Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Les accions divulgatives augmenten l’interès per estudiar ciència i tecnologia

06 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Les accions divulgatives cientificotecnològiques augmenten un 6% els joves interessats en estudiar ciència o tecnologia, segons un informe que n'ha avaluat la influència i en què han participat investigadores de la UAB.
Activitat divulgativa de Geologia a la UAB
L’estudi, realitzat durant dos cursos escolars entre més de 2.500 estudiants d’ESO de Madrid i Barcelona, ha estat promogut per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), l’Obra Social “laCaixa” i l’empresa everis.

Per dur-lo a terme, han comptat amb l’assessorament de persones expertes en educació i estadística, entre elles tres de la UAB: Roser Pintó, professora del Departament de Matemàtiques i directora del Centre de Recerca en per a la Educació Científica i Matemàtica (CRECIM); Digna Couso, professora del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Cristina Simarro, investigadora del CRECIM.

Els resultats obtinguts indiquen que les accions de divulgació adreçades a incentivar l’interès per la ciència i la tecnologia augmenta en un 5,6% el nombre de joves interessats en estudiar de ciència, tecnologia, enginyeria o matemàtiques. Les activitats tenen més influència en els estudiants amb un pitjor rendiment acadèmic, que augmenten fins a un 12,8%, i entre els que provenen d’entorns més desfavorits (9,5%), reduint així la bretxa social existent entre nivells socioeconòmics. Per sexes, influeixen més en els nois que en les noies. Finalment, el pensament “Els meus pares o els meus professors no em veuen capaç” és un fre a l’elecció d’aquests estudis.

Dins de