Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Pere-Oriol Costa: "Les cares de la nova política s'ajusten a l'arquetip de presentador del telenotícies"

16 set. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’anàlisi del missatge i de com es transmet té més pes que mai en la comunicació política d’avui dia. En l’era de la imatge, en la qual el consum d’informació és majoritàriament audiovisual i en xarxa, el detalls propis del procés comunicatiu adquireixen tanta rellevància com les pròpies idees.

Les claus de la comunicació política i del panorama polític actual

Pere-Oriol Costa, catedràtic de Comunicació Política de la UAB i coordinador del màster en Gestió de la Comunicació Política i Electoral, fa una repassada dels principals conceptes relacionats amb el màrqueting polític, les estratègies i plans de comunicació, la contextualització dels missatges polítics, així com de la campanya electoral actual a Catalunya en una entrevista publicada diumenge a La Vanguardia.

En el cas particular de les eleccions catalanes valora la complexitat que suposa que una campanya es plantegi en termes plebiscitaris per una part dels partits que s’hi presenten i no per la resta. Destaca també que, en termes comunicatius, el fet que gairebé tots els candidats siguin nous i relativament desconeguts suposa una complicació afegida, tot i que sembla que les formacions polítiques han mirat de minimitzar aquesta complicació triant uns representats de la “nova política” que s’ajusten a l’estàndard del presentador de telenotícies, una imatge que busca guanyar en credibilitat.

Pere-Oriol Costa és catedràtic de Comunicació Política a la UAB, on també dirigeix el màster en Gestió de la Comunicació Política i Electoral. Va ser director del diari Tele-expres de Barcelona, membre del Consell d’administració de la radiotelevisió pública catalana, assessor d’entitats i organismes públics com el ministeri espanyol d’Afers exteriors, el F.C. Barcelona o la Diputació General d’Aragó. És autor de diverses obres sobre comunicació i ha dirigit o participat en més d’una vintena de campanyes electorals.

El màster en Gestió de la Comunicació Política i Electoral té una orientació professional. Prepara per a l'exercici professional en comunicació estratègica dins del sector públic i polític, amb la finalitat de formar especialistes en tècniques de comunicació política, institucional, governamental i electoral. La propera edició s'inicia el 31 d'octubre, en modalitat online, i el procés d'admissió per a estudiants interessats està actualment obert.
 

Més informació:

Entrevista a Pere-Oriol Costa a La Vanguardia - 13/09/2015
Màster en Gestió de la Comunicació Política i Electoral

 

Dins de