Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

L'estudiant Janira Morchón, premiada per un TFM en formació del professorat

08 març 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’estudiant de màster de la UAB Janira Morchón Gracia ha estat distingida, d’entre els més de cinquanta treballs presentats, pel Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, pel seu treball de final de màster (TFM) en formació del professorat, que analitza les representacions socials de l’alumnat sobre la història del segle XX.

JaniraMorchon

La tercera edició dels Premis de treball de fi de màster en formació del professorat, convocats pel Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya amb la col·laboració de les universitats catalanes, té per objectiu reconèixer l'esforç que han fet durant un any les noves generacions de docents i premiar els millors treballs de final de màster, independentment de l'especialitat, dels quals es valora sobretot la perspectiva professional i deontològica i els aspectes pedagògics innovadors.

El jurat, reunit el passat 19 de febrer, ha escollit les persones guanyadores de la tercera edició entre els més de cinquanta treballs presentats de totes les universitats catalanes.

El treball Aquest segle s’hauria de mirar amb una mica més de perspectiva… Anàlisi i interpretació de les representacions socials de l’alumnat sobre la història del segle XX, de l’estudiant de la UAB Janira Morchón Gracia, ha estat guardonat amb una menció. Titulada en Humanitats, la Janira ha cursat el Màster en Formació del Professorat, especialitat de Geografia i Història, a la UAB, títol que va obtenir el juny de 2023.

En el seu TFM indaga sobre l’aprenentatge que havia tingut l'alumnat de 4t d'ESO d'un centre públic de Terrassa, Institut Escola Feixes actualment, abans Institut Jaume Cabré) respecte la història del segle XX abans i després de l’aplicació de l’aprenentatge a l’aula. "S’indagava mitjançant l’anàlisi i interpretació dels canvis detectats en les representacions socials de l’alumnat respecte a la temàtica de la situació d’aprenentatge, en aquest cas, la història del segle XX", explica la Janira. Ha utilitzat una metodologia mixta, qualitativa i quantitativa. Segons l'actual professora de secundària, "he vinculat de manera dinàmica la investigació, l’acció i la formació, ja que la intervenció docent s’ha realitzat amb l’objectiu de millorar l’acció educativa i augmentar la seva comprensió".

Gran qualitat i rigor dels treballs

Segons el jurat no ha estat fàcil arribar al veredicte final degut «a la gran qualitat i rigor dels treballs». A l’hora d’avaluar els treballs, el jurat ha tingut en compte la correcció en el tractament dels temes, la presentació del treball i les capacitats desenvolupades pels alumnes en l’elaboració del treball.

S’han concedit tres premis i dues mencions, una de les quals correspon a l’alumna de la UAB. El primer premi se l’ha endut el treball Aproximació a l'assignatura Reptes en Física i Química, d'Adrià Figueras Boldó, de la Universitat Rovira i Virgili; el segon premi, «Profe, i per què hem de fer mates en català?»: actituds i ideologies lingüístiques dels nous adolescents barcelonins i la seva relació amb el sistema d’immersió lingüística, d’Alba Marín Romero, de la Universitat de Barcelona, i el tercer premi, Anàlisi i comparació d’actituds i usos lingüístics envers el català i el castellà a tres centres de secundària, de Francesca Cerdà i Mollà, Jonathan Muñoz García i David Oliu Gavañach, de la Universitat Pompeu Fabra i de la Universitat Oberta de Catalunya.

A més de l’estudiant de la UAB, també ha rebut una menció el treball Student and Teacher Perspectives on Emotional Intelligence in Secondary School Additional Language Teaching, de James Bernard Skinner, de Blanquerna - Universitat Ramon Llull.

L’acte de lliurament dels premis serà el dilluns 11 de març a les 18.30 h, a la seu del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (Rambla de Catalunya, 8, Barcelona), en un acte que presidirà la directora general d’Universitats, Victòria Girona.

Més informació al web dels premis.

 

 

 

 

 

Dins de