Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Què porta a un estudiant internacional a Barcelona i a la UAB?

03 març 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
És el clima, el llegat de Gaudí, el futbol, el nostre estil de vida, la qualitat de la docència a la UAB o potser tot plegat alhora? Una selecció de participants del Programa Pre-Establert de Study Abroad de la UAB ens desvetlla les seves motivacions per venir.
Estudiants del programa Study Abroad
Els estudiants destaquen la metodologia docent del programa: els professors s’esmercen per assolir la participació dels alumnes, fent les classes més interactives, i convertint temes feixucs en debats interessants.
L’Adrianna, en Brandon, la CeAnna, en Jason, la Nourhan, en Runhao, la Schuyler, l’Stephanie i en Vikrant, mentre estudiaven a les seves universitats de procedència i aconsellats per aquestes o els seus familiars i amics, van decidir que Barcelona i la nostra universitat podia ser un lloc excel·lent per ampliar la seva formació i la seva perspectiva vital. Ara, ja immersos en el semestre acadèmic, continuen convençuts d’haver fet una bona elecció i ens han transmès el seu entusiasme per l’experiència de viure a Barcelona.

Com és natural, gaudeixen d’atraccions clàssicament associades a la ciutat com ara l’oferta d’oci diürn i nocturn, la meravellosa arquitectura amb Gaudí com figura destacada, els parcs –com Ciutadella i Güell-, el clima suau i assolellat, comprar als mercats, el nostre ritme de vida, la calidesa de la gent... Així mateix, el futbol és un aspecte molt seriós a tenir en compte: en Run Hao, estudiant xinès que té l’ambició d’especialitzar-se en Gestió Esportiva, va triar Barcelona per poder veure a Messi en acció – a més de saber que la UAB és una de les millors universitats espanyoles-, i en Vikrant, que estudia a la Bentley University a Massachusetts (Estats Units), és d’origen indi i li torna boig el futbol, només coneixia de Barcelona a Gaudí i el Camp Nou, i està aprofitant per veure tots els partits del Barça que pot.

No obstant, als nostres estudiants internacionals no només els crida l’atenció els tòpics que han fet de Barcelona una destinació principal. A la Schuyler, estudiant de Kentucky (Estats Units), li encanta el nostre estil de vestir i destaca el sentit de la moda dels barcelonins, mentre que l’Adrianna, d’ascendència cubana i texana de naixement, aprecia especialment la llibertat que caracteritza la seva vida a Barcelona i que se la tracti com a un adult amb només 18 anys. El transport públic també és un aspecte valorat molt favorablement: el troben segur i fiable.

L’actualitat catalana

Del grup, la majoria ha escollit assignatures de Ciència Política, i sorprèn el fet de què alguns d’ells ja coneixien la situació política a Catalunya. En Brandon, un estudiant nord-americà amb ascendència india, britànica i nigeriana, havia sentit parlar dels presos polítics i del procés independentista i va triar Barcelona en part atret per aquesta realitat, i en Jason, nord-americà amb besavis espanyols i estudiant a l’Arizona State University (Estats Units), coneixia el referèndum sobre la independència de Catalunya i el paper de motor econòmic que aquesta juga dins d’Espanya. Fins i tot, estudiants que no comptaven amb aquests coneixements previs, com la CeAnna, que estudia al College of Liberal Arts d’Idaho (Estats Units), han decidit cursar l’assignatura “Cultures without State: the case of Catalonia” (“Cultures sense estat: el cas de Catalunya”) i s’hi està començant a interessar.

Llengua i classes

La majoria dels estudiants fan classes d’espanyol, alguns per millorar, alguns per iniciar-se. Tot i així, alumnes com la Nourhan, estudiant egípcia d’Antropologia, ha decidit no fer-ho, intentant adquirir l’idioma pel seu compte i aprenent del llenguatge corporal de la gent. Una tàctica prou original. Amb tot, ens pot sorprendre saber que molts dels estudiants internacionals consideren que, en conjunt, el nostre nivell d’anglès és suficientment bo per entendre’s amb nosaltres.

En general, estan especialment encantats amb la metodologia docent del programa Study Abroad. Pensen que els professors s’esmercen per assolir la participació dels alumnes, fent les classes més interactives, i convertint temes feixucs en debats interessants. Destaquen el dinamisme de les classes i l’alt nivell exigit.

L’experiència Study Abroad

Agafem una ciutat diversa, rica en cultura, amb una arquitectura enlluernant i un estil de vida intens i alhora tranquil, i combinem-la amb un programa formatiu amb una metodologia docent participativa i dinàmica, assignatures amb continguts orientats a l’actualitat i al debat i amb el segell de qualitat d’una de les millors universitats de l’estat. Això és l’experiència Study Abroad.

“He adquirit una nova perspectiva del món i m’ha fet créixer com a persona”, “m’ha ajudat a sortir de la meva bombolla”, “he aprés a apreciar les diferències culturals”, o, com comenta l’Stephanie, de Canadà, “m’ha fet sortir de la meva zona de confort”. Opinions que refermen la idea de què l’experiència Study Abroad a la UAB és enriquidora, única i inoblidable.

Dins de