Les accions divulgatives augmenten l’interès per estudiar ciència i tecnologia
Les accions divulgatives cientificotecnològiques augmenten un 6% els joves interessats en estudiar ciència o tecnologia, segons un informe que n'ha avaluat la influència i en què han participat investigadores de la UAB.

Per dur-lo a terme, han comptat amb l’assessorament de persones expertes en educació i estadística, entre elles tres de la UAB: Roser Pintó, professora del Departament de Matemàtiques i directora del Centre de Recerca en per a la Educació Científica i Matemàtica (CRECIM); Digna Couso, professora del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Cristina Simarro, investigadora del CRECIM.
Els resultats obtinguts indiquen que les accions de divulgació adreçades a incentivar l’interès per la ciència i la tecnologia augmenta en un 5,6% el nombre de joves interessats en estudiar de ciència, tecnologia, enginyeria o matemàtiques. Les activitats tenen més influència en els estudiants amb un pitjor rendiment acadèmic, que augmenten fins a un 12,8%, i entre els que provenen d’entorns més desfavorits (9,5%), reduint així la bretxa social existent entre nivells socioeconòmics. Per sexes, influeixen més en els nois que en les noies. Finalment, el pensament “Els meus pares o els meus professors no em veuen capaç” és un fre a l’elecció d’aquests estudis.