduf consisteix en un servei d’estudi de paisatges agraris tradicionals, amb un diagnosi de l’estat de conservació i un estudi històric i arqueològic, per tal de donar una proposta de gestió, conservació, rehabilitació i difusió cultural. Està dirigit tant a institucions públiques que treballen amb el patrimoni cultural, com a empreses agroalimentàries que vulguin aportar valor a la seva marca per diferenciar-se de la competència, a través de posar en valor el patrimoni paisatgístic tradicional. Darrere d’aquest projecte hi ha Helena Kirchner, Manuel Pica, Ignacio Díaz, Núia Pacheco i Montserrat Rovira, del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana de la UAB.
  • Green To Be pretén ser un punt de trobada entre els diferents agents que intervenen en un acte cultural, on puguin trobar alternatives sostenibles als serveis o productes actuals que s'estan utilitzant en l'organització d'actes. El projecte està impulsat per Sabina Micheli, enginyera química; Ismael Ávila, estudiant de Biotecnologia, i Yeray Rubio, estudiant d’Economia.
  • Divulga't és un projecte que té l’objectiu d’acostar la ciència i el coneixement científic a la societat, mitjançant una comunicació eficaç. Anna Magrasó, doctora en tecnologia de materials de l’Institut Català de Nanociències i Nanotecnologia (ICN2), David Hernández, expert en comunicació científica i producció teatral i Oriol Vicente, coordinador del CORE de Patrimoni Cultural de la UAB, volen oferir una solució a la desconnexió de la societat del treball que es realitza als centres de recerca i les universitats. Per això plantegen un servei de disseny de guions i espais de co-creació per a investigadors. 
  • Hipercultural és un projecte adreçat a prolongar l’interès en els productes culturals a través de la creació d’una plataforma transmedia per al turisme de Barcelona. Es tracta d’una aplicació que relaciona novel·les històriques, pel·lícules i música amb llocs de la ciutat, i genera una plataforma atractiva per a l’usuari a través de gamificació i realitat augmentada. Aquesta iniciativa ha estat ideada per Fiona Kelson i Lucia Molina, del grup de Recerca en Estudis interculturals i Traducció (REICIT) de la UAB, Agnés Borrás i Coen Antens, del Centre de Visió per Computador (CVC), Carlos Jimenez, estudiant de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Miguel Angel Vargas, del Laboratori d'Informació Geogràfica i Teledetecció (LIGIT) de la UAB, Pablo del Fresno, de Sistemes de Gestió de Patrimoni SCCL. 
  • Consultoria en Accessibilitat Universal, creada per Gonzalo Iturregui, Iris Cristina Permuy i Olivia Gerber, del Departament de Traducció i Interpretació de la UAB; Rosa Bedoya, de la Facultat d’Educació; Saray Garcia, del departament d’Art i Musicologia de la UAB, i Mònica Molina, del Departament de Geografia. El seu projecte es basa en una consultora per assessorar en matèria d'accessibilitat dins de l'àmbit cultural. Ofereix una proposta de valor única en adaptar tots els aspectes possibles de l'accessibilitat, com l’entorn físic i tecnològic, els continguts culturals i els serveis, a través la co-creació. 
  • Zephyrus té l’objectiu de millorar la conservació de les obres d’art, com pintures, arxius, mostres arqueològiques o tèxtils. Proposa substituir el condicionament existent a la majoria d’emmagatzemats, amb els corresponent controls de temperatura i humitat ambiental per mitjà de gas, evitant el contacte de las obres amb el oxigen. El projecte està impulsat per Marta Ávila i Harold Moreno, investigadors del Sincrotró Alba, i Núria Morera i Ivan Campana, del Departament de Prehistòria de la UAB. 

Dins de