Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB convoca nous ajuts a l'estudi per a compensar situacions d'emergència

06 juny 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La UAB convoca un nou tipus d'ajuts per possibilitar la continuïtat dels estudis de grau o màster oficial de l'alumnat amb rendes més baixes que afronti situacions d'emergència: greus dificultats econòmiques o desestructuració social o familiar. El termini de sol·licitud finalitza el 30 de juny.
Estudiants
En aquesta convocatòria es podrà demanar ajuts per pal·liar situacions d'emergència generades durant els cursos 2012-2013 i 2013-2014. Una mateixa persona podrà sol·licitar l'ajut per cada un dels cursos.
 
Hi haurà diferents tipus de cobertura. Els ajuts podran estar destinats a les despeses de matrícula, als recàrrecs associats a la morositat econòmica de la matrícula, a la realització d'una estada de pràctiques i a altres casos que consideri la comissió de selecció.
 
Per ser beneficiari d'aquests ajuts, cal estar cursant estudis de grau o màster oficial necessari per a l'exercici professional a la UAB, tenir la nacionalitat d'un estat membre de la UE (o, sent extracomunitari, acreditar la condició de resident) i acreditar una situació d'emergència que no hagi estat causada per la persona sol·licitant i que hagi comportat un empitjorament important de la seva situació econòmica, social o familiar.
 
Aquests nous ajuts són incompatibles amb les beques Finestreta i amb ajuts concedits per qualsevol altre organisme públic o privat amb la mateixa finalitat. Queden exclosos els casos on la situació d'emergència hagi estat producte d'una decisió individual de la persona sol·licitant (per exemple, l'emancipació de la residència familiar) o aquells causats per normes reguladores de rang superior que afecten de manera general a la població, com ara l'aprovació de decrets de preus o les lleis de racionalització econòmica.
 
Entre altra documentació, cal presentar la declaració de la renda del 2013, la documentació que acrediti la situació d'empitjorament (informe de serveis socials, situació d'atur, justificant de defunció e familiars, etc.) i un informe del deganat o la direcció de la facultat o centre on s'estudia amb la valoració de la situació. S'ha de presentar les sol·licituds a les gestió acadèmica de la facultat corresponent, al punt d'informació de la UAB (plaça Cívica) o al Rectorat (al Registre General o bé a l'Àrea d'Afers Acadèmics).
 
Pel que fa a la concessió de les beques, tindrà preferència el criteri de necessitat, a partir del qual, s'establirà un ordre de prioritat per atendre els estudiants amb menor capacitat econòmica, tot tenint en especial consideració les famílies monoparentals, les persones desocupades i altres situacions similars.
 
Atendre els estudiants en dificultats
D'altra banda, la comissió de selecció recomanarà a totes les persones sol·licitants que s'adrecin a Treball Campus, el servei de la UAB d'assessoria i inserció professional, per concertar una sessió d'orientació. En els casos que cregui convenient, la comissió recomanarà també adreçar-se al Programa d'Orientació i Assessorament Psicopedagògic de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.
 
Aquests nous ajuts se sumen a les beques Finestretes, creades per la UAB l'any 2013 per assistir els estudiants que es troben davant situacions sobrevingudes que dificulten la continuïtat de la carrera.
 
La UAB no estipula un nombre fixe d'ajuts a concedir sinó que pressuposta 300.000 euros per a les beques Finestreta i d'Emergència amb l'objectiu d'atendre tants casos com sigui possible. En el cas que la UAB pugui disposar d'una dotació econòmica addicional, es podrà aprovar una nova convocatòria d'ajuts a l'estudi per al curs 2014-2015.

Més informació: Convocatòria d'ajuts a l'estudi per a situacions d'Emergència. Curs 2013-2014

Dins de