Nou programa de RedEmprendia per a l'alumnat universitari
Desafío Millennials pretén despertar l'esperit emprenedor de l’alumnat de les universitats iberoamericanes, posant a prova la creativitat i capacitat de treball en equip per donar solucions a reptes reals proposats per empreses.
En aquesta primera edició, hi participen Banco Santander, a través de la seva Divisió Global Santander Universitats, Isban-societat pertanyent al Grup Santander-, Plexus i Sonae.
Els quatre reptes proposats són:
• Quines són les APPs del futur per als universitaris? En aquest desafiament proposat per Banco Santander, els participants hauran de definir, dissenyar i fins i tot desenvolupar aplicacions mòbils que siguin atractives i d'utilitat per als joves universitaris, orientades a assolir un context global i emmarcades en el seu estil de vida, cobrint qualsevol necessitat dins o fora del campus.
• Com ha de ser la banca en línia per a la Generació Millennials? Isban (Enginyeria de Programari Bancari) repta els estudiants a definir en detall com ha de ser la banca en línia que a ells els agradaria tenir. A l'hora de treballar els estudiants han de pensar tant en els serveis que hauria d'oferir com en la manera d'usar-los aprofitant diverses tecnologies, com web, mòbil, tauletes i nous dispositius com SmartWatch, polseres intel•ligents, etc.
• Quins serveis innovadors demanden els estudiants universitaris? Plexus, empresa TIC destacada en el desenvolupament de programari, mobilitat, integració de sistemes, etc., proposa als participants el desafiament d'identificar nous serveis per als universitaris i universitàries i dissenyar una plataforma per a ells emprant tecnologies com a dispositius mòbils, digital signage, quioscos multimèdia, etc.
• Com pot Sonae-Zippy conquerir el mercat llatinoamericà? Sonae vol definir el posicionament de la seva marca Zippy -dedicada a la comercialització de roba i accessoris per a nens d'entre 0 i 14 anys- al Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i Argentina. Els participants en el desafiament hauran d'incloure no només propostes d'imatge, sinó estudiar preus, productes o serveis, identificar competidors i definir el model de negoci per a l'expansió de la marca.
El termini d'inscripció està obert fins al 28 de juliol, a través del web del programa.
Els estudiants poden registrar-se de manera individual o en grups de 3 a 5 persones. RedEmprendia seleccionarà 5 equips per a cada desafiament, atenent al perfil i nacionalitat dels estudiants per crear grups de treball multidisciplinaris procedents de diferents països. Els seleccionats treballaran en línia en la seva proposta al llarg de tres mesos amb la supervisió d'un tutor per part de cada empresa.
Les quatre millors solucions -una per desafiament- rebran cadascuna un premi en metàl·lic de 3.000 euros.